er du organdonor??

hegemw

Forumet er livet
livet på vent på tv2 gjør en virkelig til å tenke, selv er jeg organdonor og håper mange flere blir det etter det programmet på tv.

hvis ikke her står det hvordan man blir det og kan laste ned donorkort

http://www.organdonasjon.no/index.php?page=donorkort

Hvordan blir man det?

ja det er jeg.
er også blodgiver

Selvfølgelig :)
Det er vi alle i familien.

ORIGINAL: Bouncing Buttplug

ORIGINAL: blessa

Hvordan blir man det?

Man "blir" det ikke, siden norge ikke ar organdonorregister. Du forteller dine pårørende ha du vil skal skje med dine organer hvis du dør uventet. Du kan også få tak i et donorkort på legekontoret, men det aller viktigeste er at de nærmeste vet det, for til syvende og sist er det de som bestemmer dersom det skulle skje.

og JA, jeg er organdonor.[:)]

tror de har det på apoteket også,så tror jeg kan kan printe det ut fra internet.
hvis du går inn på http://www.organdonasjon.no/index.php?page=donorkort

Jeg har en donorkort-app på androiden min[:)] Så dere med iphone eller android mobil, kan bli organdonor på den måten. Du fyller ut et kort, og fører på 2 pårørende som blir informert.

ORIGINAL: Sjakkruta

Ja det er jeg [:)]

[:)]

ja det er jeg.
har donorkort i lommeboken og har informert pårørende.

ORIGINAL: Sjakkruta

Ja det er jeg [:)]

ja det er jeg. har gått med donorkort i pengeboka i mange år.

Ja det er jeg.
Har kortet i lommeboka.
Og har informert de to nærmeste av meg om jeg har skrevet opp de som pårørende.

En ting som er viktig å huske selv om en har det korte og en har informert pårørende så kan det tenkes at ønske ikke blir gjennomført hvis en av de pårørende nekter. Var borti det for noen år tilbake da en venn av meg dødd, Vi som var rundt ham hviste ønske hans men foreldrene ville ikke at han skulle skjæres i dermed så ble det ikke gjort noe da han døde, siden legene ikke kunne overgå ønsket til de pårørende

Vet ikke om jeg kan være, men skal sjekke det opp.

Back
Topp