Er faren med å handler?

fagerlund

Betatt av forumet
Har i det siste irritert meg en del over at mannen min ikke viser noe interesse for hva vi skal kjøpe inn til den kommende babyen, er 29+5 uker på vei å føler jeg begynner å bli sånn ca ferdig med det vi trenger. Sliter en del med rygg å bein så har vært litt stresset med å handle inn det som trengs, prøver å ha alt innen det er 8 uker til fødselen.
Her om dagen begynte han å klage for det var så mye inne på rommet til sønnen hans som aldri er hos oss. Prøver å si at det er det vi trenger men klager alikevell..

Min samboer har vært med på relativt mye babyshopping :P
Særlig med de store tingene "må" han være med :)

Nei jeg har gjort alt selv, han har stått med utganget og omtrent trippet for å komme seg ut.

Men nå de siste ukene (er 39+6 idag) har han begynt å komme mer med.

Riktignok har jeg handlet alt sammen, men han har satt sammen, bygget, pusset, malt ting osv, og begynt å glede seg.

Mange menn skjønner ikke helt alvoret vi får over oss, og tidspresset. De tenker at de har laaaang tid, og de har ikke alltid samme relasjonen til babyen inni der som vi har, med alle bevegelser, endringer og hormoner. For mange går det ikke opp før de står med nurket i armene sine.
Så han gjør de nok ikke med vilje.

Snakk med ham, fortell hvordan du føler det, og ikke beskyld ham for noe, det ender i forsvar og krangel. Fortell at du er sliten du er bekymret, du trenger hjelp og støtte fra ham :)

Vi var en tur forrige helg. Skulle se på vogn blant annet så da måtte han bli med :-) men engasjert og absolutt meninger om det som skulle kjøpes :-)

Han var ikke mye med. Handlet inn de store tingene selv. (Han var i utlandet) ift babyklær osv, så syntes han det ble altfor mye med det.. så han mente det holdt med kun noen plagg :P

Mannen var å handla det meste alene siden jeg havna inn i uke 34 og fødte prematurt. Vi trodde vi hadde god tid :p Så han ble sendt ut med ganske klar tale over hva som mangla.
Med nr to var alt klart i uke 25 helst, men da hadde vi mye fra før. Men han kan fint joine om han ønsker. Så han ble med å kikka å sånt han :) Og ikke minst bærte :p

Handlet mest aleine, men hadde og forholdsvis ganske klar formening om hva jeg ville ha :-P men for all del sambo var også med på en del og hadde sin mening. Men han forstod heller ikke den ganske tidlige redebyggetrangen min :-P

Lite engasjement med innkjøp av babyting her ja :p var med i 09 når vogna skulle kjøpes inn :p

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg syns det er best å ordne selv, så jeg maser ikke så mye på han om å være med;)

Han var med å handlet når jeg gikk gravid. Ble overrasket når han selv kjøpte den første bodyen og en bukse. Men han har ikke vært like flink nå i etterkant når vi trenger noe.

Vi handlet sammen :) Samboern måtte ut å kjøpe dress dagen vi skulle hjem for alt vi hadde var for stort :)

Med eldste var faren med, han var mer glad i å gå i butikker enn meg så var jeg som stod og trippa hehe ;) men handla og litt alene. Med nr 2 var jeg ute og handla alene for faren er ikke i livet til sønnen sin, det var tungt men hadde noen snille venner som stilte opp når det gjaldt de store tingene :)

Mannen var veldig ivrig på shoppinga her :D

Det viktigste for han var sikkerhet da, så han fikk velge bilstol og den type ting. Men han handla litt klær på egenhånd også :)

Med første var han med å handlet vogna, resten ordnet jeg. Denne gangen har han vært med på flere ting, men jeg tok initiativ ut i fra hva vi trengte å kjøpe og så var han med siden jeg såvidt orket å gå. Men han så helst at vi kjøpte minst mulig - det var mye jeg (ja jeg skriver jeg siden det er jeg som er med baby) måtte klare meg uten.

De store tingene var han med på, og hadde meninger om. Særlig bilstol og vogn:) Klær og sånt tror jeg ikke han bryr seg så mye om, og det har stort sett vært jeg som har ordnet med hele veien;)

Sent from my iPad using BV Forum

Her har vi handlet mye brukt og ja han har vært me på og bestemme og finne ut hva vi skal ha. Har og fått lånt mye av ei vennine. Men han er flink og delta :)

Han var med på vogna for der mente han at han skulle ha et ord med i saken (var vel mest på det økonomiske......). Utover det så har han ikke vist interesse for å kjøpe inn noe som helst.... Savner litt at han kan etterspørre hva vi egentlig trenger

Back
Topp