Er februar en ulykkesmnd?

Har ei venninne som fikk TUL fordi hun var så redd/nervevrak, og at dersom jeg ville ha TUL var det bare å si til legen at jeg ikke trodde det var liv og var redd.. Dette variere nok ifht den enkelte lege men skader ikke å prøve ::

Har tatt privat selv, men tenker at dersom det ikke er mulig der du bor må vel henvisningsterskelen være litt lavere!
 
Heisann!

Det er ikke uvanlig mange som har mistet i denne gruppen. Kanskje litt over gjennomsnittet, men så er dere en usedvanlig stor gruppe også da.

Det er nok helt normalt å være engstelig, men ikke la det overskygge gleden ved å være gravid.
Er jo dette som er ulempen med forum, at man leser så mye trist og derfor blir redd selv. Ett godt råd: ikke les negative ting om graviditeten her inne. Prøv å slapp av og tenk positive tanker ;)
 
Skjønner godt at du er redd... og det hjelper ikke på å bo en plass hvor det ikke er mulighet for TUL. Jeg mener å ha hørt at det finnes i Mosjøen? Jordmorhuset eller noe? Det er vel ikke så langt ifra Mo i Rana(hvis jeg ikke er helt på villspor)? Håper du får deg en ultralyd for å roe nervene :)

Det skal jeg sjekke ut! Det er bare en god time å kjøre!
 
Jeg prøver å unngå sa/ma tråder og jeg har slutta å google om alt mellom himmel og jord. Målet båner å komme meg til uke 12 så får jeg ta det derifra. Er 10+2 nå. Men så skal det være sagt at jeg har en medisinsk tilstand som gjør at jeg får UL hver 3 uke så jeg har fått sett liv og har kunne puste lettet ut. Tvilen kommer snikende avogtil lilavel så skjønner veldig godt de som er nervøse som ikke har vært på TUL enda
 
I forhold til hvor mange vi er er det et ganske vanlig tall. Sjansen for sa mellom uke 4 og 12 er jo på over 25% (heldigvis minkende for hver dag som går!! :) )
 
Det er vel bedre å bare være ærlig å si at du er utrolig redd, så får du snakket med legen.
Så får vi krysse fingrene for at du får deg en henvisning
 
Sniker fra desember.

Du får neppe henvisning til TUL "bare" fordi du nervøs. Dessverre. Men mange får det dersom de har mistet eller hatt komplikasjoner tidligere. Det er nok ganske vanlig å være nervøs og bekymret, jeg var det selv frem til OUL til tross for 2 TUL. Du kan jo ta en TUL privat? Kanskje du kan slappe litt mer av :) Jeg anbefaler også å ikke lese om de som mister og Google minst mulig.
Jeg har fått henvisning to ganger til tul pga bekymringer... ene timer har jeg hatt, og nr to venter jeg på å få time til :)
 
Jeg har fått henvisning to ganger til tul pga bekymringer... ene timer har jeg hatt, og nr to venter jeg på å få time til :)

Men har det vært noen årsak til det, som blødninger f. eks? Hvis ikke høres det ut som du har vært veldig heldig :)
 
Men har det vært noen årsak til det, som blødninger f. eks? Hvis ikke høres det ut som du har vært veldig heldig :)
Nei ingen blødninger...men har hatt en MA. Men helt ærlig så trodde jeg ikke at jeg skulle få to timer til tul...
Ei venninne av meg som også er gravid, fikk tilbud om tul av legen, uten at hun trengte å spørre, og hun har ikke noen spesiell grunn for å få det... :) men det kommer vel helt an på hvilken lege/jordmor man treffer på :)
 
Nei ingen blødninger...men har hatt en MA. Men helt ærlig så trodde jeg ikke at jeg skulle få to timer til tul...
Ei venninne av meg som også er gravid, fikk tilbud om tul av legen, uten at hun trengte å spørre, og hun har ikke noen spesiell grunn for å få det... :) men det kommer vel helt an på hvilken lege/jordmor man treffer på :)

Hvis du har hatt MA er det sikkert derfor. Ja, det kan være. Jeg prøver bare å si at man ikke bør ha forhåpninger om å få det :)
 
Nå har jeg vært hos legen. Han kjente på magen min og sa at alt kjentes veldig greit ut og han kunne kjenne livmora mi, men at det var for tidlig til å høre hjertelyd enda. Om jeg ville ha tul, måtte jeg ordne det selv, for han hadde ingen grunnlag for å sende meg.
 
Utrolig å høre at det for noen er så lett å få TUL, jeg fikk ikke da jeg blødde og mistet i uke 13 i april, måtte drive ned hcg målinger og vente 6 dager på endelig svar [emoji52] og nå er jeg igjen i uke 13 og har hatt blødninger i 16 dager, har endelig fått gjennom henvisning til sykehuset, time om 2 uker! Har gått 3 ganger til privat UL nå, og selv om jeg synes to uker er lenge å vente så syns jeg at jeg ikke kan betale selv igjen [emoji53] dette svangerskapet har vært utrolig tungt psykisk, og selv om jeg i følge TUL er 12+6 i dag er det kun foreldre vi har sagt det til, ettersom jeg enda venter på bevis på at det går galt.
 
Utrolig å høre at det for noen er så lett å få TUL, jeg fikk ikke da jeg blødde og mistet i uke 13 i april, måtte drive ned hcg målinger og vente 6 dager på endelig svar [emoji52] og nå er jeg igjen i uke 13 og har hatt blødninger i 16 dager, har endelig fått gjennom henvisning til sykehuset, time om 2 uker! Har gått 3 ganger til privat UL nå, og selv om jeg synes to uker er lenge å vente så syns jeg at jeg ikke kan betale selv igjen [emoji53] dette svangerskapet har vært utrolig tungt psykisk, og selv om jeg i følge TUL er 12+6 i dag er det kun foreldre vi har sagt det til, ettersom jeg enda venter på bevis på at det går galt.

Hvordan går det? Nå er du vel uke 13+2?
 
Hvordan går det? Nå er du vel uke 13+2?

Her går d i d samme [emoji52] 20dagen nå, heldigvis snart en uke siden sist med friskt blod, men det kommer brunt hver dag [emoji53] prøver fremdeles å tenke positivt ettersom vi har vært på privat ul etter jeg hadde blødd i en uke og alt så ok ut da. Snart "bare" 1 uke igjen til timen på sykehuset, håper det ska gå bra denne gangen!
 
Her går d i d samme [emoji52] 20dagen nå, heldigvis snart en uke siden sist med friskt blod, men det kommer brunt hver dag [emoji53] prøver fremdeles å tenke positivt ettersom vi har vært på privat ul etter jeg hadde blødd i en uke og alt så ok ut da. Snart "bare" 1 uke igjen til timen på sykehuset, håper det ska gå bra denne gangen!

Jeg skal krysse fingrene for deg!
 
Back
Topp