Er faren med å handler?

Samboeren min viste masse interesse, men lot meg til "sjefavgjørelsene" :P
Hadde stort sett med meg venninner når jeg handlet. Men hvis jeg ba han bli med så gjorde han det :)

Stort sett så har eg handla allt selv syns de e bæst da vet eg de blir gjort i god tid,
Bli bara Stressad visst han e med .

Han er veeeldig lite interessert,,,hehe. Bare interessert i at jeg ikke bruker mye penger:P
Jeg ba ham velge vogn, og det gjorde han siden det var viktig for meg. Ellers kjøper jeg inn alt.
Altså: med felles penger da!

Jente2009, 2011 og 2015:)

Termin 15.01.2015

Mannen var å handla det meste alene siden jeg havna inn i uke 34 og fødte prematurt. Vi trodde vi hadde god tid :p Så han ble sendt ut med ganske klar tale over hva som mangla.
Med nr to var alt klart i uke 25 helst, men da hadde vi mye fra før. Men han kan fint joine om han ønsker. Så han ble med å kikka å sånt han :) Og ikke minst bærte :p

Akkurat samme her! Fødte i uke 34 så sendte mannen ut med liste over alt vi mangla - og det var myyye, vi hadde jo så god tid :p skal være tidligere ferdig når nestemann kommer, uke 25 hørtes lurt ut ;)

Med første ordna jeg vel det meste selv, men han hadde jo ikke peiling på hva vi trengte eller hvorfor vi trengte så mye, så da var det like greit å bare gjøre det selv :P I dette svangerskapet håper jeg kanskje han kommer til å være litt mer engasjert i innkjøpsdelen i og med at han nå har vært gjennom det før og vet hva vi trenger og sånn :)

Jeg har hatt hovedansvaret for handlingen, men han har vært med dersom han har hatt mulighet.

Sent from my iPhone using BV Forum

Vi (jeg) kjøpte det meste på nettet. Sambo viser heller ikke nå så veldig stor interesse for babyutstyr vi trenger, så jeg får herje vilt. Han blir med på butikker hvis jeg ber ham om det, men jeg vil helst ikke ha ham med. Det blir bare stress for å bruke så kort tid som mulig, foretrekker å handle alene.

Her om dagen lurte han på om vi burde kjøpe en bæremeis snart. Mini er litt over 2 mnd. :p

Han foreslo også at vi skulle kjøpe en babycall. Det har jeg ikke prioritert ennå, siden jeg ser soveromsdøren fra sofaen i stua. Men det viste seg etter hvert at det kun var slik at døren kan være lukket når mini har lagt seg, og han dermed kan ha høyere lyd på tv'n. :rolleyes:

Store ting slik som seng og vogn og lignende var han med på. Men babyklær og slikt gjorde jeg på egenhånd.

Her var bf med å kjøpte bilsete og vogn (samme handleturen) resten måtte je pent kjøpe selv :p vel han dro å hentet ei sprinkelseng jeg kjøpte brukt da

Her er sambo med og hjelper til å bære etc, men han hater shopping og jeg elsker det så synes det er en super fordeling :) Han gleder seg jo ikke no mindre til å bli pappa av den grunn...han mangler bare shopping genet ;)

Her var mannen med å handle de store tingene... Jeg sleit såpass med bekkenet at jeg tok en del ting via nettet. Sendte mannen på postkontoret når pakkene kom i posten :D Skulle bare mangle at han hjelper til!

Mannen min var med som bærehjelp til alle de store innkjøpene som vogn, bilstol, seng etc. Men ellers så må jeg si jeg har kost meg med å dulle rundt i butikker og kjøpe babyklær og sånn alene :)

Han var alltid med og handlet, men det var jeg som stod for HVA vi handlet. Det viktigste for han var at jeg fikk det jeg ønsket til lillegutt slik at jeg følte meg trygg og komfortabel, samt at lille fikk kvalitetsvarer. Dessuten var han super bærehjelp. :)

Mannen min synes det er et styr med babyting, og mye å sette seg inn i. Så er det uansett jeg som bruker tingene mest. Vogn og bilstol har han vært med på å bestemme, men sånn ellers har jeg fiksa resten :) Men når de har blitt litt større har han blitt veldig opptatt av at de skal ha skikkelig uteklær og sko, så der fikser han mye :)

Nei :p han var med 1 gang og kjøpte noen gulpekluter :p ellers har jeg gjort alt selv :p

Shopping til babyene er det alltid jeg som har tatt meg av. Han har ikke den største interessen for det, og det er egentlig helt greit for da kjøper jeg det som jeg vil ha :-)

Er nr 6 vi venter nå, så er ikke så mye vi mangler da :-) Kun litt påfyll av rosa klær :-)

Shopping til babyene er det alltid jeg som har tatt meg av. Han har ikke den største interessen for det, og det er egentlig helt greit for da kjøper jeg det som jeg vil ha :-)

Er nr 6 vi venter nå, så er ikke så mye vi mangler da :-) Kun litt påfyll av rosa klær :-)
Oj, nr 6 :-) Her er det nr 5, men vi må visst ha en del nytt ettersom vi egentlig trodde vi var ferdige ;-) Er rimelig avslappet i forhold til innkjøp nå da i forhold til med førstemann ;-)

Sent from my iPhone using BV Forum

Sendte samboeren innom Barnas Hus når de hadde sånn babykveld eller hva det nå heter, for å kjøpe en Ergobaby. Stakkaren ble fullstendig traumatisert, så alt annet har jeg tatt meg av :P Funker helt greit det, han bryr seg fint lite om hva som blir handlet inn, så lenge baby får det han trenger, og jeg har tenkt å betale så og si alt til babyen siden samboeren har tatt en del andre store utgifter. Føler jeg får bestemme alt, og det liker jeg, haha :D

Back
Topp