Reelt syke er de med faktiske plager, feil, blødninger osv osv.Men at man er delvis sykemeldt betyr jo ikke at man ikke kommer seg ut og er i jobb. Det betyr heller ikke at man ikke skal tilbake til jobb etter endt permisjon.
Hva vet du om at "mange" sykemelder seg "uten faktiske plager"? Hvilke plager mener du man må ha for å kvalifisere for sykemelding?
Jeg er ikke reelt syk nei, men når 100% jobb betyr at jeg ikke klarer å hente i BHG, lage middag og ta meg av eget barn etter jobb så betyr det at jobben er såpass slitsom at jeg faktisk må jobbe litt redusert for å fungere optimalt. Jobben er ikke livet mitt, det er familien min, derfor synes jeg det er veldig viktig å ha energi og overskudd til dem når arbeidsdagen er over.
Hva jeg vet om det; kjenner flere som har blitt gravid, fått litt vondt i vilja (noen ganger fordi sykemld er enkelt å få, eller at jobben ikke er så bra) og dermed sykemeldt seg. Er jo dessverre en grunn til at uttrykket "gravid er ingen sykdom" eksisterer. Det syns jeg er trist for de som faktisk trenger sykemelding, men blir "uglesett".
Som jeg skrev er det viktig for meg å holde ut - hva som er viktig for deg er opp til deg