Er du utålmodig eller nyter du den siste tiden?

Litt utålmodig innimellom, men har god tid... Alt er ikke klart i heimen enda... Samtidig som det hadde vært godt å nyte noen sommeruker/permuker før hun kommer... Vel og merke hvis formen holder seg like fin som den er for tiden... :)
 
Litt begge deler. jeg nyter litt å ha mage å føle meg gravid .. var mye mer naturlig enn jeg hadde sett for meg ..men bevegelsene fra han er fremdeles Veldig rart! Føler meg som en båt innimellom så mye som han beveger seg! Vagger i sofaen :) :) :)

livet kommer til å bli snudd OPP NED og rundt igjen! så nyter disse ukene foran meg .. har mye jeg enda må gjøre ..

Rote skapet i gangen må organiseres!
kommoden må settes sammen
klær må vaskes
seng må settes sammen
Har 2 boder som skal tømmes (de er heldigvis ryddet i esker så lett å flytte) skal settes på lager til vi flytter i huset!!

..å tenker at det er helt i orden at han blir der inne til termin!

Bank i bordet! men helst før min 30 års dag 31.07!! :p
 
Vurderer å sette sammen stellekommoden og vaske alt vi har av klær og putte i den. Da er hvertfall noe klart! Sånn tilfelle han melder sin ankomst helt plutselig.

Hva tenker dere, er det for tidlig å vaske klærne nå når termin ikke er før 25. juli?

Kommoden kommer til å stå i vaskekjelleren inntil rommet er klart, men der har vi malt og har på varme, så er ikke noen typisk kjellerlukt.


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Venter en liten gutt 25. juli <3
 
Vurderer å sette sammen stellekommoden og vaske alt vi har av klær og putte i den. Da er hvertfall noe klart! Sånn tilfelle han melder sin ankomst helt plutselig.

Hva tenker dere, er det for tidlig å vaske klærne nå når termin ikke er før 25. juli?

Kommoden kommer til å stå i vaskekjelleren inntil rommet er klart, men der har vi malt og har på varme, så er ikke noen typisk kjellerlukt.


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Venter en liten gutt 25. juli <3

Jeg syns ikke det er for tidlig. Jeg har termin 3.juli, men det er leeenge siden klærne lå vasket og brettet i skapet hans her nå altså ;-) og jeg setter så pris på det nå som formen ikke er like god, at jeg ordna mye i veldig gooood tid :)
 
Har så veldig lyst til å bare nyte de siste ukene og kose meg med magen og spakene. Spesiellt siden dette blir siste gang.
Men fødselsangsten min føler jeg overskygger noe av kosen... Våkner om natten og gruer meg veldig, ikke i forhold til smertene, men i forhold til størrelse på baby, styrt fødsel og tidligere fødselsopplevelser..,
 
Skal innrømme at jeg er litt smålei nå ja. Først måneder med oppkast og generelt dårlig form, avløst av bekkenløsning og fortsatt dårlig form. Sover dårlig om natta, og månesten hvile hver dag. Sååå, gleder meg til han kommer. Men samtidig så kan han godt være i magen en stund til pga sykehusopphold og evt komplikasjoner.. :) Dessuten er ingenting klart her i huset,kun vogna og klærne. Jaja, 3.mann vettu :)
 
Lengter etter min normale kropp, men nyter likevel den siste tiden. Dette er siste gang jeg går gravid, og jeg synes tiden har gått veldig fort de siste mnd.
 
Samme som deg..jeg skal ha nr 3 og nyyyter tiden...selv om jeg har litt plager..så skal jeg holde ut resten av tiden :) Jeg er ikke lei enda..men det er nok fordi jeg er sykmeldt og kan ta alt roligt i mitt tempo :) Så får jeg god tid til barna mine også...de kan sove lenger om morgonen og spise frukost hjemme før skolen og barnehagen :)
 
Har så veldig lyst til å bare nyte de siste ukene og kose meg med magen og spakene. Spesiellt siden dette blir siste gang.
Men fødselsangsten min føler jeg overskygger noe av kosen... Våkner om natten og gruer meg veldig, ikke i forhold til smertene, men i forhold til størrelse på baby, styrt fødsel og tidligere fødselsopplevelser..,
Uff så leit med sånne følelser! Får du noe samtaler eller oppfølging ved sykehuset? Jeg fikk lillebror i styrkfødsel og han veide 4,5kg og dette har de tatt til etterretning. Har vært til vekstestimeringer for å forsikre at hun ikke blir like stor, om det ser sånn ut tar de enten å henter henne eller setter meg i gang:) håper du får den støtten du trenger- som de sa på SIV det er trygge fødende vi vil ha! Lykke til!


Venter ei tulle 4. Juli 2013
 
Jeg var på samtale med sykehuset i forhold til dette med fødsel. Hadde et lite håp om at de i hvertfall ville vurdere å sette i gang. Men det første som ble sagt var at de ikke satte i. Gang om det ikke var medisinske grunner til det.
Første mann hos meg var 3895 og satt fast slik at han knakk kravebenet da han skulle ut. Men jm mente jeg hadde født en gang til i ettertid og at disse to hadde jo banet vei. Men sist barn veide jo bare 3050, riktig nok 3 uker før.. denne er estimert til å være ca 12% over gjennomsnittet, men dette øker jo ofte de siste ukene. Jm tippet ca 4300 ved fødsel..
Dessuten tok sist fødsel fra første ri til hun var ute 1,5 time..

Prøvet å legge bak meg disse tankene, krysser fingrene for å slippe overtid i det minste så han ikke blir ekstra stor!
Men må ikke missforstå, jeg elsker å gå rundt med kula og kjenne på sparkene og all forventningene rundt dette nye lille vidunderet :)
 
jeg vil ha babyen ut :) gleder meg til å få tilbake kroppen min selv :)

Enig med deg, Ulfa... vært såpass "mye"her i det siste så egentlig er jeg klar for at han kan komme ut. Heller det enn alle disse modningsriene som sliter meg ut ganske så mye
 
Enig med deg, Ulfa... vært såpass "mye"her i det siste så egentlig er jeg klar for at han kan komme ut. Heller det enn alle disse modningsriene som sliter meg ut ganske så mye

Jeg kan se den.. fått hvilt deg litt nå? Håper ting blir bedre for deg snart.. har tenkt på deg..
 
Jeg kan se den.. fått hvilt deg litt nå? Håper ting blir bedre for deg snart.. har tenkt på deg..

Jeg har fått sovet noen timer, men ikke så mange som jeg hadde ønsket, hehe. En del magesmerter og vondt i ryggen fortsatt, men nå skal jeg trekke meg ut i sola snart så da går det forhåpentligvis litt lettere :)

Hvordan er det med deg?
 
Jeg har fått sovet noen timer, men ikke så mange som jeg hadde ønsket, hehe. En del magesmerter og vondt i ryggen fortsatt, men nå skal jeg trekke meg ut i sola snart så da går det forhåpentligvis litt lettere :)

Hvordan er det med deg?

Bra du har sovet litt :) uff, er så kjedelig med disse mage og ryggsmertene, får jo aldri skikkelig pause så søvnen blir så oppdelt..
Ting roet seg igjen i går kveld, etter en hel dag på sofaen. Så får se hvordan det blir i dag. Mannen må på dugnad og jeg og Therese skal kose oss hjemme :) å aktivisere en 4 åring fra sofaen er ikke lett :p
 
Bra du har sovet litt :) uff, er så kjedelig med disse mage og ryggsmertene, får jo aldri skikkelig pause så søvnen blir så oppdelt..
Ting roet seg igjen i går kveld, etter en hel dag på sofaen. Så får se hvordan det blir i dag. Mannen må på dugnad og jeg og Therese skal kose oss hjemme :) å aktivisere en 4 åring fra sofaen er ikke lett :p

Skal ikke være greit. En venninne fortalte meg at det egentlig bare var bra med modningsrier for da kunne fødselen gå lettere og fortere. Vet ikke om det er forsket på eller noe slikt, men finner en liten trøst i det ;) Nei, disse småtrollene har jo gjerne litt energi, hehe. Kanskje dere kan gjøre noe rolig, tegne eller slikt så du får vært litt i ro?
 
Skal ikke være greit. En venninne fortalte meg at det egentlig bare var bra med modningsrier for da kunne fødselen gå lettere og fortere. Vet ikke om det er forsket på eller noe slikt, men finner en liten trøst i det ;) Nei, disse småtrollene har jo gjerne litt energi, hehe. Kanskje dere kan gjøre noe rolig, tegne eller slikt så du får vært litt i ro?

Jeg hadde mye kynnere sist, og da tok fødselen 1 t og 45min.. etter dette bør ikke fødselen ta lengre tid enn det :p rolig aktivitet er hun ikke så flink til i lengden, vi får dra på besøk til noen venninner :)
 
Jeg hadde mye kynnere sist, og da tok fødselen 1 t og 45min.. etter dette bør ikke fødselen ta lengre tid enn det :p rolig aktivitet er hun ikke så flink til i lengden, vi får dra på besøk til noen venninner :)

Det skjønner jeg godt... er ikke så lett å forstå for disse små heller, men håper dere finner på noe gøy :)
 
Kjenner at det er hardt å ha eksamenstid og stor mage, men har likevel ikke lyst at han skal komme ut enda. Jeg skal jo rekke å jobbe 4uker etter eksamen også, første relevante sommerjobb, så gleder meg til det. Så får jeg heller være sofasliter på kveld/helg. Har jo i grunn gjort mye klart, det meste av klær er på plass, ferdig vasket. Vogn og bilsete står klart. Eneste som mangler er seng og sengetøy. Kjenner at siden mye er klart, så koser jeg meg med de siste forberedelsene. Skal også sy vognpose selv, og den har jeg bare kjøpt stoff til, så der må jeg legge ned en innsats. Uansett blir det vel dyne som er tingen i starten, så jeg stresser ikke...
 
Nyter det fullt å helt på dagtid :) Men når kvelden kommer, kommer også kynnere, hard mage som gjør det vanskelig å bevege seg, vondter å sitte/ligge og smerter opp under ribbeina ..
Men har lite og ingenting klart enda, ikkje fått gått gjennom klærne fra litlå, ikkje fått kjøpt inn klær, ikkje satt opp senga eller vugga, ikkje handlet stellekommode ++
Så selv om eg er litt utålmodig, så kjenner eg at eg bare må ta det med ro og nyte mer av siste delen mens eg gjør klart redet :)
 
No har eg fått litt panikken eg i grunnen med å få ting i stand til frøkna vår kommer! :p hehe
men nyter de rolige dagene, samtidig som eg ser frem til å ikkje være gravid lenger og gå på laaaange trilleturer uten å holde på å dø pga bekkenet :)
 
Back
Topp