Er du opptatt av å lage mat fra bunnen?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Marthe
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Marthe

Guest
Er du flink til å lage mat fra bunnen av? Eller blir det mye ferdigretter?
Hva tenker du å gjøre når babyen blir født?

Både og.. ikke fanatisk, vi tåler fint litt posemat innimellom :)
Men kommer til å lage mat til babyen.

Jeg er ikke så glad i å være på kjøkkenet, men jeg ser meg virkelig nødt til det etter å ha blitt mamma!
Jeg lager alt selv, men hender jeg kjøper grøtpakker eller middagsglass på butikken når vi for eks er på ferie, på besøk etc.

Jeg har noen bøker med barnemat-oppskrifter som jeg lager etter. Disse brukte jeg fra 4mnd-2års alderen. Nå spiser barna mine alt det vi spiser, og som oftes er det vi (både meg og mannen) som lager fra bunnen.

Vi er egentlig ganske dårlige på å lage mat. Knekkebrød til middag er helt ok inniblant. Spent på om jeg får noe moderlig kjøkkengen når babyen kommer, eller, det beste hadde vært om mannen fikk det!

Har allerede begynt å bake mine egne brød og det skal jeg fortsette med gjennom svangerskapet. Spørs om jeg orker akkurat brødbaksten når baby dukker opp...

Jeg lager alt fra bunnen av, både middager, sauser, potetstappe osv
Til de minste lager jeg hjemmelaga babygrøt, fruktmos og hjemmelaga babygrøtpulver.
Men er ikke så hysterisk at jeg ikke unner oss litt junk i ny og ne

Blir litt både og. Lager det meste fra bunnen. Men ikke alt jeg har ork til å lage fra bunnen. Saus f.eks blir det fort litt pose.

Blir litt både og. Lager det meste fra bunnen. Men ikke alt jeg har ork til å lage fra bunnen. Saus f.eks blir det fort litt pose.
Jeg gjør det samme. :-)
Men hadde jeg lyktes bedre når jeg har prøvd å lage saus fra bunn, så ville jeg gjort det istedenfor. ;-)

Begynte å lage mye hjemmelaget når minien ble født pga løk og hvitløk. Nå lages det hjemmelaget for at minien skal kunne spise sammen med oss :-)

Lager mye fra bunnen av: baker brød, sauser, gratenger. Men lager lasagne og slike retter fra poser :-) Datteren vår på 2 spiser alt som vi spiser, det har hun gjort siden hun begynte å spise fast føde. Har ikke laget grøten hennes fra bunnen av.

Det er abolutt hovedregelen! Men vi er også glad i det som er praktisk i enkelte anledninger. Tar med middagsglass på ferie f.eks. Og innimellom smaker toro sin tomatsuppe veldig godt! :)

Før var jeg nok ikke veldig flink til å lage mat fra bunnen av, for kokkekunnskapene var ekstremt dårlige. Dattera mi likte dog ikke mat på glass, så vi spiste mye middag som vi kunne mose så ho fikk også, men lagde sjeldent babymat til ho selv.

I dag er jeg mange hakk flinkere, for min nye sambo er jo tåler ikke gluten, og vi må derfor lage det aller meste. Så denne gangen blir det nok å lage litt mer fra bunnen til lille også da den tid kommer.

Her blir det meste laget fra bunnen av, synes det smaker så mye bedre da:) men innimellom kommer det noe ferdig fra butikken, eller noe junk i helgene:)

Mesteparten blir laget fra bunnen av ja, men noen ting er det sjelden jeg lager helt selv. For eksempel noen sauser, fiskekaker og gryteretter. Litt verre når mannen må stå for matlagingen :p

Er ikke flink til å lage fra bunnen av! Burde vært mye flinkere, men er ikke noe flink på kjøkkenet..kan lage hjemmelaget kjøttkaker og potetstappe, men ikke så mye utover det. Prøvde meg litt når lillegutt var mindre, men han foretrakk middagsglass:p

Jeg er veldig opptatt av det. De eneste gangene vi spiser ferdigmat/boksmat/posemat osv er hvis vi er for syke til å stå for lenge på kjøkkenet,hvor det er greit å ta noe kjapt og enkelt.
Jeg vil nok forsøkt mitt beste på å lage hjemmelaget mat til den lille....men klart det kan jeg være eplekjekk og sitte å si her og nå.....men hvordan formen er når den tid kommer får vi se ann :)

Her er maten stort sett laget fra bunnen av. Kommer nok til å gjøre det også med maten til den lille.
Men er ikke fanatisk og kjøper iblandt noe lettvint for å spare tid eller krefter :)

Begge deler. Men bruker lite sauser og gryter og sånt. Aldru ferdigpizza fordi vi ikke liker det. Er opptatt av å ha et sunt og variert kosthold. Men her er Han pølser og kjøttkaker helt greit altså ;-) håper på ork til å bake brød selv. Liker ikke ferdigbrød (med det gjør mannen).

Back
Topp