Er du redd??

Jeg er mere redd for enkelte ekstreme nordmenn enn de som er reelle flyktninger...

Ikke redd for flyktningene, men synes det er skummelt mye uroligheter i verden og det nærmer seg mer og mer oss på toppen.
Liker ikke at USA og Russland krangler, liker ikke at Russland er på krim og liker ikke at Russland nå bomber Syria i stykker! Redd våre barn må vokse opp i krig :(

Jeg går ikke rundt og er redd for krig, men syns det er skummelt.
Jeg er noe delt når det gjelder gjelder flyktninger, da jeg har vært i en lite hyggelig situasjon uten at jeg skal dra alle over en kam.
Men at vi må være litt kritiske til noen som slipper inn, det syns jeg.

Nei, det er ikke noe jeg går å tenker på i hverdagen.

Jeg har sålenge jeg kan huske vært redd for krig og er det den dag idag. Drømmer ofte om krig , startet da jeg var veldig ung det og, alltid med luftangrep , noe som har ført til at jeg kan bli skikkelig livredd om jeg hører lyden av fly , og når det er sånn flyalarm-testing så må jeg faktisk gjøre noe sånn at jeg ikke hører det . Om jeg ikke er forbered på testingen så har jeg faktisk begynt å gråte av lyden , i voksen alder .

Jeg er redd for Anders Bering Breivik og hans slag; ekstremister, fra alle religioner.

Eg e redd før krig .rymde selv som
Barn fra ett land der de var oroligt, få år efterpå børja krigen. Har mistat manga i krig før 16 år siden.
Spørsmål nr 2 e svaret nei

At det blir krig er det jo ingen som ønsker vil jæ tro. Men er ikke noe jæ tenker på hver dag.

Det eneste jæ frykter når det gjelder flyktningene som kommer nå, er at det kanskje kan være terrorister (IS) som sniker seg med for å lage store skader.

Det er ikke noe jeg tenker på hver dag, men når urolighetene nå kommer nærmere vår egen inngangsdør er det klart tanken streifer meg.
Til spørsmål nr 2 er svaret nei.

Nei til begge.

Ja. Jeg er bekymret når det skal komme tusenvis av mennesker med mange fæle inntrykk de ikke får bearbeidet og hjelp til, inn i landet.
Dette er ting som er vanskelige å leve med og kan gjøre hvem som helst ustabil. Klart det bekymrer meg.
Og det bekymrer meg at det er SÅ veldig lett å finne alternativer til steder å huse dem, mens mange, inkludert barn, står på bar bakke i Norge uten å få hjelp. De blir bare forbigått.

Jeg mener vi skal hjelpe, jeg synes det er riktig å ta inn dem som trenger hjelp, Men jeg er skeptisk til, og til dels skuffet over, måten det er gjort på.

Ja. Jeg er bekymret når det skal komme tusenvis av mennesker med mange fæle inntrykk de ikke får bearbeidet og hjelp til, inn i landet.
Dette er ting som er vanskelige å leve med og kan gjøre hvem som helst ustabil. Klart det bekymrer meg.
Og det bekymrer meg at det er SÅ veldig lett å finne alternativer til steder å huse dem, mens mange, inkludert barn, står på bar bakke i Norge uten å få hjelp. De blir bare forbigått.

Jeg mener vi skal hjelpe, jeg synes det er riktig å ta inn dem som trenger hjelp, Men jeg er skeptisk til, og til dels skuffet over, måten det er gjort på.

Helt enig med deg..

Jeg er ikke redd for krig, men jeg er redd for denne bølgen med innvandrere. Redd er egentlig ikke riktig ord å bruke. Jeg er mer bekymret for hvor lett det er å komme seg inn i landet, bekymret over hvem mange av disse menneskene egentlig er og jeg er bekymret for at vi lar oss utnytte. Skal legge til at jeg generelt er imot innvandring, ihvertfall så mye som nå.

Back
Topp