Er du religiøs?

Jeg tror verken på Jesus, tannfeen eller påskeharen.

Er ikke kristen , men vil følge vår tradisjon med dåp i kirke - ikke noe mer enn det.

I utgangspunktet ikke, men merker jeg har mer behov for noe større å henvende meg til å vanskelige tider.

Nei, men jeg døper barna mine så de selv kan velge ved konfirmasjon.

Tror på det mellom himmel og jord :-)

Nei, tilhører ikke noe religion. Men tror det finnes ting vi ikke forstår, og kanskje en slags "høyere makt" eller mening. Ikke noe jeg henvender meg til i hverdagen nødvendigvis. Kommer ikke til å døpe barna, de skal få et fritt valg senere, og om de vil tilhøre en religion er det i orden for meg :)

Nei. Blir ikke dåp for barn/a heller. Er ikke døpt selv og er veldig takknemlig for at mor og far ga meg muligheten til å velge fritt

Litt :) Ber kveldsbønn og ber en del i vanskelige livssituasjoner. Er døpt og konfirmert, og har giftet meg i Den norske kirke.

Nei! det skjer ALTFOR mye urettferdig og meningsløst til at jeg skal tro på en god Gud. Men jeg har alltid trodd at det finnes en annen dimensjon, hvor sjelen/ånden reiser til når vi dør. De to siste mnd har jeg begynt å tvile på det også! Trist om det bare blir svart :(

Nei, ikke religiøse. Ble døpt i kirken, men konfirmasjonen var borgerlig og det blir ikke kirkebryllup.
Barne våres blir ikke døpt- så håper jeg vi gir barnet den oppdragelsen som fører til trygghet og selvsikkerhet nok til at barnet kan velge hva det ønsker selv (når den tid kommer).

Nei! det skjer ALTFOR mye urettferdig og meningsløst til at jeg skal tro på en god Gud. Men jeg har alltid trodd at det finnes en annen dimensjon, hvor sjelen/ånden reiser til når vi dør. De to siste mnd har jeg begynt å tvile på det også! Trist om det bare blir svart :(
Er så enig i deg! Hvis det liksom skal finnes en Gud som er så snill,god og med så mye kjærlighet, hvorfor dør barn av sult og nyfødte av sykdommer... Jeg klarer ikke helt å forstå det.

Ateist. Ønsker ikke å døpe barna, da står de fritt til å velge hvilken som helst religion senere og de kan ta et eget standpunkt til det.

Back
Topp