Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ja vært sykemeldy. Men nå vil ikke nav betale mer fordi de mener jeg må gå uansett.
Yup...Hva betyr det? At de mener du ikke se syk nok?
Yup...
Kan nav overkjøre legens sykemelding? [emoji15]
Jeg har vært sykemeldt rundt 2 mnd og er sykemeldt en til nå. Håper ikke de "avslår" sykemeldinga [emoji849] Da blir sjefen skuffa når jeg kommer og spyr og sover på jobb tror jeg...
Hva jobber du med?I dag måtte jeg kaste inn håndkle og sykemelde meg. Har prøvd å lavær.. begynner med 50% og håper jeg klarer det.heldigvis er jobben grei og tilrettelegger så godt de kan for meg
![]()
Ja nav kan overstyre legens sykemelding. Det samme kan arbeidsgiver.
Man kan klage om det skjer.
Hæ? Arbeidsgiver har vel ingen rett i det? De har jo ikke rett til å vite diagnosen engang...?
Jo visst kan de det.. det bør/må foreligge en saklig grunn for mistanke at arb.taker har andre årsaker for fravær. Men de kan underkjenne sykemeldinger ja. Da stopper sykepengeutbetalingene.
Arb.taker kan klage på det selvfølgelig. Men det er jo ikke hyggelig å bli mistrodd av sin leder.
Hva jobber du med?Nå er tiden for å faktisk tenke på seg selv og den lille, så bra at du tar hensyn til deg selv
![]()
Skjønner deg godt, jeg!Jobber i dagligvaren, som innebærer en del stress, tunge løft og generelt en travel hverdagelsker jobben til vanlig... men nå er eg ganske tappet etter en dag på jobb
![]()
Så lenge legen eller sjefen din sender brev til nav at du er borte på medisinske grunnlag så kan de ikke stoppe sykepengene.Ja vært sykemeldy. Men nå vil ikke nav betale mer fordi de mener jeg må gå uansett.