Er du materialistisk?

tingeling1

Forumet er livet
Inspirert av dette med julegaver... Liker du ting? Føler du at du er materialistisk?

Ja, er nok det.[8D]

Jeg er det, kan godt innrømme det. Liker å omgi meg med fine ting.... Så får de som syns det er ille bare syns det... Liker å kjøpe ting, få ting, men betyr ikke at jeg ikke setter pris på mye annet som ikke koster noe da!

Selvfølgelig er jeg materialistisk, jeg er jo jo fysisk manifestert i omgivelsene. Tilstedeværelsen av en ting innebærer ikke automatisk utelukkelsen av det andre.

Nei, men jeg kan være ganske snobbete. [8D]

Litt.. Jeg er nok det ja.. [8|]

Jeg liker å gi bort ting.

Ellers er jeg ganske langt fra materialistisk.

skal jeg være brutalt ærlig?
så ja jeg er veldig materalistisk[&:]
kansje litt i overkant, men er klar over det selv og at jeg er for mye så prøver å dempe meg noen tusen hakk jah, men er lett å kjøpe jah, gi meg nok penger eller fine ting så er jeg kjempe gla i personen[8D][&:]

men jeg har jo selfølgeli en ting i livet mitt som overgår ALT, så er ikke SÅ ille[;)]

ORIGINAL: tingeling1

Jeg er det, kan godt innrømme det. Liker å omgi meg med fine ting.... Så får de som syns det er ille bare syns det... Liker å kjøpe ting, få ting, men betyr ikke at jeg ikke setter pris på mye annet som ikke koster noe da!

samme her..men jeg tar ikke av å kjøper drit dyre ting bare fordi jeg liker det

Det kommer ann på hva man legger i matrialistisk. Jeg klarer meg helt fint uten mange ting. Å jeg har ingen behov for å kjøpe ting bare for å kjøpe eller kjøpe ting jeg ønsker meg der og da. Men jeg synes det er moro med nye ting når jeg først skal ha noe. Jeg hørte en gang at en gjennomsnitts person bruker 1500 kr på klær i mnd (om det stemmer vet jeg ikke), men jeg bruker ikke 1500 kr i klær på meg selv i løpet av et halvt år omtrent.

Nei, som i "jeg bryr meg ikke om merkevarer og luksusting", men ja som i "jeg liker nye ting, ikke brukte, jeg kan bli glad av å shoppe, om så bare et par sokker, og jeg vil HA en masse ting fordi jeg har en rar idè om at de vil gjøre meg lykkeligere". [8D]

Ja, er nok det... [8|]

Ja, veldig.

JAAAAAAAAAAAAA!!!!!

Bruk og kast[;)]
Fine, nye ting hele tiden.. "on the edge of luksusfellen"[8D] Bare at vi betaler for de da[;)]

ORIGINAL: *Solsikke*

Ja, er nok det.[8D]

opplevelser er mye viktigere for meg enn ting, og da mener jeg sånn som en lang tur i skogen, eller i dyreparken med ungene og slikt..
jeg vil liksom ikke være materalistisk, men i endel år var jeg meget blakk, så jeg " tar igjen" nå...[8D]
men, jeg kjøper ting vi trenger fordi jeg liker dem, og ikke fordi de er dyre...

Back
Topp