Er du kvalm?

AL93

Elsker forumet
Junilykke 2020 ♡
Er du blitt kvalm ennå? Og når ble du det? :happy: Er du sykemeldt, eller fungerer du fint i hverdagen selv om? Kaster du opp?

Jeg er kun kvalm om morgenen, men så fort jeg får spist blir kvalmen heldigvis borte, enn så lenge :happy: mamma var ikke kvalm i noen av sine svangerskap, så håper jeg arver det, men føler også at kvalme er et trygt symptom på graviditet ;) Jeg føler meg egentlig ikke så veldig gravid, i og med at jeg ikke er kvalm. :happy:

Jeg er det som jeg vil kalle litt småkvalm, nok til at jeg føler meg kvalm og uvel men ikke så mye at jeg føler jeg må kaste opp. Fungerer som normalt og er veldig takknemlig for det :) Min mor var veldig fin i formen i begge sine svangerskap, min søster også. Tror jeg slekter på dem :) Fysisk sett så var jeg i fin fin form med førstemann også, da gikk jeg for eksempel 1,5 mil på fjelltur da jeg var 7,5 måned på vei.

I går spiste jeg smågodt, og da la jeg meg kvalm og våknet kvalm i dag. Så det blir ikke mer smågodt på meg for alt sukkeret trigger tydeligvis kvalmen. Men det er helt greit, for jeg har egentlig ikke lyst på snop og jeg må bare lære meg å si at tanken på smågodt alltid er bedre enn selve det å spise det :rolleyes:

Kvalmen kommer og går hos meg. Hvis det er lenge siden jeg har spist, blir jeg ofte kvalm. I likhet med deg hjelper det noen ganger å spise litt. Men mitt dilemma er også at når jeg blir sulten, og tenker på mat, så kan jeg bli kvalm av å tenke på den type mat jeg har planer om å lage (om du skjønner:p). Maten har også en tendens til å vokse i munnen på meg. Prøver derfor å spise ofte men lite. Kvalmen kom denne uken, så lever som "normalt" foreløpig, men måtte dra hjem fra jobb på fredag. I mine to forrige svangerskap var jeg mye kvalm, men kastet aldri opp. Håper på å slippe unna det denne gangen også :)

Blir kvalm innimellom, spesielt om jeg er sliten.

Er sykemeldt, men det er pga bekkenet.

Hadde hyperemesis forrige svangerskap, da var jeg veldig kvalm og kastet MYE opp, så er litt sånn at jeg ikke føler meg gravid uten.å være skikkelig kvalm!

Jeg har bare vært litt småkvalm i forbindelse med at jeg ikke har spist, noen få dager. Kommer seg med en gang jeg har spist.

Egentlig håper jeg at jeg slipper unna mer kvalme, men samtidig føler ikke jeg meg heller så veldig gravid iom at jeg ikke merker så mye.

Småkvalm, noen dager verre enn andre. Går som oftest over når jeg får spist en del, heldigvis :)

Jeg er det som jeg vil kalle litt småkvalm, nok til at jeg føler meg kvalm og uvel men ikke så mye at jeg føler jeg må kaste opp. Fungerer som normalt og er veldig takknemlig for det :) Min mor var veldig fin i formen i begge sine svangerskap, min søster også. Tror jeg slekter på dem :) Fysisk sett så var jeg i fin fin form med førstemann også, da gikk jeg for eksempel 1,5 mil på fjelltur da jeg var 7,5 måned på vei.

I går spiste jeg smågodt, og da la jeg meg kvalm og våknet kvalm i dag. Så det blir ikke mer smågodt på meg for alt sukkeret trigger tydeligvis kvalmen. Men det er helt greit, for jeg har egentlig ikke lyst på snop og jeg må bare lære meg å si at tanken på smågodt alltid er bedre enn selve det å spise det :rolleyes:
Får håpe formen holder seg sånn for oss begge hele veien ut ;)

Blir kvalm innimellom, spesielt om jeg er sliten.

Er sykemeldt, men det er pga bekkenet.

Hadde hyperemesis forrige svangerskap, da var jeg veldig kvalm og kastet MYE opp, så er litt sånn at jeg ikke føler meg gravid uten.å være skikkelig kvalm!
Bekkenet allerede nå? :( Merker det litt i bekkenet jeg og, men føler meg mest sliten, spesielt når jeg har stått, eller sittet lenge :happy: Håper du slipper unna den værste kvalmen denne gangen :happy:

Jeg blir bare verre og verre :( kom ordentlig for en uke siden, men nå begrenser det seg veldig hva jeg orker og spise - og det hjelper ikke spise lenger (fra i går av). Er litt deppa, sist ble jeg verre og verre til jeg ble innlagt på sykehuset, hadde håpet på bedre svangerskap nå! :(

Små uggen til tider, men kan være siden vi holder på med provokasjon av melk i kosten. Vært melkefri siden lille frøken var 4 mnd. Og nå må jeg ha melk pga vitaminene i den siden jeg er gravid på nyttt

Vært kvalm siden 3+6. Ganske kvalm. Hele døgnet (7+1 nå) kaster ikke opp, skulle ønske jeg gjorde det.. :wtf:
Er sykemeldt, men ikke pga kvalmen.

Bekkenet allerede nå? :( Merker det litt i bekkenet jeg og, men føler meg mest sliten, spesielt når jeg har stått, eller sittet lenge :happy: Håper du slipper unna den værste kvalmen denne gangen :happy:

Ja, men dette er mitt 4 svangerskap, og mitt bekken kommer nok aldri til å bli bra, har en feilstilling, så jeg sliter i perioder med smerter utenom når jeg er gravid og.

Ja det håper jeg og! Lover bra foreløpig!:)

Jeg blir bare verre og verre :( kom ordentlig for en uke siden, men nå begrenser det seg veldig hva jeg orker og spise - og det hjelper ikke spise lenger (fra i går av). Er litt deppa, sist ble jeg verre og verre til jeg ble innlagt på sykehuset, hadde håpet på bedre svangerskap nå! :(
Krysser fingrene for at det blir noe bedre denne gangen :Heartred

Småuggen til tider siden forrige uke (er nå 5+3). Enkelte dager føler jeg at jeg må småspise hele tiden for å holde det i sjakk, mens andre dager merker jeg ingenting. Enn så lenge blir jeg ikke så kvalm at jeg blir satt ut eller må spy. Men typisk at det begynner i uke 6...

Nei jeg er egentlig ikke det.
Jeg er 5+1 i dag, har bare opplevd å bli såvidt uggen et par ganger, men jeg merker at jeg fortere blir sulten da :-)

Ikke kvalm her. Er litt uggen til tider, men det å kalle det kvalme er et hån mot de som faktisk er det...
Men kjenner jeg bør spise små jevnlige måltider. Kroppen er ekstremt lite glad i fråtsing, får mageknip og ekstra luft i magen av det, noe som gir ubehag og enda dårligere søvn enn jeg allerede har.

Stort sett hver formiddag, og ekstra utover dagen og kvelden hvis jeg er sliten (som i dag). Men har vært litt av og på de siste ukene. 7+0 i dag

Back
Topp