er du organdonor? *insp*

WhiteRose

Glad i forumet
ble inspirert av blodgivertråden:P

står du som organdonor, om du skulle dø i ulykke osv, sånn at organene dine kan brukes? og vil du la dine barn donere om de går bort på en sånn måte?

selv står jeg som organdonor:)
vil donere bort alt som kan doneres bort jeg:)

Jupp, her skal de få ta det som er brukans til noe[:)] Om det er til andre mennesker eller forskning[:)] Hele familien er satt som donorer.

nei, men venner og familie vet jeg ønsker det

Hadde en sånn lapp før, men den ble borte..men skal se om jeg får tak i en sånn igjen, for det er helt greit [:)] barna mine derimot er jeg usikker på om jeg hadde klart å gi bort noe fra..vet ikke hvorfor men orker ikke tenke tanken engang[&o]

såklart er jeg det[:)][:)] en død kropp trenger jo ingen organer[:-]

ORIGINAL: Marlu

ORIGINAL: mamma*88

nei, men venner og familie vet jeg ønsker det

samme her.¨

men bør vel egentlig få fingeren ut og registrere meg

Det finnes ingen register for organdonorer, tragisk nok.
Man må hente donorkort på apotek/lege. Dette kortet bør man ha på seg til enhver tid, og man bør informere de nærmeste om avgjørelsen.

Jeg har hatt donorkort siden jeg var 15 år gammel.
Mamma står ikke oppført som pårørende  på mitt kort, da hun kommer til å nekte å gi bort organene mine hvis det blir aktuelt. Og til syvende og sist er det de pårørende som bestemmer.

Jepp, har hatt den lappen i lommeboka i noen år nå [:)]

jepp alle sammen[:D]

Ja, er donor.
Har kortet på meg, samtidig som jeg har informert alt av familie om at dersom noe skjer med meg, så skal det som kan brukes, doneres bort.[;)]

Ja det har eg vært i årevis[:)]

Jepp, lappen ligger i lommeboka og de rundt meg vet at jeg vil være donor.
Har ikke tatt stilling til barna enda, men tror nok jeg vil at dem også skal hjelpe de som hjelpes kan hvis det skjer dem noe!!

Det har jeg vært i mange år.. Har lappen i lommeboka :) Mamma vet at jeg vil donere mine organer, da ho selv har trengt dette..

ORIGINAL: Sha

ORIGINAL: TinaC isprinsesse

åh,det vil jeg :D

Åssen gjør man det?
Koster det noe?
Må man være 18 ?

du må bare informere dine nermeste:) åsså kan du og lage deg et kort, du får hos legen, som du kan ha i lommeboka:)

selvfølgeli
donere d æ kan før d kan redde eller gi andre ett bedre liv
familien min va først imot d nu e di fleste donor sjøl
så e blodgivar, står i beinmargdonorregisteret å e organdonor.

ORIGINAL: Sha

sign!!!

JA! [:)] Siden 2001.

og både mannen og dattera mi er det!

Jepp! Mannen også. [:)]

Back
Topp