Det er helt vanlig å være veldig nervøs, og det er gode sjanser for at alt går bra
[emoji173]️ hør med legen, men det er ikke vanlig å få henvisning når du ikke har blødd eller mistet tidligere. Skader likevel ikke å spørre.
Hvor i landet bor du, sånn med tanke på TUL? Kanskje noen her vet om et sted i nærheten av deg
Jeg har lurt på om jeg ikke burde ha laget en egen liste med de som har mista, men husker da jeg måtte skrive meg av terminliste. Det var litt trist å være helt ute og "glemt" i forumet om du skjønner.
Det er også flere grunner til at vår liste kan være lenger enn de andre terminforumene.
I begynnelsen var det flere som meldte seg inn med svake tester, og mistet kort tid etterpå, altså kjemisk spontanabort før uke 5+0. Dette er de tilfellene som er mest vanlig. Vi er vel alle nå over denne grensa
I tillegg har jeg fulgt med i flere tråder, og når folk sier at de har mistet, har jeg ofte gått inn i terminlista og flyttet fra termin til mistetlista. Det er fordi jeg husker hvor utrolig kjipt jeg synes det var å måtte gå inn og be meg skrives av lista.
Om den som har terminliste i andre forum ikke har vært så aktiv med dette, er det mulig at flere av listene inneholder brukere som har mistet, men som ikke har skrevet seg av.
Sånn apropos frykt for å miste, prøver jeg å tenke at de som mister kan være i risikosoner som jeg ikke er i. Altså lister jeg opp i hodet alle de forutsetningene akkurat jeg har for at dette skal gå bra
(selv om jeg har et risikosvangerskap denne gangen, og er mer utsatt for visse ting)
Det er dessverre sånn at ingenting er sikkert før babyen kommer ut med et hyl, og det er både nervepirrende og belastende. Likevel vet jeg at ingenting blir bedre av å ta sorgene på forskudd om det går galt. Da blir man like lei seg som om man har gledet seg, så forsøk å fokusere tankene over på at sjansene er veldig store for at det går bra. Det fødes levende barn hver eneste dag, og det betyr at en hel haug med svangerskap har en lykkelig slutt
[emoji173]️
Jeg lager en ny liste hvor vi kan skrive oss på med endelig termin etter oul, og jeg tar ikke med mistetlista over til den. Så blir forhåpentligvis terminlista hyggeligere å gå inn å se på da[emoji177]