Er du pedagogisk leder?

sjøhest

Glad i forumet
Jeg lurer på hvor mye du tjener/tjente når du var nyutdannet, nyansatt i den stillingen? Og hva går jobben ut på? Trives du?

Da jeg var nyutdannet i 2004 hadde jeg 259 000 i årslønn. Noen av mine arbeidsoppgaver er: 

- planlegge, gjennomføre og evaluere pedagogiske opplegg og den daglige driften av avdelingen

- Utviklingsarbeid, dvs veilede og utvikle det øvrige personalet

- Organisering av avdelingen (tar myyyye tid!)

- Gjennomføre foreldresamtaler og medarbeidersamtaler

- Lage månedsplaner og månedsbrev, skrive rapporter

- Sørge for at hvert barn blir fulgt opp, kartlegge utviklingen deres og ha kontakt med ekstrerne instanser ved behov (helsestasjon, PPT, barnevern o.l)

Ja, jeg trives! 

Takk for svar! Er du utdannet førskolelærer? Syns lønna hørtes lav ut, men den er kanskje høyere i dag. Får man noe ansiennitet for å ha vært hjemme med egne barn..?

I Oslo så ligger lønna på 370.000,-

Jeg var nyutdannet i 2010, men begynte ikke å jobbe før nå i år (i mars) siden jeg har vært i permisjon. Jeg jobber i en kommunal barnehage og har en årslønn på 341 000. Jeg har ansiennitet for permisjon med ungene, men det har ikke noe å si for lønna nå, siden man må ha over 5år for å gå opp i lønn.

Takk for flere svar. Da var jo lønna litt mer til å leve med ja :)

sjøhest skrev:
Takk for svar! Er du utdannet førskolelærer? Syns lønna hørtes lav ut, men den er kanskje høyere i dag. Får man noe ansiennitet for å ha vært hjemme med egne barn..?

man får alltid for det året man er hjemme i permisjon i alle typer arbeid. men ikke noe flere år enn det.
ellers signerer jeg lykkeliky ang arbeidsoppgaver. begynnerlønnen har forandret seg mye siden jeg startet så aner ikke hva det ligger på nå...

sjøhest skrev:

Lønna har heldigvis steget litt siden 2004 ja. :) Minstelønna i kommunale barnehager er nå på 328 800, og i private barnehager (de som er medlem i PBL-A) er 364 000. I tillegg til dette er det store lokale variasjoner.

Ja, man får ansennitet for å være hjemme med egne barn.

Back
Topp