Er du nøye på kva barna har på seg?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Marte
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Marte

Guest
Om barna har kledd på seg sjølv, er du nøye på kva dei har tatt på seg? Eller lar du som regel dei gå slik som dei vil? :)
Eg må sette ned foten innimellom når jenta mi vil gå i kort skjørt midt på vinteren :p

Jenta mi har ikke vært tilsnakkende siden hun var fire. :P. Har til og med kledd på henne med makt, men hun flerret det av seg igjen :hilarious: Så hun får styre selv. Går i kjole og strømpebukse sommer som vinter, men tar på seg en tights/ stram bukse (alt skal være tettsittende hee i gården!) og en ekstra genser. Hun er ikke mer syk enn andre barn, så så langt går det bra.

Fireåringen bestemmer vi for til en viss grad. Noe bestemmer han selv, innenfor rimelighetens grenser. Men det har skjedd at jeg har måttet gi tapt og sagt «javel! Men vi går ikke inn fordi du fryser!» :P

Jenta mi er bare (snart) to år, så foreløpig godtar hun det jeg finner frem til henne. Dog er hun veldig opptatt av at hun skal kle på seg selv, med varierende resultat. Så det hender vi går med buksa bak frem og med bunadsko og solbriller en regnværsdag i juni.
Jeg får litt indre uro av hele greia og vil gjerne T hun skal se ordentlig ut, men noen ganger må det bare gå greit. Hun er jo sååå stolt av at hun har klart selv, så har ikke hjerte til å rette på henne hele tiden:p :Heartred

Jeg var , men gitt opp :p de har fått veldig sterke meninger når det kommer til klær begge og gidder ikke ta den kampen så lenge klærne er rene og hele så får frøkna heller gå i prikkete hårbånd , stripete kjole med My little pony , knall rosa bukser etc . Hummer og kaneri Hun blir 4 :p Broren litt bedre på å matche , men sier ofte klærne jeg foreslår er kjedelig :hilarious: Så må de selvsagt kle seg etter været så da tar vi kampen.

Bruker mye body og strømpebukse :) iblant bukse fordi det passer til bodyen. Vært ute på første trilletur idag også! :)

Hurra :D Bildet vise han i søt drakt med spøkelser på :D Det er nattdrakt sa søstera mi mens hu hiksta av latter :bag:

Vedlegg

• 50483.jpg
    50483.jpg
    35,1 KB · Visninger: 21
Begge mine er veldig lettvinte på det, til og med 3åring tar på seg det jeg finner frem :p

Eldstemor har bestemt selv siden hun var to år gammel, meget bestemt ung dame;) Det som ikke er diskuterbart er å være godt nok kledd når det er kaldt eller ha alt for mye på når det er varmt. Når det plutselig ble over 25 grader i mai i fjor ble det ramaskrik fordi jeg pakket bort ullundertøyet.

Klærne skal også være rene, hele og skal vi i selskap skal de være pent kledd. Ellers får de styre på selv.

Trenger ikke matche når barnet kler seg selv, men skal være kledd etter været. Jeg har veiledet henne mye i klesveien, og hun har funnet matchende antrekk selv siden hun var veldig liten.

Med store barn har jeg ikke noe jeg skulle ha sagt, de bestemmer selv. Men jeg bestiller klær på nettet som jeg liker og som jeg vet de liker og vil bruke også

Så lenge det er innenfor årstiden så bryr jeg meg ikke. Nå er det jo jeg som kjøper inn tøyet så har en viss kontroll, men hvis farger ikke matcher så gjør det ingen ting.

Ja, det er jeg :p har en gutt på 5 som bryr seg fint lite, så jeg kan velge det jeg liker. Han vil hverken finne frem klær eller kle på seg selv :p men kler nå hvertfall på seg nå, etter å ha fått beskjed om å gjøre det, gjorde ikke det for et år siden :p:confused:

Så lenge de kler seg etter været, så får de velge selv. Jeg prøver veilede, men de er ikke alltid enige :p

Minste på 2 år finner frem klær selv og, hun er ganske bestemt , og skal helst gå ned støvler, er det sol og fint vær så må jeg gjemme støvlene :p

Kledd for været er viktig. Ellers er keg absolutt ikke nøye. Og det er jeg ikke med meg selv heller ;) :p

Back
Topp