Er faens så drittlei!!!

nuttakanutta

Forumet er livet
Junibarna 2015
Ungen sover aldri jeg er på randen..

Hvordan i huleste få den ungen til å sove??!
 
Vi bysser I vognen I stuen, men sant skal sies at lillen min sover ganske greit. :)

Ellers puuust med magen, faste rutiner, puuust litt til og sats på at det går over. Eldste på 5 har nylig lært seg kunsten å sove ;)
 
Føler med deg. Vi hadde det sånn med Vesla. Hver kveld etter timer med kamp, satt jeg og gråt av utmattelse. Vi holdt på i noe so. Kjentes ut som en evighet. Jeg har dessverre ingen råd. Det eneste jeg kan si er: Bit tenna sammen når det står på. Å det er greit å gråte. Å det går over. På ett eller annet tidspunkt går det over.

Har du forresten bæresjal eller no. For meg er det redningen. Akkurat nå rusler jeg rundt ned Knøtte i ergobabyen. Han har sovet minimalt i dag. 3 lurer av 15-20 min.
 
Så slitsomt! Vi hadde en periode på 1,5år minien bare ikke ville sove på natten! Jeg gikk ute med vognen midt på natten for å få henne til å sove, andre ganger tok jeg henne i bilstolen og kjørte lange turer på natten, og noen ganger bærte jeg sengen ut i gangen foran badedøren og satt på tørketrommelen :P det blir bedre :D
 
Uff, stakkars deg! Jeg har dessverre ikke noen råd, er bortskjemt med sove barn. Har dere familie i nærheten til avlastning? Slik at du kan få sove skikkelig en natt eller to for å hente deg inn litt.
 
Uff, stakkars deg! Jeg har dessverre ikke noen råd, er bortskjemt med sove barn. Har dere familie i nærheten til avlastning? Slik at du kan få sove skikkelig en natt eller to for å hente deg inn litt.

Etter hun omsider sovnet ble det ei bedre natt.. Våken 3 ganger og den ene gangen hylte hun i en time.. Og det var ei god natt liksom.. Jaja..

Det går over.. Men er himla tungt når det står på!

Har familie ja men ingen som vil ha en så liten baby på overnatting ;) hun spiser litt på natt enda men skal avvenne snart
 
Lite trøst nå.... Men det går over etter hvert ☺lillemann sover xtremt lite hr I huset og. Så føler med deg☺ har du noen du kan be om hjelp så du kan få Slappet av litt? Noen som kan trille en tur eller lignende☺
 
Etter hun omsider sovnet ble det ei bedre natt.. Våken 3 ganger og den ene gangen hylte hun i en time.. Og det var ei god natt liksom.. Jaja..

Det går over.. Men er himla tungt når det står på!

Har familie ja men ingen som vil ha en så liten baby på overnatting ;) hun spiser litt på natt enda men skal avvenne snart
Hadde jeg vært I din familie skulle jeg gjerne hatt babyen en natt så du fikk sove
 
Takk gode du! Skal nok bruke vinterferien på avvenning av nattmat ;) og kanskje eget rom? Vi får se.. Nattmat iallefall

Da blir det også mindre styr med gaviscon
Hvordan går det med jenta di og gavisconen, syns du det hjelper? Og har hun "vent seg på" smaken? Tok en stund her, men så plutselig var det noe av det beste hun visste, gapte og smattet og ble lei seg når det var tomt :D
 
Hvordan går det med jenta di og gavisconen, syns du det hjelper? Og har hun "vent seg på" smaken? Tok en stund her, men så plutselig var det noe av det beste hun visste, gapte og smattet og ble lei seg når det var tomt :D

Etter vi begynte har hun ikke de hylgråt oppvåkningene så ofte. Og hun gulper mindre. Tidligere var hun ofte våt på kragen når hun la seg eller til første oppvåkning.. nå skjer det først senere på natten :) i dag gikk det veldig greit. Tidligere alltid gråt og spytting meg rett i ansiktet :p
 
Vi ble lagt inn på barneavdelingen på sykehuset nå på mandag ettersom vi sliter veeeldig med en liten som ikke vil sove.. Vi har prøvd absolutt alt (nesten), og vi følger/har fulgt rutinene til punkt og prikke siden 2-3 måneders alder. Føler med deg!!!! Fyttipokker, jeg vet hvor utrolig sliten, lei, irritert, oppgitt og vondt du har det.. Jeg har i tillegg en samboer som har reisejobb og er borte fra søndag kveld til torsdag kveld. Så, jeg er møkk lei, sliten og t.r.ø.t.t.!

På en veeeldig god natt så våkner han bare 5-8 ganger (sjeldent).
På en normal natt våkner han 12-16 ganger.
På en dårlig natt våkner han 18-25 ganger (gjort hver natt i 1,5 måned nå..)

Alle kommer med råd og tips, men seriøst? Tror dere virkelig ikke vi har prøvd det? Vi er eksperter på hva som kan prøver, uten hell. Det eneste vi ikke har prøvd er skrikekur.

Legene på barneavdelingen har tatt veldig mange prøver av mini, og de har ikke funnet noe. Han er frisk som en fisk, "foran skjema" motorisk, veldig blid og fornøyd i våken tilstand, er veldig med på alt (syn, hørsel, oppmerksomhet).. Så, de friskmeldte oss og sendte oss hjem. "Det går over". Jeg hater folk som sier det. "Det går over, det blir bedre". Seriøst. Hold. Kjeft.

Uansett, jeg føler med deg :) Du/dere er ikke alene!
 
Så grusomt! Stakkars dere :(

Jeg var også lei alle som sa at det går over da vi hadde kolikk. Det er jo ikke de som lever med dette, tenkte jeg! Er ikke de som må hjem og bysse til ryggen ikke klarer mer. Vi prøvde alle kjerringråd, fy søren så mye tull vi gjorde og brukte penger på. Det er ingenting som kan trøste bortsett fra å få seg en god natt søvn. Jeg håper mennene deres hjelper dere litt av og til så dere får sove ut!
 
Vi ble lagt inn på barneavdelingen på sykehuset nå på mandag ettersom vi sliter veeeldig med en liten som ikke vil sove.. Vi har prøvd absolutt alt (nesten), og vi følger/har fulgt rutinene til punkt og prikke siden 2-3 måneders alder. Føler med deg!!!! Fyttipokker, jeg vet hvor utrolig sliten, lei, irritert, oppgitt og vondt du har det.. Jeg har i tillegg en samboer som har reisejobb og er borte fra søndag kveld til torsdag kveld. Så, jeg er møkk lei, sliten og t.r.ø.t.t.!

På en veeeldig god natt så våkner han bare 5-8 ganger (sjeldent).
På en normal natt våkner han 12-16 ganger.
På en dårlig natt våkner han 18-25 ganger (gjort hver natt i 1,5 måned nå..)

Alle kommer med råd og tips, men seriøst? Tror dere virkelig ikke vi har prøvd det? Vi er eksperter på hva som kan prøver, uten hell. Det eneste vi ikke har prøvd er skrikekur.

Legene på barneavdelingen har tatt veldig mange prøver av mini, og de har ikke funnet noe. Han er frisk som en fisk, "foran skjema" motorisk, veldig blid og fornøyd i våken tilstand, er veldig med på alt (syn, hørsel, oppmerksomhet).. Så, de friskmeldte oss og sendte oss hjem. "Det går over". Jeg hater folk som sier det. "Det går over, det blir bedre". Seriøst. Hold. Kjeft.

Uansett, jeg føler med deg :) Du/dere er ikke alene!

Huff!!!! Dere har det jo virkelig ille! På ei god natt har vi bare 2 oppvåkninger mellom kl 01/02 og 07. Men som regel ligger vi på en gang i timen. Og det synes jeg er mer enn tøft nok. Hadde klikka for meg om jeg hadde stått i dine sko! Med mann på reisejobb i tillegg! Du er virkelig supermamma!

Jeg får hele tiden høre at vi må kutte ut amming på natt.. Men når ungen spiser lite pga magesmerter/mulig reflux så klarer ikke jeg å nekte henne pupp. Nå er vi riktig nok snart der. Men det er også jobbstart :p tenker selv: det går over/ det blir bedre.. Men samtidig trenger jeg ikke at andre sier det.. Hva vet vel de om hvordan jeg har det når de selv hadde barn som sov hele natta??
 
Back
Topp