Er du kvalm?

Pantern

Betatt av forumet
Jeg har slitt minimalt med kvalme gjennom dette svangerskapet, ikke kastet opp én eneste gang, men hadde noen uker i juli hvor jeg var litt uvel og "klein"! Men de siste to ukene nå har jeg vært mye kvalm og dårlig i magen.. Idag er det 3 uker til termin! Noen andre som har opplevd/opplever det samme???

Jeg har vært mye kvalm opp og ned gjennom svangerskapet og i siste måneden mye dårlig i magen ,kvalmen er litt tilbake igjen, så er vel ikke akkurat det samme eller svar på spm ditt.. Men jeg har lest at man kan bli mer uggen på slutten :)

Jeg slet med kvalme de første fem månedene. Har ikke opplevd det. Kanskje du har omgangssyken? Ellers er det noen som blir litt kvalme på slutten og under fødsel.

Omgangssyken i 2 uker? Neppe.
Er vel trangt i magen nå og ting presser seg oppover så du vil nok føle ekstra press på magesekken og kan da bli mer kvalm å få halsbrann.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Hmmm... Tror ikke det er omgangssyken.. Men sikkert mye rart som ligger i klem! Jeg har litt liten mage, så kanskje han presser vel hardt på ting og tang der inne !?

Jeg har slitt minimalt med kvalme gjennom dette svangerskapet, ikke kastet opp én eneste gang, men hadde noen uker i juli hvor jeg var litt uvel og "klein"! Men de siste to ukene nå har jeg vært mye kvalm og dårlig i magen.. Idag er det 3 uker til termin! Noen andre som har opplevd/opplever det samme???

Har det sånn jeg også. Må spise regelmessig for ikke å bli for kvalm, og når jeg blir kvalm så blir jeg også dårlig i magen.
Har ikke hatt det sånn i de andre svangerskapene.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Er så glad for at jeg ikke er kvalm lenger. Var kvalm i starten av svangerskapet. Kasta opp 3-4 ganger daglig og gikk ned ganske mye i vekt. Legen min vurderte å legge meg inn på sykehuset pga vekta mi. Jeg fikk ikke i meg noe uten at det raskt kom opp igjen. Klarte ikke holde på vann, engang. Det var fælt! Nå er jeg bare sulten så å si hele tiden. Har lyst på alt mulig!

Jeg var veldig kvalm frem til uke 18. Så kom kvalmen tilbake i uke 31. Jeg har spydd igjennom hele svangerskapet.

Har også slitt en del med kvalme i svangerskapet. Var nesten konstant kvalm fra uke 5-6 til uke 16. Kasta ikke mye opp, men var helt grusomt likevel! Fikk det litt igjen etter uke 30, så forsvant det litt, så vært mer kvalm igjen disse siste ukene.. Er i uke 39 nå. Men har både hørt og lest at det ikke er så uvanlig med kvalme mot slutten av svangerskapet.

Jeg har ikke kastet opp en eneste gang gjennom hele svangerskapet :) takk Gud for det!! Men jeg blir sykt kvalm når jeg er sulten, sånn som flere andre her ser jeg :(

Dere som har vært mye kvalm, har dere forsøkt ingefær? Jeg har alltid tatt ingefær mot kvalme før jeg ble gravid, men er usikker på bruk under graviditet.

Kan bli kjempekvalm når jeg legger meg om kvelden. Værre enn de 12 første ukene, men da spydde jeg jo også. Har også vært en del dårlig i magen, og en natt tømte hele ryggen seg. Da trodde jeg at jeg bare kunne vente på riene for da hadde jeg ligget å vært kvalm og hatt sykt vondt i 4 timer! Men han er fortsatt her inne, og ikke vet jeg hva som gikk at kroppen.

Jeg har slitt endel med kvalme og oppkast de første mnd. Så roet det seg litt en periode, men nå kaster jeg opp nesten hver morgen. Starter somregel med hoste også til brekkninger og ender alltid opp over do. Ikke noe godt på tom mage. Kjenner det begynner å gjøre vondt og at magesekken min er "sliten". Kan hjelpe å spise frokost fort, men våkner kvalm og da er det litt forseint stortsett. Men er 37,5 idag så er jo ikke lenge igjen!!

Gleder meg faktisk til å "få tilbake kroppen" min, aldri trodde jeg det var så lite idyllisk å være gravid. Men har slitt mye med kvalme/oppkast, bekkenlåsning, urinveisinfeksjoner og rastløsebein fra kveld til langt på natt. Kommer ikke til å savne noen av de delene ;) Men savnet etter magespark og alt kos rundt kommer sikkert etterhvert alikevel tenker jeg ;)

Dere som har vært mye kvalm, har dere forsøkt ingefær? Jeg har alltid tatt ingefær mot kvalme før jeg ble gravid, men er usikker på bruk under graviditet.

Jeg har alltid vært veldig aktiv bruker av ingefær før jeg ble gravid. Både mot kvalme og influensa. Men leste tidlig at store mengder med ingefær ikke var bra. Så litt er greit. Men jeg har ikke turt da jeg bruker fersk Ingerfær og aner ikke hvor sterk den evt er. Bruker det mye i mat og te. Og jeg lager teen så blir det veldig sterkt, spesielt mot influensa.

Her funker saft is mot kvalme, banan, druer, biola og kjeks :)

Jeg har fått litt nok av ingefær. Kan kun spise det til sushi. Endte opp med å få ingefær ut av nesa tidligere i svangerskapet, etter jeg prøvde å drikke varmt vann med ingefærskiver i. Det svei så masse, så jeg var rød i og rundt nesa i flere dager. Ikke godt....

Jeg har fått litt nok av ingefær. Kan kun spise det til sushi. Endte opp med å få ingefær ut av nesa tidligere i svangerskapet, etter jeg prøvde å drikke varmt vann med ingefærskiver i. Det svei så masse, så jeg var rød i og rundt nesa i flere dager. Ikke godt....

Jeg har kastet opp siden før helga, så nok av kvalme her! Var på legevakten nå for har fått bihulebetennelse og de sa det var ganske vanlig med kvalme så sent i svangerskapet..

Sent from my LG-D802 using BV Forum mobile app

Back
Topp