Er du sykemeldt?

Hekla85

Elsker forumet
Nysgjerrig på hvor mange vi er som er sykemeldte :)
og om det er mange som bare er deltidssykemeldt ;)

Nei, men hvis ikke formen blir bedre blir det nok dessverre ikke lenge til.. :(

Har ferie :) Spent på hvordan det blir å begynne på jobb igjen om en uke, er fremdeles veldig trøtt!

jeg har vært syemeldt i en uke og skal være sykemeldt helt fram til ferien om 2 uker. så alt i alt 3 uker sykemelding 100%.

i dag har jeg kastet opp omtrent alt som jeg fikk i meg, så nå begynner jeg å lure på om jeg har fått spysjuka.

men uansett, jobbe kan jeg IKKE, så det er absolutt det rette å være sykemeldte.

Og er jeg fremdeles like dårlig når jeg skal ut på ferie så skal jeg sykemelde meg da også, for da får jeg vel ferien min igjen? Jeg kan jo ikke bruke ferien min til å være syke!

jA, blei d i dag.. SKulle begynt i dag 1.dag etter ferie.. men orket ikke.. Har liggi på sofaen siste uka..Orker ikke å gjøre noesom helst er veldig sliten og trøtt, men aller værst er kvalmen..!! Så forferdelig å være kvalm..:( Så fikk 100% i to uker f.o.m. idag, så håper d blir bedre innen det!

Ja, er 100% sykemeldt frem til eg er ca 12 uker på vei..

ja desverre. Jeg har en arbeidsplass hvor det er omtrent umulig å gå på do, og når det går an er tilbudet en skitten kaggedass. Jeg kaster opp av røykelukt og omtrent alle pasasjerene mine røyker (det hjelper ikke meg at de kaster røyken før de går inn, når de blåser de siste 3trekkene de desperat sugde inn på rappen, RETT i trynet på meg.. Nordmenn eier F*** meg ikke oppdragelse! Jeg kan heller ikke reise meg og bevege meg rundt når bekkenet stivner. And the list goes on... sånn det ser ut pr idag har ikke arbeidsgiver noe annet til meg og jeg aner ikke om nav kan omplassere meg til noe jeg? så det blir vel med at jeg går ut med svangerskapspenger.....sånn er det iblant :S sist jobbet jeg 60% med hyperemesis. 12 dager etter termin fødte jeg en kraftig undervektig jente og dette førte til en del problematikk, det utsetter jeg meg ikke for igjen, ei heller mitt kommende barn. Så de som til nå har hintet frampå om jeg ikke skal tilbake på jobb snart, har fått grei beskjed om å holde kjeften sin tett og bry seg om sine egne problemer. Jeg trenger ikke unnskylde at jeg ikke kan jobbe dette svangerskapet.

ja desverre. Jeg har en arbeidsplass hvor det er omtrent umulig å gå på do, og når det går an er tilbudet en skitten kaggedass. Jeg kaster opp av røykelukt og omtrent alle pasasjerene mine røyker (det hjelper ikke meg at de kaster røyken før de går inn, når de blåser de siste 3trekkene de desperat sugde inn på rappen, RETT i trynet på meg.. Nordmenn eier F*** meg ikke oppdragelse! Jeg kan heller ikke reise meg og bevege meg rundt når bekkenet stivner. And the list goes on... sånn det ser ut pr idag har ikke arbeidsgiver noe annet til meg og jeg aner ikke om nav kan omplassere meg til noe jeg? så det blir vel med at jeg går ut med svangerskapspenger.....sånn er det iblant :S sist jobbet jeg 60% med hyperemesis. 12 dager etter termin fødte jeg en kraftig undervektig jente og dette førte til en del problematikk, det utsetter jeg meg ikke for igjen, ei heller mitt kommende barn. Så de som til nå har hintet frampå om jeg ikke skal tilbake på jobb snart, har fått grei beskjed om å holde kjeften sin tett og bry seg om sine egne problemer. Jeg trenger ikke unnskylde at jeg ikke kan jobbe dette svangerskapet.

frøkenhemmelig skrev:
Har ikke vært borte fra jobb en eneste dag :)

SÅ bra for deg:)!!! Du er heldig!!  Det har ikke jeg ellers i året heller..er aldri syk og har veldig høy arbeidsmoral! Men nå er jeg i så utrolig dårlig form at d ikke går å jobbe, desverre..! :(

Jeg er ikke sykmeldt,men har heldigvis ferie..starter i ny jobb 15 august og er VELDIG spent på hvordan det skal gå... om jeg ikke er bedre enn jeg er nå blir det nok en sykemelding...men er inne i mitt 2.trimester når jeg begynner der,så får håpe jeg er bedre! Kjipt å starte i ny jobb med sykemelding :/

Nei kommer meg igjennom dagene jeg.

Var 100%sykemld i 4uker pga galle problemene mine, og lavt blodtrykk. Startet ferie forige uke, men da blei jeg jo lagt inn på sykehuset, så har fått sykemld sånn at jeg får igjen den uka med ferie. Nå har jeg 2uker ferie og formen min er topp, så håper jeg er klar for jobb i 14dager før jeg blir operert igjen.

frøkenhemmelig skrev:
Har ikke vært borte fra jobb en eneste dag :)

Ikke jeg heller! :) Jobber på skole da, så har vært kjempe heldig å hatt sommerferie nesten halve juni, hele juli og halve august, så da passet det jo fint å være sliten og trøtt i denne perioden :)

Satser på å være i 100% jobb hele veien!

Ble sykmeldt 50 % i en uke idag..pga oppkast og kvalme. Har prøvd å fungere på jobb, men ettersom jeg jobber mange døgn i strekk, er det vanskelig å få tatt seg inn igjen og gjøre noe fornuftig mellom doturene..

MEN er overrasket over hvor lett det var å få sykmelding..en tlfsamtale med legen, og hun ville sykmelde meg 100 % i 1 mnd!! Dette var før jeg hadde komt med mitt forslag med 50% i en uke..:fikk heldigvis det, da jeg skal ut i ferie etterpå!:)

Nei. Men jeg er bare ni uker på vei, og dessuten har jeg ferie :P I de to forrige svangerskapene hadde jeg svangerskapsmigrene og var sykemeldt for det. Kjenner antydninger til det nå også, så regner egentlig med det samme skjer i dette også. Har to små fra før og en mann som er sjømann, så det blir nok for tøft med 100% jobb hele svangerskapet. Man må tenke på seg selv og bebisen, det mener nå jeg! :))

Ja, dessverre. 100% sykemeldt siden januar pga bekkenløsning og problemer med rygg forårsaket av bekkenløsning. (ettervirkninger etter forrige svangerskap)
Så jeg kommer til å være sykemeldt resten av svangerskapet og, for det er ikke akkurat noen forhåpninger om at dette bekkenet er på bedringens vei.

Ja første dagen idag i 100% sykemelding. I to uker i først omgang så satser på at kvalmen er gitt seg til det :) har også slitt med mageinfeksjon etter ferietur så ikke helt i slaget..

har ikke vært borte fra jobb en eneste dag enda E så heldig at æ ikke har hatt en eneste liten plage hittil, kun sulten og trøtt.......

Back
Topp