Er du redd for...

Er du redd for ulv?


  • Antall som har svart
    15

87'modell

Forumet er livet
..ulv?

I så fall; hvorfor?
Bor du i ulvesonen?
Har du sett en ulv noen gang?
Vet du hvor mange ulv som egentlig finnes i Norge?
 
Er sett masse ulv her og tatt bilder av det. Men jeg har aldri sett og på bildene så ser det ut som en husky. Veit det er en hund som stikker av rundt her som kan se ut som en ulv på avstand.
 
Nei, ikke redd for, bor ikke et sted med ulv, og kun sett i dyrepark.
 
Aldri sett men kommer fra Valdres så logisk nok men nok av villdyr der som kan gjøre alvorlig skade som jeg har sett slik som gauper.
 
Om jeg traff en, så ville jeg vært redd, logisk nok

Men de finnes ikke her, så jeg går ikke rundt og er redd for ulv nei

På lik linje med bjørn og andre store rovdyr
 
Jeg er ikke redd for ulv og bor heller ikke i ulvesonen. Har kun sett ulv på Langedrag, tror jeg. Har lest om antallet ulv i Norge før, men måtte google det nå.

Ulv er et flott dyr jeg absolutt syns skal finnes i Norge. :)
 
Bor ikke i ulvesonen, men det har passert en og annen streifulv... Eldstemann elsket å ligge i telt utenfor soveromsvinduet vårt om sommeren! For et par år siden passerte ulven 100 m unna teltet... Etter det har gutten sovet inne :P Er vel ingen fare i utgangspunktet, men synes det er creepy likevel. Hver sommer blir flere sauer drept av både ulv og bjørn i området, men er ikke så mange at jeg er redd for å møte på de, selv om vi bor i et strøk der disse trives. Aldri sett en selv da!

Når det gjelder antallet er jeg ganske sikker på at det eksisterer flere enn antallet de har registrert.... Og skjønner godt at de som bor i Østerdalen ønsker at det blir felt flere....
 
Jeg bor ikke i ulvesonen nå, men er vokst opp i området...
Og ettersom jeg hører og ser på Facebook fra hjemstedet mitt er det blitt mye mye mer nærgående og flere ulv enn da jeg var barn... Flere opplever ulv inne på tunet, hunder er tatt og masse sau.. Ulven blir ikke redd heller hvis de går ut for å skremme...

Skolebarn har også opplevd å bli fulgt etter på vei til skolebussen...

Skjønner godt at de som bor der er redde og synes at Stortinget er helt på bærtur...

Må det gå menneskeliv tapt før folk som ikke bor der skjønner alvoret?? Hva skjer den gangen et skolebarn eller to blir angrepet på skoleveien??
 
Nope, finnes ikke redd ;) bor i en av områdene som det har stormet som værst rundt :D
 
Er ikke veldig redd for ulv, men redd for at hunden plutselig blir tatt når hu står ute. Her kommer plutselig ulven tuslende utenfor døra..
 
Absolutt ikke redd for ulven. Tror den er mer redd for oss ;) aldri møtt en heller da. Kun sett på langedrag ;) og der ble jeg i grunnen mer redd for gaupa som freste til meg [emoji23]
 
Nei... for jeg har ikke det minste peiling på de annet enn at de ser ut som litt rufsete hunder. Aldri sett en IRL og aner ikke hvor mange som finnes .
Går i grunn ikke rundt å er redd for rovdyr. Men møter man på dem skal man selvsagt ha respekt. Sjansen er dog liten her jeg bor
 
Jeg bor ikke i ulvesonen nå, men er vokst opp i området...
Og ettersom jeg hører og ser på Facebook fra hjemstedet mitt er det blitt mye mye mer nærgående og flere ulv enn da jeg var barn... Flere opplever ulv inne på tunet, hunder er tatt og masse sau.. Ulven blir ikke redd heller hvis de går ut for å skremme...

Skolebarn har også opplevd å bli fulgt etter på vei til skolebussen...

Skjønner godt at de som bor der er redde og synes at Stortinget er helt på bærtur...

Må det gå menneskeliv tapt før folk som ikke bor der skjønner alvoret?? Hva skjer den gangen et skolebarn eller to blir angrepet på skoleveien??
Absolutt enig med deg. Er det virkelig slik at det må bevises at de er farlige først? For den adferden flere ulver viser nå er ikke normalt for ville dyr. Jeg har hatt ulv rett utenfor huset her og flere ganger utenfor hytta, og har nok en normal skepsis mot ville dyr. Tror ikke en ulv er farlig alene, men noe annet blir i en flokk.... jeg tror vi fint kan ha ulv i norsk fauna men det må være noen som holder kontroll på bestanden.... og slik det for meg virker så blir det stadig flere og den såkalte sona er for liten
 
Jeg bor ikke i ulvesonen nå, men er vokst opp i området...
Og ettersom jeg hører og ser på Facebook fra hjemstedet mitt er det blitt mye mye mer nærgående og flere ulv enn da jeg var barn... Flere opplever ulv inne på tunet, hunder er tatt og masse sau.. Ulven blir ikke redd heller hvis de går ut for å skremme...

Skolebarn har også opplevd å bli fulgt etter på vei til skolebussen...

Skjønner godt at de som bor der er redde og synes at Stortinget er helt på bærtur...

Må det gå menneskeliv tapt før folk som ikke bor der skjønner alvoret?? Hva skjer den gangen et skolebarn eller to blir angrepet på skoleveien??
Enig med deg
 
Jeg bor ikke i ulvesonen nå, men er vokst opp i området...
Og ettersom jeg hører og ser på Facebook fra hjemstedet mitt er det blitt mye mye mer nærgående og flere ulv enn da jeg var barn... Flere opplever ulv inne på tunet, hunder er tatt og masse sau.. Ulven blir ikke redd heller hvis de går ut for å skremme...

Skolebarn har også opplevd å bli fulgt etter på vei til skolebussen...

Skjønner godt at de som bor der er redde og synes at Stortinget er helt på bærtur...

Må det gå menneskeliv tapt før folk som ikke bor der skjønner alvoret?? Hva skjer den gangen et skolebarn eller to blir angrepet på skoleveien??

Altså, alt som kan være potesielt farlig kan jo ikke fjernes, ulv har ikke angrepet/skadet mennesker så hvorfor skal man da vente på at det skjer!
 
Bor i nærheten av områder hvor det er mye ulv. Har hatt flere teltovernattinger med mann og sønn på steder hvor det er sett mye ulv. Jeg synes det var litt ubehagelig da vi så ulvespor like ved teltet, men jeg vet også at det er mye annet jeg heller bør frykte mer enn ulven.

Jeg forstår de som frykter for hundene og dyra sine, men å utrydde ulven er ikke løsningen mener jeg.
-Ja til ulv, sier jeg, men jeg mener riktignok at bestanden skal reguleres:)
 
Last edited:
Back
Topp