Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: Vugge
Jeg syns absolutt ikke du er slem!
Det er sønnen din du må tenke på, og jeg syns det er verre at han skal leve "på vent".. At han skal ha forhåpninger om at faren hans en dag dukker opp. Da er det enklere for dere alle sammen å kutte nå. Det virker jo i grunn som det er det faren hans ønsker også.. [&:]
ORIGINAL: Ungmamma90
ORIGINAL: OleSebastians mamma
ORIGINAL: Ungmamma90
http://forum.babyverden.no/tm.aspx?m=18810745
kjenner samvittigheten draaaar i meg.. men samtidig så føler eg at eg har gjort det rette... syns ikkje lillemann fortjenar å ha ein pappa som behandlar han sånn...
Hadde det vært meg som hadde vært i din situasjon hadde jeg gjort akkurat det samme selv. Du vil bare det som er best for sønnen din og det er det som betyr aller mest. Og i og med at BF bare bor 15 min fra sønnen sion hadde ikke BF tatt noe skade av å vise litt interesse. Du gjorde det du gjorde for å beskytte din egen sønn fra å bli såret. Jeg skjønner deg utrolig godt og du trenger ikke ha dårlig samvittighet!
hans beste er det som er viktigast i heile verden for meg!
skjønnar ikkje at BF klarer å bu 15 min unna og ikkje treffe han! stakkar gutten min!
vil sønnen min skal få ein lykkelig og trygg oppvekst! det får han nok ikkje med BF i livet sitt.. desverre, men sant..
Og det at du vil hans beste er nettopp det som gjør deg til en turolig fin mor og som kommertil å gi sønnen din akkurat den oppveksten han fortjener[:)]
det er leit, men man får desverre det ikke godt hvis man har folk i livet sitt som ikke bryr seg. Da er det bedre å bare holde de personene det skal gjelde på utsiden og heller konsentrere seg om de menneskene som virkelig er der for en[:)]
Jeg syns absolutt ikke du er slem!
Det er sønnen din du må tenke på, og jeg syns det er verre at han skal leve "på vent".. At han skal ha forhåpninger om at faren hans en dag dukker opp. Da er det enklere for dere alle sammen å kutte nå. Det virker jo i grunn som det er det faren hans ønsker også.. [&:]
det er det eg prøver på.. prøver å gjere det eg syns blir det beste for han.. og det er nok eit liv uten faren sin.. han berre skuffar og sårar han..
har valgt å kutte han heilt ut av livet vårt, uansett om han skulle ville ha kontakt igjen.. for har prøvd såå masse.. gjort ALT eg kan for at ole sebastian skal få vere med han.. men hjelper ikkje..
må nok berre innsjå at BF ikkje bryr seg om Ole Sebastian.. og det er såå trist.. stakkar gutten min[:(]
Det er ille at en far kan oppføre seg sånn, men jeg kan si at det er ikke noe enklere å være barn og oppleve at faren kommer inn og ut av livet ditt heller.
Faren min hadde omtrent samme oppførsel da jeg var liten, og jeg tror det er bedre da å "venne barnet til" at pappa ikke er der i en tidlig alder..[&:]
Om ikke HAN vil være far så skal jo ikke det gå utover sønnen! Da får han være mann nok til å si fra seg ansvaret på en ordentlig måte istedet..
så trist at du har vokst opp med ein sånn pappa![&o] kan ikkje ha vert lett![&o]
og det vil eg unngå med min lille gullklomp! vil ikkje han skal vokse opp med å bli skuffa og såra.. når hans far ikkje bryr seg om han ein gang.. da får han, som du skriver, sei fra seg ansvaret på ein voksen måte.. men problemet er vel at han ikkje er voksen..
Ole Sebastian kallar sambo for pappa, og kjenner sånn sett ikkje til noken anna pappa.. det er han som stiller opp for han, bryr seg om han og behandlar han som sønnen sin.. det er han som elskar han! Og Ole Sebastian forgudar han![:)]
Kan jo si det sånn at det var mange løfter ute og gikk. Etter en uke med "Jeg henter ho i morgen, jeg henter ho i morgen" og jeg hadde hatt telt i yttergangen fant mamma ut at nok var nok. Han fikk valget; Null kontakt eller å oppføre seg som en far. Heldigvis for min del valgte han det siste og var en fantastisk far hvert eneste sekund resten av tiden vi fikk sammen, men jeg husker godt følelsen av usikkerher og de "Er han ikke gla i meg?"- tankene..
Nå er jo sønnen din mye yngre enn jeg var, men håper han slipper å gå gjennom noe sånt!
Syns du skal stå på jeg, og syns det er kjempetøft av deg!
Og er jo helt fantastisk at han har fått en far i livet sitt! Om ikke biologisk, så hvertfall en ekte far! :)
Lykke til !!
ORIGINAL: Mia1981
Du er absolutt ikke slem!! Jeg hadde gjort akkurat det samme som deg! Han har tydeligvis hatt sjangsen til å bli kjent med sønnen sin og til de grader misbrukt den.
ORIGINAL: MonicaM
Jeg hadde gjort akkurat det samme.
I tillegg hadde jeg krevd inn barnebidrag. Så du er mildere enn hva jeg ville vært [;)]
ORIGINAL: *fulliull*
Syns ikke du er slem nei. Det viktigste er hva som er best for sønnen din[:)] Og når han ikke har etternavnet hans lenger vil det også gjøre han mer fjern, og navnet vil ikke være en konstant påminner om BF.
Og så må jeg si at det høres ut som sønnen din er heldig og har en pappa som han kommer til å dele med lillebroren sin[:)] Kaller han samboeren din for pappa?
ORIGINAL: avelilith
Synes ikke du er slem. Barnefaren har jo tatt sitt valg, ved å ikke levere papirene om delt foreldreansvar, ved å ikke komme på besøk selv om han bor 15 min unna og ved å oppføre seg som han gjør... Det du gjør nå er jo bare en konsekvens av hans handlinger, så ikke ha dårlig samvittighet for det!
ORIGINAL: avelilith
Så bra! Denne dårlige samvittigheten er jo overhodet ikke på sin plass!!! [:D]
Stor støtteklem til deg! [;)]