er du organdonor? *insp*

Ja.

Har kort, og har sakt fra til mamma, pappa og samboeren min at jeg vil gi bort organene mine om noe skulle skje.

Meg selv: ja uten å nøle, jeg er veldig frisk [:D]
Dattern min: ja, men forferdelig å tenke på at de da må skjære i henne og ta ut ting..

Jeg står ikke oppført nei, men jeg har gitt beskjed flere ganger til mamma, sambo og pappa om at jeg er veldig for det dersom noe skulle skje.
Og så klart jeg ville "stemme" for å donere barnet mitt eller mannen sine organer også om noe skulle skje. Det redder jo andre liv, og de døde trenger jo ikke organer.

Nei, ikke vil jeg heller, barna mine hadde jeg aldri gitt vekk organer fra heller.... Vet det er dumt, men sånn jeg vil ha det!

Jupps, det har jeg informert de nærmeste om, jeg vil donere organene mine dersom jeg ikke trenger de lenger. Om det blir gjort, har ikke jeg noen kontroll over da, men jeg har gjort det jeg kan.

Ang. snuppene, så vet jeg ikke. Vil jo helst det, men spørs om far er enig. Men håper jo at jeg aldri må ta det valget! [:)]

Jeg har gått med donorkort i mange år, og alle mine pårørende vet hvor sterkt jeg ønsker å donere bort organene mine.

Uten at mannen min og jeg egentlig har snakket om det, kan jeg nok med sikkerhet si at vi vil donere bort organene til våre barn om vi tragisk nok skal komme i den situasjonen.

Et menneske kan jo faktisk etter sin død redde livet til flere andre mennesker, og plutselig en dag er det en av våre nærmeste som trenger et organ! Jeg håper det kommer et register etterhvert hvor man kan registrere seg, så det ikke er kun de pårørende som til syvende og sist skal avgjøre det hele.. [:)]

Jeg har organdonor kort i lommeboka og har informert mine nærmeste om at jeg har det og er villig til å vætr organdonoer[:)]

Jepp, har kortet i lommeboka

Back
Topp