er du organdonor? *insp*

japp [:D] vi trenger jo ingenting av det vist vi dør.. så da er det bedre at vi kan redde noen andre [:)]

Har ikke noe kort eller noe, men familie og venner vet at jeg ønsker å vere donor. Er så utrolig viktig å ta stilling til slikt på forhånd og la alle vite om det, ting skjer fortere enn vi tror[:(] Det gjør jobben til personalet på sykehus MYE lettere når det er tatt standpunkt til donasjon på forhånd. Og enda lettere når familie selv tar det opp når man står i situasjonen og må ta et valg[:(] Det triste er jo at uansett hvor mye man ønsker det så er det nærmeste pårørende som har siste ordet, så om de nekter er det de som har siste ordet[&:]

Jeg har organdonorkort i lommeboka ja, og mine nærmeste vet om mitt valg.
Jeg og søstra mi skrev under organdonering da vi mistet mamma i 1994 også.
Men jeg er ingen organdonor akuratt nå, men ønsker å bli det om det skulle være aktuellt.

Jeg er ikke organdonor,og kan ikke være det heller.

Men jeg er VELDIG VELDIG glad for alle som er det.
For jeg er blitt nyretransplantert.
(fikk av min bror da men,neste gang må jeg kanskje ha fra død-donor)

ORIGINAL: Kranglefanten

Jupp, her skal de få ta det som er brukans til noe[:)] Om det er til andre mennesker eller forskning[:)] Hele familien er satt som donorer.

Jepp, jeg vil at det som kan brukes skal redde andre sitt liv [:)]

Vil, men har ikke skaffet med kort. Kjære vet at jeg vil donere hvis noe skulle skje*bank i bordet*

jeg har vært i mange år, bestemte meg tidlig...
gubben er mer i tvil, spessiellt ang ungene, men da vi fikk vite hvordan det ville gå med minsta var han plutselig for...
de kunne dessverre ikke bruke noe fra henne, da, siden organene var så skadet alt...

for meg var valget veldig enkelt da det ble aktuelt, hadde vært en stor trøst oppi alt det vonde...

Jeg skal bli det. Ikke fått karret meg til å melde meg opp enda. Alle i familen min vet det da.. men det holder sikkert ikke?

Jepp, jeg er organdonor [;)]

Jeg har mennesker i nær familie som har trengt donor, men da kunne et annet familiemedlem være donor, dermed fikk vi ikke "behov for noen utenfra".

Men jeg vet hvor viktig det er for mange å få et nytt organ, det er jo faktisk det eneste som kan redde livet dems. Da har jeg rett og slett ikke samvittighet til å ikke være organdonor, hvilket behov har vel jeg for organer etter jeg er død? [8|]

Det gleder meg faktisk utrolig mye at jeg kan hjelpe andre og være til nytte, selv etter min død [:)]

ORIGINAL: mamma*88

nei, men venner og familie vet jeg ønsker det

ORIGINAL: mamma*88

nei, men venner og familie vet jeg ønsker det

jepp! Har en slik lapp bak førerkortet i lommeboka....
tenker at om noe skulle skje, så tenker vel folk på å se etter leg i lommeboka...

ORIGINAL: Sweetbabyblue

jepp alle sammen[:D]

Jeg er organdonor. Har hele tiden sagt at det ønsker jeg at mine barn skal være også hvis noe skulle skje *bank i bordet* Mannen min er ikke helt enig der, men JEG er iallefall! Hvorfor ikke unne et annet menneske å leve hvis mine organer kan fungere.

Back
Topp