Er du redd for...

Er du redd for ulv?


  • Antall som har svart
    15
Har sett ulv flere ganger, og bor i et av områdene der den kan bli nærgående, men jeg tror at de/den som observeres her er en streifer som har blitt voksen nylig og må finne et eget område å bosette seg.
Jeg er ikke redd, selv om det er ubehagelig å tenke på at den er så nærgående og lite folkesky. Er mer redd for å komme mellom en elgku og en elgkalv liksom.
 
Jeg er ikke mer redd for å møte en ulv enn en elgku med kalv.

Jeg er kanskje mer redd for enkelte hunder enn ulv.
Jeg skjønner ikke hvorfor hunder skal løpe fritt heller.
 
Er vokst opp i den værste ulvesonen i Hedmark på 80 og 90-tallet. Da var det 10 ulver i hele Skandinavia.
Det ble skutt en ulv i bygda til mormor hvor vi var alle ferier. Vi så på den etter den var skutt og jeg husker jeg fikk sjokk over størrelsen!!

Hadde vært utrygg nå med 60 ulv rundt omkring. De har ulvetaxi for skolebarn i Rendalen. Full forståelse.
 
Bor i ulvesonen og er ikke Akkuratt redd for ulv, men det er ikke lenge sia en ble skutt inne på bygda. Er mer redd for at bikkja skal bli tatt fremfor megselv ;)
 
Jeg er ikke mer redd for å møte en ulv enn en elgku med kalv.

Jeg er kanskje mer redd for enkelte hunder enn ulv.
Jeg skjønner ikke hvorfor hunder skal løpe fritt heller.

Elg med kalv ja, det kan være skummelt :o livredd for å møte det på ridetur :o
 
Har dukket opp ulv i området her i det siste, og siden vi har hunder er jeg litt redd ulv. Det som provoserer med ulvedebatten er at mennesker som bor langt unna ulv, skal bestemme hvordan de som bor "med" ulv skal ha det!
 
Nei, ulven var mer redd for meg og datteren min som bråket noe helt vilt i skogen hehe. Bor ikke i ulven sonen men har hytte i ulven sonen. Har sett ulv mange ganger på avstand Nei vet ikke hvor mange ulver det er her.
 
Ikke ulver her, men da jeg kjørte gjennom skogen i Sverige en tidlig morgen for litt siden, så holdt jeg på å kjøre på en ulv! Aldri sett det ute før!!
 
Nei er ikke redd for ulv.
Nei jeg bor ikke i ulvesone nå, men har gjort det tidligere.
Jeg syns vi skal ha ulv i Norge. Vi kan ikke fjerne alt som er potensielt farlig, og det er ganske mye som er beviselig mer farlig enn ulv.
 
Nei men bor ikke i ulveområde. Hadde sikkert vært mer skeptisk om det var tilfelle.
 
Nei!!!!

Det er aldri noen som har blitt tatt av ulv de siste 200 årene els. Så synes det er helt tullete å være redd det, kontra andre helt dagligdagse ting som har mye høyere risiko.

Bor i skogkanten der det er ulv.
 
Jeg bor i ulvesonen, har hatt ulv på tunet, men finnes ikke redd.
Jeg vet hvor mange om overdriver mht. angrep, og hvor stor kultur det faktisk er enkelte steder rundt å skylde på ulven uansett hva som skjer.

Man trenger ikke regulere bestanden av hverken ulv, bjørn eller elg, det gjør naturen selv, om den får lov.

Det dummeste argumentet må være at det er så mange ulv, eller nei, at den "ikke er norsk," nei vent, at folk er redde for sauene..eh.. ungene sine. :P Her endres argumentene fra uke til uke, ettersom forskerne motbeviser dem. :P
 
Her jeg bor er det veldig med hjort og det er ikke noe særlig å gå ute når du hører brølene til bukkene i brunsttida eller galopperende koller med kalvene sine blant trærne like ved der du står. En mann ble også jaget av en aggressiv bukk i vinter. Skal vi utrydde hjorten? :P I tillegg bringer den enormt med flått fra skogen og ned til bøen der kyrne går. ;)
 
Det er ikke noe jeg går og er oppriktig redd for i det daglige, men må innrømme at jeg tenker litt på det når jeg går turer i skogen her med hundene. Men, som du er jeg mer redd for elg. :D

Bor i ulvesonen, men det er kun sett ulv i nærheten her noen få ganger. Den ene gangen var det rett over veien her, det var litt ubehagelig.
 
Her jeg bor er det veldig med hjort og det er ikke noe særlig å gå ute når du hører brølene til bukkene i brunsttida eller galopperende koller med kalvene sine blant trærne like ved der du står. En mann ble også jaget av en aggressiv bukk i vinter. Skal vi utrydde hjorten? :P I tillegg bringer den enormt med flått fra skogen og ned til bøen der kyrne går. ;)


Sant, må si jeg er mer redd for flått enn for ulv.
 
Back
Topp