Er egguttak vondt?

Bringebærpudding

Gift med forumet
Assistert-jentene
Julikulene 2020
nå som forsamtale nærmer seg begynner jeg å tenke litt. Hva er deres opplevelse av egguttak? Jeg er ikke så glad i å ha vondt der nede, og gråt av smerte når vi skyldte eggledere og livmor med saltvann under utredning. Kjenner jeg er redd, selvom det selfølgelig er verdt det.

Noen erfaringer? :)
 
Jeg har hatt det to ganger ig det gjorde ikke vondt. Vannscanning og gjennomskylling er kjempevondt, synes jeg også. Men ved egguttak får du både smertestillende og beroligende peace of cake;)
 
Synes uttak er litt spennende jeg, da skal endelig eggene høstes. Du får bra med smertestillende, ekstra om du ønsker det. Og bedøvelse i eggstokkene. Jeg pleier å være så fascinert av å følge med på skjermen når de stikker hull på eggposene at jeg tenker ikke så over at det er vondt. Får litt menssmerter etterpå, men det er absolutt overkommelig synes jeg :)
 
Jeg har hatt 3 egguttak, hadde vel litt ubehag i ca 30 sek på det ene.. litt menssmerteaktig utpå kvelden etter uttaket alle gangene [emoji1] Personlig så syns jeg den gjennomskyllingen under utredningen var mye mye vondere enn uttaket [emoji4]
 
Litt ubehagelig er det, men du får nok bedøvelse til at det ikke er vondt...synes jeg da ;)
 
Jeg hadde ganske store smerter ved egguttak, men var dårlig smertelindret. Heldigvis er det fort gjort hele greia. Men absolutt verdt det:)
 
Jeg synes ikke det var noe vondt i det hele tatt! Skulle det evt bli en neste gang vil jeg nok gjerne be om litt mildere morfin, ble så sinnsykt dårlig av det! Tror nok de aller aller fleste har en grei opplevelse uten noe særlig vondt, kun litt ubehagelig. Svært få har vonde uttak, heldigvis. Det er dyktige leger som jobber med dette heldigvis [emoji5]
 
Kommer helt an på. Jeg har hatt ett meget smertefullt uttak, men skylder det på mye sammenvoksinger (endo), og dårlig smertelindring- for de tre siste uttakene var helt overkommelige. Du får nok ekstra smertestillende om du sier du gruer deg veldig.
 
Litt ubehag, men langt fra vondt :)
Aller mest spennende egentlig ;)
 
I Porsgrunn har jeg synes det er ubehagelig! I Oslo på fertilitetssenteret har jeg ikke kjent noe! Nå på onsdag på uttak var jeg i så Midazolamrus at jeg nesten ikke husker jeg var inne på uttak engang. Huff[emoji38][emoji23]
 
Jeg har hatt 6 egguttak og alle har vært smertefrie! Spennende å følge med på skjermen og veldig oppmuntrende med en bioingeniør som teller eggene høyt underveis:) Dette går nok bra skal du se!
 
hatt 6 egguttak, ubehagelig vil jeg si..og om det gjør vondt..så vare det i 2 sek. før det er over... går sånn i hakkevis...
kan bare huske at 2 av mine har vært sånn..
de andre gangene ikke vondt kun ubehag

masse lykke til :) det går nok bra skal du se, jeg liker heller ikke å ha vondt der nede..
 
Jeg var kjempe-redd for smerter før uttak, hadde lest skrekkhistorier og sett figurer av inngrepet, så jeg holdt pusten når de satte i gang. Men vet du hva, jeg måtte le etter få sekunder, for det var ikke vondt i det hele [emoji4] Det var bare utrolig spennende å følge med på skjermen [emoji7] Så ikke gru deg, det er fort gjort og det er fantastisk at denne muligheten eksisterer [emoji4]
 
Har hatt uttak to ganger, den første gangen var det litt ubehagelig, men den andre gangen var det veldig smertefullt! Var dårlig smertelindra og overstimulert , så sikkert derfor det gjorde så vondt.
 
Både ja og nei. Første var nærmest som en normal GU og da fikk jeg ut 13 egg, mens sist da jeg fikk ut kun 4 var det skikkelig vondt. Gråt i stolen. Men det varierer fra person til person, og fra uttak til uttak (om dere må ha fler). Dog gruet jeg meg ikke siden jeg hadde forberedt meg selv på at det kom til å være ubehagelig, men trolig verdt det. Om det gav mening?
 
På mitt ene uttak så virket ikke lokalbedøvelsen på den ene siden og det var så vondt at jeg skrek og gråt. Men på den andre siden var det kun ubehagelig. Likevel vil jeg si at det var så fort gjort at jeg ikke gruer meg til neste gang. Jeg synes de psykiske smertene er mye verre enn de fysiske.

Neste gang vil jeg be om mer smertestillende. Jeg begynte faktisk å le da de kom med tre Paracet på Porsgrunn. Det er det jeg tar mot hodepine, liksom...
 
Hsr hatt uttak tre ganger. De to første var det bare ubehagelig, legene gjorde det rolig. Den siste gangen var det han avdelingslederen i Porsgrunn pg han gjorde det så kjapt at da ble det litt vondere. Men ikke noe i forhold til mye annet altså, fullt overkommelig :)
 
Mine uttak har vært smertefulle, men det skyldes nok endo og at jeg er en av de uheldige som kjenner alt litt ekstra godt. Men har likevel gjort det 4 ganger, så man kommer seg gjennom [emoji6]
Varer ikke lenge heldigvis [emoji1360]
 
Jeg var suuuuper redd for smerter! Gruet meg og psyket meg ned helt fra forsamtale ... men vettu... jeg hadde ikke vondt! Merket det men det var ikke smertefullt i det hele tatt! Ikke bruk tid og krefter på å grue deg [emoji173]️[emoji1317]
 
Jeg hadde mye smerter underveis men spesielt i etterkant. Tok ett par tre uker før alt var normalt igjen. Bare litt urin i blæra gav meg mye smerter. Jeg var nok bare uheldig...
 
Back
Topp