Er DU svømmedyktig?

Mrs Lutz skrev:

lctj skrev:

Mrs Lutz skrev:

lctj skrev:
ja..jeg oppfyller kravene (som er ekstremt lave sammenlignet med andre land)
jeg har vunnet medalje i NM og alle 5 barna mine har vært svømmedyktige mellom 3 og 3.5år.

Jeg driver med svømmeopplæring og er på ingen måte imponert over svømmeopplæringa i skolen.

ja disse kravene viser jo ikke en GOD svømmer, det er jo bare et minimumskrav for å vise at du "kan svømme". det er det samme kravet på hvor langt man trenger å svømme for å ta livredningskurs i vann (i tillegg til dykk og sånn). Veldig enkelt.

vel..jeg må kunne svømme 650m (50 av de med klær på) iløpet av 9minutter (jeg går på under 8) for så å gå rett på innkalling(del 2)  til lokalisering og henting av 4 gjenstander på 4m dybde for så å hente ei dukke som tilsvarer en person på 95kg opp fra 4 m..svømme 25m med en "bevisstløs" person og ilandføre personen på den dype delen og legge i stabilt sideleie. På under max 2.5 minutter. så begynner HLR umiddelbart og skal vare "utrykkningstiden for amk" i den hallen vi er i.
Jeg jobber som instruktør.

Kravene for skolesvømming er mye lavere.

her måtte vi svømme 100meter bryst og 100meter rygg, 25meter for så å dykke ned 4 meter og hente voksen dukke og svømme 25meter med "bevisstløs" person, stabilt sideleie og HLR. Kaste livredningsbøye og redde en person med, og "livredningshopp". Alt med klær, men kan jo bruke så lang tid man vil så det er jo ikke noe problem.

nei, kan man bruke så lang tid man ønsker så er det jo ingen problem :) ..eller..burde ikke være det ;)
Har kjørt en del kurs med lærere..det er hvert år lærere som ikke klarer kravene.

når jeg går over 8min på min test(svømmedelen)..så må jeg legge meg i trening igjen foran neste ;) men svømmer fortsatt såpass mye at jeg tror ikke det blir et umiddelbart problem.
Er 16 timer i svømmehallen i uka..svømmer 10-12 av timene sammen med di eldste konkurranse svømmerene.

Men..at noe MÅ skje med svømmeopplæringa er det ingen tvil om. Det må bygges flere basseng (ikke badeland) og det må vann i alle basseng. (å arr OL igjen vil ikke bedre på bassengsituasjonen, har vært bygd vanvittig få nye anlegg siden  OL-94)

Hører idiotiske utsagn som folk ikke har fakta til å uttale seg om..som f.eks: det er våre nye landsmenn som drar ned i den store sammenhengen. muslimske jenter får ikke lov å ha svømming i skolen og lærer dermed ikke å svømme. derfor kan så stor del av norges 10åringer ikke svømme. vell..I've got news for you ;) undersøkelsen er gjort blandt etnisk norske...og det står FAKTISK så dårlig til med svømmeferdighetene.

Ja, jeg er svømmedyktig. Var veldig stolt da jeg fikk svømmeknappen på 1000 m også :)
Og jeg greide å svømme ganske langt med klær.

Imogene skrev:
Ja, jeg er svømmedyktig. Var veldig stolt da jeg fikk svømmeknappen på 1000 m også :)
Og jeg greide å svømme ganske langt med klær.

æ bare MÅ ;)
svømmeknappen er 200m, finnes i forskjellige farger, en for hvert år.
I tillegg finnes det 5,10,15,20 osv årsmerker for svømmeknappen (man tar en i året)
1000m er et svømmemerke ;)

...bare for at æ hæng mæ opp i sånne ting 

Back
Topp