Er far til barnet med på kontrollene hos jordmor/lege?

Jente24år

Glad i forumet
Er den blivende far med på de vanlige kontrollene som blir gjort hos enten jordmor eller lege? :)
 
Innimellom når han har tid og mulighet :)
Han hadde nok blitt med på alt om det ikke var for jobb.
 
Ikke enda. Skal være med på kontroll hos jordmor i uke 28. Legen tar jeg selv for der skjer det ikke stort. Mye mer nyttig hos jordmor. Skal også på fødselsforberedende kurs i desember. Faktisk han som fiksa og bestilte tid. [emoji4]
 
Min var med på ultralyd og u24, tenker at det ikke er sikkert han blir med noe mer
 
Min er alltid med når det er ultralyd. Ellers var han bare med når farskapserklæring skulle fylles ut. Går stort sett til de vanlige kontrollene alene :)
 
Ser ikke noe poeng i at han skal være med på noe annet enn ultralyder. Vi var på fødselsforberedende kurs med førstemann, og lærte en del av det[emoji4] Så da blir det bare teit om jeg skal be han ta fri fra jobb for å være med meg og snakke med jordmor en gang i mnd.
 
Han vil være med på alt, og har også mulighet til og være med på alt :) Men når han fikk vite hvordan glukosetesten foregikk, så sa han elegant nei! Haha. Kan ikke skjønne det! ;) Så nå sitter jeg og venter da!
 
Han var med på UL og én kontroll hos jordmor sist, men denne gang har han bare vært med på UL.
 
Han har vært med på begge ultralydene, også kommer han nok til å bli med til jordmor på de siste kontrollene sånn som sist :) Sist var han også med på fødselsforberedende, men det tror jeg ikke vi skal gå på denne gangen.
 
Han var med på første time hos jordmor. Synes det var fint at han kunne være med, også fikk vi fylt ut farskapserklæring [emoji4] og så var vi på tidlig og ordinær ultralyd, veldig glad for å ha han med dit også.
Men, kontrollene hos lege har jeg gått til alene [emoji4]
 
Han har vært med på alle ultralydene, men jeg reiser til lege alene for det er mest for å forlenge sykmelding. Han var med til jordmor sist for å fylle ut farskapserklæring, men tror jeg reiser på neste time alene og kanskje han blir med på neste der igjen når vi skal snakke mer om fødsel :)
 
I vår kommune har vi noe som kalles for svangerskpasgruppe, der møtes vi som venter barn ca samtidig og jordmor er med, familieveileder og helsesøster :) han var med på den første gruppemøte, da det var snakk om familie og forventninger.
Han har var også med på den første kontrollen hos jordmor, og har vært med på tre ultralyder :)
Han og jeg syns det blir for domt at han skal ta seg fri en hel dag for å være med på møte med jordmor og ultralyd nå fremover.
 
Når han er hjemme og ikke på sjøen er han med :) dette svngerkapet har det vært få der det har klaffet, mens i det første misset han kun 1 time :p
 
Han har vært med på ul, ikke hod jordmor. Må være med da han skal fylle ut farskapserklæring.
 
sambo var med til jordmor en gang, når vi fikk høre hjertet første gang. da fylte han også ut farskapserklæring, som jordmor mente var greit å fylle ut så vi slipper å forholde oss til papirarbeid på sykehuset.
så var han med på oul. trenger ikke ha han med på noe mer kjenner jeg :)
 
Back
Topp