Er du rosa/blå eller masse annet??

*Huldra*

Forumet er livet
Desemberskattene 2014
Er jo ofte sånn da, at når man får vite om det er en jente eller gutt, så springer man ut å kjøper masse rosa/blå klær og utstyr. :)

Med gutt nr1 var det meste i lyseblått og lys grønt. Med nr 2 begynte jeg å kjenne på at jeg var litt lei disse pastellene. Og nå, med gutt nr3, så er jeg drittlei, trenger nok litt variasjon i og med det er samme kjønn :P Så nå når jeg har shoppet så er det helst mørkeblå, gammelblå(som jeg kaller det), grått, og jeg er hekta på dypere grønnfarger og andre jordfarger. Selv om jeg ikke finner så mye av det. :P

Leter febrilsk etter alle slags farger og plagg som ser ut som glade barn farger.
Siden vi er nesten sikre på at det er jente blir liksom alt rosa, grått og beige. De blå klærne er så guttete og grønt og rødt til spedbarn er ikke eksisterende i bomull.
Jeg vil ha litt av alt! :)

Jeg har faktisk vært ganske flink til å ikke kjøpe så alt for mye rosa. Prøver å variere litt. Er alt for glad i rosa fra før og alt skal helst være rosa, så vil si jeg har vært flink til å begrense meg :)

Jeg var veldig hvit med første mann for å ha det nøytralt til nr 2.
Så nr 2 har arvet mye hvitt, men det som kjøpes inn nå er mest blått.
Ytterklær har vært sort eller blått hele veien.

Forstår godt at du blir lei av bare lyseblått ja. ;) Jeg er ikke helt lyseblå jeg også, men når jeg ser inn i klesskapet så er det en del blåtoner som går igjen ja. :P Men har også mye i jordfarger og forskjellige gråtoner. :) Utstyr som vogn, vippestol, vognpose og lignende, har vi kjøpt inn i farger som kan brukes om igjen om det skulle bli en jente neste gang. :)

Her har det blitt mye blått! Men er også veldig glad i brunt/beige, så det blir det også litt av.

Siden vi ikke vet kjønn har vi ingenting i hverken rosa eller blått.
Men syns det er vamskelig og finne klær til små babyer som ikke er rosa/blått/hvitt/beige.

Men syns det er fint med farger men føler man må ut av babyavdelingen for å finne de klærne. Fra str86++ er det mye mer fine/friske farger.

Jeg liker ikke rosa som farge (uavhengig av hva det representerer.. Elsker blått, hehe). I tillegg synes jeg det er litt teit at *alt* til jenter skal være rosa, sukkersøtt og prinsessete, mens alt til gutter skal være blått eller tøft. Om vi vil at jentene våre skal kunne bli ingeniører er det jo dumt å dolle dem opp for mye for eksempel ;) Men jeg er ikke så veldig opptatt av det da.. Ikke noen sterke prinsipper :P

Så hovedgrunnen til at jeg har kjøpt minst mulig rosa er at jeg ikke liker fargen OG at om vi får en gutt senere kan han arve det meste. Også er det 5 % prinsipper ute og går også :D

Har egentlig blitt mye hvitt, lyseblått, mørkeblått og brunt. Mer tilfeldig at det har blitt de fargene, for det er ikke så lett å finne andre farger. Særlig i de minste størrelsene :) så har fokusert mye på hvitt. Kan spare det til en evt nr 2 også da :P å kan heller kombinere med blå strømpebukser, sokker, luer, smekker ol.

Vett ikke kjønn så lite blått og rosa her i gården. Men synes det er sykt hvor mye det legges opp til jente og gutte klær til baby....

med første gikk det mye i grå, grønn, brun hvit osv. Men denne gangen er eg overaskende mye blå!

Vi har fått en del klær og kjøpt en del brukt de klærne er veldig rosa, men det gjør ikke så mye. Selv har jeg kjøpt en del nøytrale farger :)

Liker verken rosa eller blått så har vert litt utfordrande å finne, ALT er jo rosa/blått. Så her er det masse brunt, grått, svart, kvitt og marineblått. Fått litt klær og då har det jo sneke seg inn noke lyseblått gitt. Må stålsette meg merker eg ;) vil ha mest mulig nøytralt viss det skulle bli jente neste gang :)

Førstegangs - Desemberbaby <3

Litt blått har det blitt ja, men også grått, grønt, hvitt og beige/brun :)

Jeg er ikke sååå nøye på fargen, men til jentungen er jeg ihvertfall nøye på at det skal være feminint, og kommer sikkert til å være nøye på at det IKKE er det til guttungen. Når jeg sorterte klær i dag, er det jo mest blått, men det er fordi det er arvet.

Jenta vår er ganske lik sin pappa, så "alle" kommenterte hvor fin gutt det var. På sydentur når hun bare var i bleia var det tilogmed en servitør som sa til gubben: "He looks so much like you! It is a boy, right?" når gubben sa at det faktisk var ei jente svarte han "Really?!" TO ganger.

10608823_10154415056030456_1231653243_n.jpg "Gutten" min^^

Med guttungen ble det veldig mye nøytrale klær. Grått og brunt dominerte, pluss litt hvitt. Det vi har av blå klær er i hovedsak ting vi fikk til gave. Denne gang venter vi jente, og det har blitt litt rosa faktisk. Sikkert fordi vi har mye nøytralt fra før og det er morsomt å handle litt anna denne gangen. For ei i utgangspunktet ikke veldig glad i rosa. Men har handla litt lilla, hvitt og grått også. Og har handla lite klær denne gang i forhold til sist, da vi bruker opp igjen mye av klea til gutten.

Begge mine gikk mye i lyse farger i begynnelsen, men så ble det mer og mer farger på dem.
Jenta fikk alt fra rosa, lilla til grønn og brun. Guttungen hadde grønn, blå, hvit og noe mer rødt på.

Synes gutter og jenter kan bruke farger om hverandre. :)

Jeg er ikke sååå nøye på fargen, men til jentungen er jeg ihvertfall nøye på at det skal være feminint, og kommer sikkert til å være nøye på at det IKKE er det til guttungen. Når jeg sorterte klær i dag, er det jo mest blått, men det er fordi det er arvet.

Jenta vår er ganske lik sin pappa, så "alle" kommenterte hvor fin gutt det var. På sydentur når hun bare var i bleia var det tilogmed en servitør som sa til gubben: "He looks so much like you! It is a boy, right?" når gubben sa at det faktisk var ei jente svarte han "Really?!" TO ganger.

Vis vedlegget 85256 "Gutten" min^^
Så søt da :) <3

Back
Topp