Er du nøye med kostholdet?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Steffen
  • Opprettet Opprettet
Følger anbefalingene med tanke på hva man ikke skal spise, men utover det spiser jeg det jeg har lyst på siden jeg har hypermesis så det er ikke stort jeg får i meg i løpet av en dag. Tar folat, men den kommer ofte opp igjen.

Har vært så mye kvalm at jeg har måtte spise det jeg klarer, så noe usunt har det blitt. Men holder meg langt unna spekemat og myk ost

Jeg spiser generelt sunt, men når kvalmen er der, spiser jeg det ganen ber om, ellers blir jeg enda mer kvalm[emoji15] Jeg spiser også salami ved enkelte anledninger, med da på pizza eller annen mat som varmebehandles. Ellers spiser jeg vanlig mat i passelige porsjoner, så jeg føler jeg tar godt vare på både baby og meg selv. Har heldigvis stygga på snop og brus, så det er en mindre last å ha[emoji23]

Nøye og nøye, spiser variert.. også er jeg veldig glad i grønt og frukt, så føler meg ikke direkte usunn[emoji4]

De første ukene fikk jeg knapt i meg mat pga konstant kvalme og drakk for det meste smoothie. Heldigvis kunne jeg variere dem godt, og var mye brokkoli, eggeplomme og annet snacks i, ilamme jordbær.

Nå sliter jeg med mye forskjellig mat, og kroppen min er også kresen. Heldigvis ikke søt sug, men et enromt saltbehov. Nå har det også roet seg.

Tar folat og prøver iherdig å få i meg omega 3 men har alltid slitt med elendigheten.
Drikker nok litt for mye juice, men blander den alltid ut i masse vann, for rent vann kan trigge kvalme.
Vi har heller ikke kjøkken (buuh) pga oppussing så har vært en del gryteretter og supper - heimalaga selvfølgelig ;)

Kostoldet mitt er elendig, siden kvalmen gjør at jeg ikke orker å spise variert. Prøver å få i meg melk hver dag, men proteiner er det verre med. :(

Back
Topp