Er du med i en menighet?

Aldri[:)]

ORIGINAL: *Reina*

Nei. Er ikke kristen og har ingen annen tro. Men det er spennende å høre om og lære om andre relgioner.

Jepp, kalte meg tidliger ateist, men fant fort ut at de ikke er noe bedre om kanskje verre siden de fleste har lite eller ingen respekt for de som har en religion.[>:]

Så nå kaller jeg meg heller humanist.[:D]

Jeg er muslim. Er født i en familie med kristen mor og en far som er ateist. Ble oppdratt til å ta mine egne valg... Og det gjorde jeg. Ble muslim for 13 år siden, da jeg var rundt 18, men hadde visst det veldig lenge at jeg ville bli muslim.

spennende!!!!  flere?

yes, jeg er kristen og aktivt med i en menighet. baptister og pinsevenner som har slått seg sammen. er en ganske spennende menighet, for vi bor i en bydel med 1000 forskjellige nasjonaliteter representert, og det viser seg i menigheten også. mange muslimer som kommer dit også.
opplever miljøet vårt som veldig åpent og inkluderende, samtidig som vi er tydelige på hva vi tror på. elsker kirka mi jeg![:)] da vi flytta hit og begynte å gå der var det første gangen jeg følte at jeg kunne være meg selv. ingen som la press på meg eller hadde noen forventninger til hvordan jeg skulle være osv. har blitt mye tryggere på meg selv, og i troen også.

ORIGINAL: hissigproppen

Jeg er kristen, men er ikke med i noen spesiell menighet, og går veldig sjelden i kirken dessverre.

ORIGINAL: Luremus31

Aldri[:)]

ORIGINAL: *Reina*

Nei. Er ikke kristen og har ingen annen tro. Men det er spennende å høre om og lære om andre relgioner.

ORIGINAL: *Meya*

Jeg er muslim. Er født i en familie med kristen mor og en far som er ateist. Ble oppdratt til å ta mine egne valg... Og det gjorde jeg. Ble muslim for 13 år siden, da jeg var rundt 18, men hadde visst det veldig lenge at jeg ville bli muslim.

Respekt![:)]

ikke kristen og erheller ikke med i noen  menighet..

Er medlem i en pinsemenighet, men går nesten aldri der lenger etter jeg flyttet. Mannen min hører til en baptist menighet.
Vi går sammen på møter litt her å der nå egentlig, men alt for sjeldent. Litt dumt, vil gjerne ha et fast sted, men føler at jeg ikke finner noe sted jeg føler meg noe særlig hjemme... Pleier ikke å kalle meg pinsevenn egentlig, er en kristen![:)] Men bare å spørre om det er noe spesielt noen lurer på om å vokse opp i en pinsemenighet[:)] Har for det meste positive erfaringer, men noe "teit" kan man vel finne de fleste steder...kommer ann på øynene som ser også...

Ja jeg er personlig kristen og følger det som står i bibelen . Går ikke i noen spesiell menighet, men går på møter der jeg har lyst.

ORIGINAL: LilleSolsikke

Må forresten si mer jeg...merker jeg blir litt hissig.

Høres ikke så bra ut nei...Men jeg har ikke samme erfaring som deg.[:)] Kommer nok ann på menigheten...Og kommer sikkert ann på foreldrene dine også, med tanke på oppvekst. De aller fleste fra min menighet, er nokså "vanlige" folk, en lett blanding av mange forskjellig mennesker. Selvfølgelig finnes det også noen som er litt mer trangsynte enn andre, men sånne finner man overalt.[8D] Trenger ikke være "kristen" for å være trangsynt...[;)]

ORIGINAL: Dråpe

ORIGINAL: LilleSolsikke

Må forresten si mer jeg...merker jeg blir litt hissig.

Høres ikke så bra ut nei...Men jeg har ikke samme erfaring som deg.[:)] Kommer nok ann på menigheten...Og kommer sikkert ann på foreldrene dine også, med tanke på oppvekst. De aller fleste fra min menighet, er nokså "vanlige" folk, en lett blanding av mange forskjellig mennesker. Selvfølgelig finnes det også noen som er litt mer trangsynte enn andre, men sånne finner man overalt.[8D] Trenger ikke være "kristen" for å være trangsynt...[;)]

Jepp, har vært inne på en del sånn ateist forum og div på facebok, nettby osv, og der er det veldig mange trangsynte ateister som har samme holdning som en noen religiøse med tanke på ikke omgås kristne, prøve å overbevise de om at deres livsyn er feil (omvende) osv. Samtidig som de hakker ned på de kristne, for at de skal omvende folk og bla bla bla, også er de ikke noe bedre selv.[8|]

Så trangsynte mennesker finner du over alt uansett livsyn.[>:]

jeg tilhører metodistkirken.....en mellomting mellom statskirken og baptiskkirken....(sån sirkus)

jeg har faktisk gått DTS (disipel trening skole) i afrika...jobbet som frivillig der også...
og min erfaring er at i enkelte lang er det kun de krisne som tenker på de svake....
eks...da jeg var i guinea var det kun nonnene som kom med mat til fangene i fengselet...Dette var et muslimsk land og ingen andre brydde seg...det var og de krisne som ga de klær...Da båten jeg var på kom ditt hadde bare fåtallet klær på kroppen...jo så det er nok ikke alle som er fordomsfulle...

Synes at mange som sier at kristne er fordomsfulle er det selv...de rakker jo ned på de krisne kun fordi de er krisne...det synes jeg er like gale....

Back
Topp