Er far med på første legetime/jordmortime?

Min mann blir med på første legetime i morgen, så ser vi det an fremover. Tror nok ikke han kommer til å være med hver gang, det blir jo mye å ta seg fri til sammenlagt.

Pappaen var med på et par jordmortimer med første og alle ultralyder. I 2020 med nummer to var han kun med på tul, oul og fødsel. Regner med det kun blir oul og fødsel denne gangen☺️ Trenger ikke ta seg fri for at jordmora skal sjekke urinprøva og måle blodtrykket mitt:p

Last edited:
Min samboer blir med på alle legetimer. Det er vårt første barn, og han vil være veldig inkludert og jeg er nøye på at det er VÅR ting å være gravid og ikke bare MIN :love2

Far har vært med på alle timene mine, i begge graviditeter tidligere. Nå jobber han litt utenfor byen, så spørs om han rekker alle. Prøver å få de på fredager, da har han fri og kan være med:)

Her blir far med på alt han får til å være med på. Synes det er veldig greit at han føler seg inkludert. Det blir mye fokus på oss gravide, mens far blir satt litt på sidelinjen, som dog blir litt naturlig. Prøver å gjøre alt for at han skal føle seg inkludert, og føler at jordmor er flink til å også inkludere og henvende seg til far:D

Mannen min har ikke pleid å være med på annet enn ultralyd og fødsel:D Han kjenner ikke det behovet, og har også en jobb som er vanskelig å ta seg fri fra. Og ingen av oss som har tenkt noe mere på det :p

Mannen min har ikke pleid å være med på annet enn ultralyd og fødsel:D Han kjenner ikke det behovet, og har også en jobb som er vanskelig å ta seg fri fra. Og ingen av oss som har tenkt noe mere på det :p
Blir nok hos oss også, men han var ikke med på de to første TUL.

Vi har ikke vært på TUL på noen av våre nå 3 svangerskap, kun OUL. Tror nok ikke han hadde vært med på TUL om vi hadde hatt det heller:p

Her blir han med på UL og de han måtte ønske, men regner med det blir noen rutinesjekk som han ikke blir med på. :)

Vet dere om far/medmor også har rett på fri med lønn for å være med på svangerskapskontroller?

Back
Topp