Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Vi er det. Jeg har informert familie og har kort i lommeboka.
Jeg og gubben har pratet hjemme også, så han er og, men ikke fått ordnet med kort. Og vi har tatt praten.. om hviiiis det skjer noe med ungene, da er de det også!!
Jeg tenker slik, at hvis du er villig til å ta imot et organ, bør du og være registrert til å gi dine om det kommer til det.
For meg er det sjølvsagt at eg er organdonor.
Kusina mi var i ei ulykke som 16 åring som resulterte i at ho vart hjernedød. Onkel og mor hennar bestemte å gi det som kunne gis.
Hjerte, lunger, nyre, auge osv.
Ja det er jeg. Av den grunn at man ikke trenger organene sine etter bortgang. Jeg vil veldig gjerne redde livet til familier der ute hvis jeg kan det! Jeg vet je hadde blitt veldig glad hvis noen andre sine organer kunne hjulpet meg eller min familie hvis vi noen gang hadde trengt det.
Jeg er av den mening at vi burde vært født organdonor også kunne de som absolutt ikke ville være det melde seg ut av det..
Ja hele familien.
Har lastet ned app, slik at det står på skjermspareren min. Der er det tlf nr til nærmeste pårørende, som også er informert så klart.
Jeg og samboer er og barna i grunnen også, men jeg klarer ikke tenke så mye over det, for jeg blir helt dårlig. Men jeg prøver å tenke hvis noe skulle skje med barna mine, så hadde jeg jo håpet at det skulle være noen der ute som sa ja til slikt. Så derfor har jeg liksom tenkt at hvis jeg skulle tatt imot, så må jeg jo også kunne si at jeg ville gjort det samme.
Egentlig så tenker jeg det burde være en standard greie, at man automatisk donerte organer, utenom hvis noen har sterke religiøse argumenter eller noe slikt. Da hadde folk sluppet å ta stilling til det, som jo må være veldig vanskelig, og flere folk kunne blitt reddet istedenfor at fullt fungerende organer går tapt.