Er du og partneren enig om hvor mange barn dere vil ha?

Vi var enige om 3 barn, men så var plutselig nr. 4 på vei også  :happy:
Nå er det nok hvertfall. Når denne pjokken kommer i oktober har vi nok å henge fingrene i med 4 barn under 10 år.
 
Nei, absolutt ikke enige! Han ønsker seg en stor familie og snakker om 4-5. Men så ligger jeg her da, med hyperemesis, og har det helt jævlig:hilarious: kan kanskje gå med på en graviditet til, men da er det full stopp:stop:
 
Jeg kunne hatt så mange som mulig, alltid hatt en drøm om 7-8. Samboer mener jeg bestemmer dette. Venter første barn i oktober og blir 25 år, så spørs om det blir en smule travelt å få så mange som ønsket, hehe :p
 
VI har egentlig vært enige om tre, men kjenner denne gangen at det er mulig jeg ønsker å stoppe på to. Selv om jeg har en enklere graviditet denne gangen, så merker jeg det er vesentlig tyngre på hjemmebane med en liten fra før. ...tenker bare på hvordan det blir med to! Ønsker å føle at jeg klarer å følge opp tilstrekkelig også. Kjenner dessutem at tre år på kroppen utgjør endel, selv om jeg nok var i bedre form før dette svangerskapet enn forrige. Konklusjonen min er at jeg er fortsatt åpen for tre, men alt avhenger av hvor "krevende" huleboeren blir i sine første leveår :p
 
Jeg kunne hatt så mange som mulig, alltid hatt en drøm om 7-8. Samboer mener jeg bestemmer dette. Venter første barn i oktober og blir 25 år, så spørs om det blir en smule travelt å få så mange som ønsket, hehe :p
Bare å henge i da :p
 
Dere som har 2 og vil ha 3, hvordan er økonomien deres?
Tenker dere at man er egoistiske å ønske 3 barn selvom man kanskje da ikke har råd til dyre ferier eller lignende, og må kanskje kjøpe mye brukt utstyr og klær?
Vi ønsker oss 3 barn, har nr 2 på vei, men per idag har jeg hoved ansvar på økonomi da samboer har dårligst inntekt. Per idag har vi ca 560 -600 000 i året. Er ikke «dårlig» men jeg tenker på to barn i bhg , og to biler, huslån, etc. Er det egoistisk å tenke at man vil ha 3?

Håper jo at samboer får bedre betalt jobb etterhvert. Var noen som kommenterte at det var egoistisk og sykt å tenke på å planlegge ett tredje barn om man ikke hadde råd. Så ble litt nedstemt. Har jo råd, men spørs hva de mener med råd. Dyre klær og ferier. Eller nok til mat og det viktigste
 
Dere som har 2 og vil ha 3, hvordan er økonomien deres?
Tenker dere at man er egoistiske å ønske 3 barn selvom man kanskje da ikke har råd til dyre ferier eller lignende, og må kanskje kjøpe mye brukt utstyr og klær?
Vi ønsker oss 3 barn, har nr 2 på vei, men per idag har jeg hoved ansvar på økonomi da samboer har dårligst inntekt. Per idag har vi ca 560 -600 000 i året. Er ikke «dårlig» men jeg tenker på to barn i bhg , og to biler, huslån, etc. Er det egoistisk å tenke at man vil ha 3?

Håper jo at samboer får bedre betalt jobb etterhvert. Var noen som kommenterte at det var egoistisk og sykt å tenke på å planlegge ett tredje barn om man ikke hadde råd. Så ble litt nedstemt. Har jo råd, men spørs hva de mener med råd. Dyre klær og ferier. Eller nok til mat og det viktigste
Synes ikke det er egoistisk så lenge dere har så dere klarer dere. Så lenge barna får all kjærlighet og omsorg de trenger og litt til. At dere er tilstede i livene deres og beskytter dem mot verden. Jeg mener det betyr mye mer en den dyre ferien og de dyre klærne.
 
Dere som har 2 og vil ha 3, hvordan er økonomien deres?
Tenker dere at man er egoistiske å ønske 3 barn selvom man kanskje da ikke har råd til dyre ferier eller lignende, og må kanskje kjøpe mye brukt utstyr og klær?
Vi ønsker oss 3 barn, har nr 2 på vei, men per idag har jeg hoved ansvar på økonomi da samboer har dårligst inntekt. Per idag har vi ca 560 -600 000 i året. Er ikke «dårlig» men jeg tenker på to barn i bhg , og to biler, huslån, etc. Er det egoistisk å tenke at man vil ha 3?

Håper jo at samboer får bedre betalt jobb etterhvert. Var noen som kommenterte at det var egoistisk og sykt å tenke på å planlegge ett tredje barn om man ikke hadde råd. Så ble litt nedstemt. Har jo råd, men spørs hva de mener med råd. Dyre klær og ferier. Eller nok til mat og det viktigste
At det er egoistisk er det dummeste jeg har hørt! Jeg har vokst opp i samme familie, men i to livs situasjoner. Når jeg ble tenåring ble familien velstående (gründer pappa) mens vi i barneårene ikke hadde noe som helst. Vi var tre barn født på fire år og jeg husker barndommen min som helt perfekt. Hadde aldri byttet bort et søsken mot fine ferier! :) vi hadde så utrolig mye gøy sammen og foreldrene mine var flinke til å finne på enkle ting med oss. Ville aldri endret de årene. Nå fikk foreldrene mine en fjerde og attpåklatt som vi alle har dullet med maksimalt, men vi erter han mye nå i voksen alder for at han kun kjenner til det enklere livet ;) Tro meg, vi hadde det langt trangere enn det du beskriver når vi var små, men det er virkelig ikke pengene og fine ting som betyr noe for barn, så lenge man gir de nok tid, oppmerksomhet og kjærlighet :Heartred
 
At det er egoistisk er det dummeste jeg har hørt! Jeg har vokst opp i samme familie, men i to livs situasjoner. Når jeg ble tenåring ble familien velstående (gründer pappa) mens vi i barneårene ikke hadde noe som helst. Vi var tre barn født på fire år og jeg husker barndommen min som helt perfekt. Hadde aldri byttet bort et søsken mot fine ferier! :) vi hadde så utrolig mye gøy sammen og foreldrene mine var flinke til å finne på enkle ting med oss. Ville aldri endret de årene. Nå fikk foreldrene mine en fjerde og attpåklatt som vi alle har dullet med maksimalt, men vi erter han mye nå i voksen alder for at han kun kjenner til det enklere livet ;) Tro meg, vi hadde det langt trangere enn det du beskriver når vi var små, men det er virkelig ikke pengene og fine ting som betyr noe for barn, så lenge man gir de nok tid, oppmerksomhet og kjærlighet :Heartred

Tusen takk for svaret❤️ Ga meg en ro og varme☺️☺️ Det jeg og mener er viktigst, men ble så deppet over alle de svarene på en annen tråd hvor de mente de var skrekkelig å planlegge det. Jeg er veldig kreativ å elsker å ta med dattern min på hytteturer og telting og sånt, og elsker å finne på ting sammen, og siden min datter fra tidligere forhold er så stor så ønsker vi at det barnet som kommer nå skal få et tett søsken. Oh de får da verdens flotteste storesøster :)

Takk for en mere oppløftende innsikt☺️❤️
 
Dere som har 2 og vil ha 3, hvordan er økonomien deres?
Tenker dere at man er egoistiske å ønske 3 barn selvom man kanskje da ikke har råd til dyre ferier eller lignende, og må kanskje kjøpe mye brukt utstyr og klær?
Vi ønsker oss 3 barn, har nr 2 på vei, men per idag har jeg hoved ansvar på økonomi da samboer har dårligst inntekt. Per idag har vi ca 560 -600 000 i året. Er ikke «dårlig» men jeg tenker på to barn i bhg , og to biler, huslån, etc. Er det egoistisk å tenke at man vil ha 3?

Håper jo at samboer får bedre betalt jobb etterhvert. Var noen som kommenterte at det var egoistisk og sykt å tenke på å planlegge ett tredje barn om man ikke hadde råd. Så ble litt nedstemt. Har jo råd, men spørs hva de mener med råd. Dyre klær og ferier. Eller nok til mat og det viktigste

Absolutt ikkje egoistisk, er jo ingenting gale I å arve klede eller kjøpe brukt, og dei beste ferieminna skaper ein sjølv! Vokste opp i ein stor søskenflokk utan god råd som liten, og dei kjekkaste feriane eg kan hugse var dei enkleste som når vi fekk sove ute i hagen eller gikk å fiska og sånn så lenge ein har så ein klarer seg så går det bra, totale utgifter blir ikkje så ekstremt mykje større med eit barn til
 
Vi er einige om 3 og har vore det heile veien, men etter første har usikkerheten komt og sjølv om vi framleis er einige er vi uenig i kas hindringer som betyr noko. :) eldstemann har masse problemer og søv framleis ikkje gjennom natta (litt over 2 år), venter nr 2 no og mannen orker ikkje ein 3. om neste blir like plaga, forståelig nok.. Og eg meinte at blei det tvillinger no ville eg framleis ha ein til, mens han meinte 3 var maks, så einig men ueinig ;)
 
Vi er litt usikre begge to.. Får nr.2 nå, 8. år etter nr1 ( startet unge ). Vi vingler begge mellom 2 eller 3, men hvis vi skal ha en tredje er vi begge enige om at vi må prøve ganske så kjapt etter nr 2.

Han er nok litt mer på 3 enn meg pga at vi mista en del ganger da vi prøvde på nr 2, og jeg er usikker på om jeg klarer den Berg og dalbanen igjen. Men får se hvordan dette barnet blir , og hva vi tenker et halvt år etter han blir født.
 
Vi vet foreløpig ikke om vi skal ha to, men tror mannen har veldig lyst til det. Det finner vi uansett ut etter nr. 1 har vært utenfor magen en stund. Men maks to! :)
 
Back
Topp