Er du så dårlig i svangerskapet at du er sykemeldt?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Amalie
  • Opprettet Opprettet
Har vært fult sykmeldt siden midten av mai pga oppkast og kvalme. Skal begynne på jobb igjen på fredag, og gleder meg! Men har ikke helt troa på at jeg klarer 100% enda, da jeg fortsatt spyr flere ganger i uka:/

Vært sykemeldt i 8 uker på fredag på grunn av kraftig svangerskapskvalme. Var en tur innom jobb i dag, og kjenner jeg savner det, så håper det er et tegn på at jeg kan jobbe litt neste uke. Er lærer, så er jo straks avspasering/sommerferie uansett.

Kan nav overkjøre legens sykemelding? [emoji15]
Jeg har vært sykemeldt rundt 2 mnd og er sykemeldt en til nå. Håper ikke de "avslår" sykemeldinga [emoji849] Da blir sjefen skuffa når jeg kommer og spyr og sover på jobb tror jeg...

Sykemeldt pga. Hormonpåvirket bekkenløsning. Hadde det med nr 1 også. Ble dessverre ikke bedre utover svangerskapet den gang, endte nesten i rullestol mot slutten. Håper at det ikke blir så ille denne gangen. Ønsket er jo å kunne jobbe litt i svangerskapet, men må lytte til kroppen, legen og fysio'en

Ja, sykmeldt pga vondt bekken og lav blodprosent. Var så svimmel, tungpustet og ør i hodet at jeg måtte legge meg ned flere ganger om dagen og klarte rett og slett ikke å gjør arbeidsoppgavene mine. Sykmeldt de siste seks ukene av svangerskapet.

I dag måtte jeg kaste inn håndkle og sykemelde meg. Har prøvd å lavær.. begynner med 50% og håper jeg klarer det. :) heldigvis er jobben grei og tilrettelegger så godt de kan for meg :)

Kan nav overkjøre legens sykemelding? [emoji15]
Jeg har vært sykemeldt rundt 2 mnd og er sykemeldt en til nå. Håper ikke de "avslår" sykemeldinga [emoji849] Da blir sjefen skuffa når jeg kommer og spyr og sover på jobb tror jeg...

Ja nav kan overstyre legens sykemelding. Det samme kan arbeidsgiver.
Man kan klage om det skjer.

I dag måtte jeg kaste inn håndkle og sykemelde meg. Har prøvd å lavær.. begynner med 50% og håper jeg klarer det. :) heldigvis er jobben grei og tilrettelegger så godt de kan for meg :)
Hva jobber du med? :) Nå er tiden for å faktisk tenke på seg selv og den lille, så bra at du tar hensyn til deg selv :)

Nei, så langt har jeg klart meg uten.
Men er forberedt på sykemelding etter sommeren.
Da får vi inn i en høy stress periode på jobb o_O Og det er jo ikke noe bra for den lille!

Ja nav kan overstyre legens sykemelding. Det samme kan arbeidsgiver.
Man kan klage om det skjer.

Hæ? Arbeidsgiver har vel ingen rett i det? De har jo ikke rett til å vite diagnosen engang...?

Hæ? Arbeidsgiver har vel ingen rett i det? De har jo ikke rett til å vite diagnosen engang...?

Jo visst kan de det.. det bør/må foreligge en saklig grunn for mistanke at arb.taker har andre årsaker for fravær. Men de kan underkjenne sykemeldinger ja. Da stopper sykepengeutbetalingene.
Arb.taker kan klage på det selvfølgelig. Men det er jo ikke hyggelig å bli mistrodd av sin leder.

Jo visst kan de det.. det bør/må foreligge en saklig grunn for mistanke at arb.taker har andre årsaker for fravær. Men de kan underkjenne sykemeldinger ja. Da stopper sykepengeutbetalingene.
Arb.taker kan klage på det selvfølgelig. Men det er jo ikke hyggelig å bli mistrodd av sin leder.

Såpass ja! [emoji15] Vel, heldigvis har ikke sjefen min mistrodd meg. Hadde vært kjipt å føle seg fyllesjuk og kasta opp på jobben hele dagen i mange mnd. Hadde ikke klart det.

Hva jobber du med? :) Nå er tiden for å faktisk tenke på seg selv og den lille, så bra at du tar hensyn til deg selv :)

Jobber i dagligvaren, som innebærer en del stress, tunge løft og generelt en travel hverdag :) elsker jobben til vanlig... men nå er eg ganske tappet etter en dag på jobb :(

Back
Topp