Er du sjukmeldt?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Linda
  • Opprettet Opprettet
Jobber.. men spent på hvor lenge det går. Måtte ha hjelp opp av soffan ista :-P Har fysioterapi da så håper det stagnerer bekkenløsninga. Vil ikke bli sykemeldt da jæ er avhengig av extra vakter.

Jeg er 30% sykemeldt.

Jobber med autistiske barn på en skole noe som er ganske krevende og med 100% jobb fungerte jeg hverken på jobb eller hjemme. 70% jobb går fint med tilrettelegging. :)

Jeg jobber 100%, og det er jeg kjempeglad for at jeg kan! Håper formen holder seg bra gjennom hele svangerskapet, jeg vil ikke bli sykemeldt! Trives så godt i jobben min, og det er lenge nok å gå hjemme i permisjon i 1 år :)

Sykemeldt 50% pga av at jeg er veldig trøtt og sliten, noe kvalm på morgenen og bekkenløsning...

Jobber 100 % og har gjort det hele tiden. Merker at jeg er mer sliten og må sove på ettermiddagen for å få noe ut av kvelden. Spent på å se hvordan formen holder seg:-)

Jobber 100% som pedagogisk leder på en småbarnsavdelig. Har gjort det hele tiden, men kjennernå at bekkenet begynner å krangle:-s

Jobber fortsatt 100%, og håper det fortsetter sånn.. Men med vilter 1-åring heime og 3 veker med forkjølelse kjenner eg jo at det kunne vore fint å fått henta seg inn igjen! Men i min jobb blir det berre meir å gjere om eg er vekke ein dag, så det føles litt uaktuelt.. :)

Jobber fremdeles 120% i min 100% stilling;)
Satser på å gjøre det ut svangerskapet da jeg, som ovenfor, bare får det verre ved å være borte (mer å gjøre). Holdt ut med de to andre så....
:)

Jobber fortsatt 100% men har en ganske fysisk krevende jobb, mye løft og går I værnesko på betonggulv hele dagen. Så må nok tilpasse litt etterhvert. Kanskje få sitte litt mer og ikke løfte så mye. Jobber med bare menn og de er veldig flinke til å avlaste løft for meg alt nå :-)

Er det et mål å "holde ut" da?

For meg er det viktigst å fungere både på jobb og hjemme. Hvis litt sykemelding gjør at jeg fungerer optimalt så synes jeg det er bedre enn å presse seg for å nå et mål om å jobbe fult hele tiden. :)

Virker som om noen kanskje synes det er litt status å jobbe fult hele svangerskapet?

For meg er det viktigst å fungere både på jobb og hjemme. Hvis litt sykemelding gjør at jeg fungerer optimalt så synes jeg det er bedre enn å presse seg for å nå et mål om å jobbe fult hele tiden. :)

Virker som om noen kanskje synes det er litt status å jobbe fult hele svangerskapet?

...og det virker som noen lett sykemelder seg i svangerskapet ;) Folk er forskjellige, og det må man bare respektere.

For meg er det et mål å holde ut ja! Både fordi jeg selv har behov for å komme meg ut og være i jobb, og fordi jeg skal tilbake dit etter permisjon. :)
Litt for mange sykemelder seg uten faktiske plager og det ødelegger for de som trenger sykemelding og er reelt syke!

Er fulltidsstudent, men går samlingsbasert studie, så er mye hjemme med undervisning over nett. Jobber i tillegg fast på TPU tredjehver helg :) Går veldig greit enda!

Jobber fullt og er veldig glad for at jeg er i så god form at jeg klarer det. Jobba fullt, med litt tilrettelegging, helt til perm.start forrige gang. Men da kunne jeg jo legge meg på sofaen rett etter jobb, nå skal jeg være mamma etter jobb og det er mye viktigere for meg å fungere i den rollen enn å jobbe fullt. Så tiden får vise hva som skjer

Jobber 100% turnus og kjenner det er veldig nok. Ikke mye energi til overs til andre ting, så livet består igrunnen bare av jobb og hvile for tiden..

Jeg er nå sykemeldt 100%. Har ikke sjangs å jobbe med bekkenplagene mine. Og jeg har ikke noe dårlig samvittighet for det heller. Jobbe kan jeg gjøre resten av mitt liv.

For meg er det et mål å holde ut ja! Både fordi jeg selv har behov for å komme meg ut og være i jobb, og fordi jeg skal tilbake dit etter permisjon. :)
Litt for mange sykemelder seg uten faktiske plager og det ødelegger for de som trenger sykemelding og er reelt syke!
Men at man er delvis sykemeldt betyr jo ikke at man ikke kommer seg ut og er i jobb. Det betyr heller ikke at man ikke skal tilbake til jobb etter endt permisjon.

Hva vet du om at "mange" sykemelder seg "uten faktiske plager"? Hvilke plager mener du man må ha for å kvalifisere for sykemelding?

Jeg er ikke reelt syk nei, men når 100% jobb betyr at jeg ikke klarer å hente i BHG, lage middag og ta meg av eget barn etter jobb så betyr det at jobben er såpass slitsom at jeg faktisk må jobbe litt redusert for å fungere optimalt. Jobben er ikke livet mitt, det er familien min, derfor synes jeg det er veldig viktig å ha energi og overskudd til dem når arbeidsdagen er over.

Back
Topp