Er du klar over...

Oh Dear

Forumet er livet
VIP
Januar 2017
at i går var det 4 mnd til julaften? :D

Jeg har vært ferdig med adventskalendergavene til frøkna i noen uker allerede, det meste ble kjøpt i juli! Må bare pakke inn og knyte opp liksom. ^^ Har også skrevet liste over hvem vi skal gi gaver til, og planlagt fra frøkna skal få. Siden jeg er 37 uker på vei den uka det er julaften (hvis jeg husker rett fra da jeg sjekket), tenker jeg å være enda litt tidligere ute enn jeg pleier. Bedre for økonomien er det også, å spre det litt utover. :)

Flere som har tenkt så langt? :p

Ja juleelsker som jeg er så har jeg nedtelling
En grunn til st jeg har plnlegger her inne ;)

Eneste som er planlagt er at julaften skal feires hjemme hos oss i år :p

Jeg har kjøpt meg et julebroderi som jeg jobber med nå :D
Må nok begynne å tenke på adventskalender ja, og julegavene bør jeg begynne å tenke på og. Spesielt om jeg skal lage noen. Litt tom for ideer nå, har laget julegodt i gave mange nok ganger føler jeg :P
Og så er det marsipan da. Når bør den lages? Jeg lager den alltid så tidlig at mesteparten er spist opp før jul, og så må jeg lage en ny runde :P
I fjor ble det marsipan med appelsin i, og det var en klar suksess. Men jeg sliter med sjokoladen rundt, har ikke taket på temperering.

Ikke tenkt på jul

Uff, vil ikke tenke på jul riktig enda :P skal flytte neste helg.. Og har alt for mange tanker rundt det som svirrer :P men greit å vite at det er 4 mnd igjen da ;)

Sjansen er stor for at jeg blir forløst rett før jul. Så er usikker på om jeg er hjemme en gang :p vet bare jeg skal være ferdig med gaver å slikt til 1 desember. Det er jeg vært år :) blir nok litt nett shopping i år :p

Ellers kjenner jeg at jeg grue gleder meg. Hadde ikke trodd vi bodde her enda til jul, men ser sånn ut. Så har satt all julepynt ol. På lager. Så det må hentes hjem igjen.

Har også en som blir 2år den 26 desember. Så bør få inn ei feiring av han litt før jul tenker jeg.

Sjansen er stor for at jeg blir forløst rett før jul. Så er usikker på om jeg er hjemme en gang :p vet bare jeg skal være ferdig med gaver å slikt til 1 desember. Det er jeg vært år :) blir nok litt nett shopping i år :p

Ellers kjenner jeg at jeg grue gleder meg. Hadde ikke trodd vi bodde her enda til jul, men ser sånn ut. Så har satt all julepynt ol. På lager. Så det må hentes hjem igjen.

Har også en som blir 2år den 26 desember. Så bør få inn ei feiring av han litt før jul tenker jeg.

Nettshopping er det beste til julegaver, helt klart! Slippe stressa, sure folk som bøller, svette rundt i boblejakke med masse poser, prøve å huske hvem man mangler og hva prisen var på de ulike butikkene... Nei, hjemme i sofaen med lista foran og en kopp kakao ;)

Eg og elsker jul, men eg liker tradisjonene, familietida og stemningen.
Julemas i august, julebrus i oktober osv har eg ingen sans for.

Jula er i desember. Ingenting som har med jul å gjøre blir rørt før den tid.

Tenkt tanken, men ender vel med å springe rundt i siste liten. Når jeg prøver å fiske etter ønskeliste hos familien i god tid før jul slik jeg slipper å stresse rundt så får jeg bare at jammen det er jo lenge igjen til jul..

Eg og elsker jul, men eg liker tradisjonene, familietida og stemningen.
Julemas i august, julebrus i oktober osv har eg ingen sans for.

Jula er i desember. Ingenting som har med jul å gjøre blir rørt før den tid.

Hvem maser? :p jeg for min del syns det blir mas om ingen forberedelser skulle vært gjort før den tid, dyrt blir det også, og vanskelig å for eksempel bestille gaver.

Spiser ikke julesnop før i desember selv, og går så lite i butikker og ser ikke på tv, så den kommersielle biten driter jeg litt i. :p personlig koser jeg meg med julefilmer, julemusikk osv fra november av, da har jeg gledet meg så lenge alt, og dessuten har jeg veldig mye av det :p

Liker selvsagt tradisjonene og alt som skjer ellers også, men forberedelsene (mao: forventningene!) er en viktig del av kosen for meg :)

Tida går fort! I desember er lille ett år. Tror jeg har tankene om jula klar i hvert fall.

Nettshopping er det beste til julegaver, helt klart! Slippe stressa, sure folk som bøller, svette rundt i boblejakke med masse poser, prøve å huske hvem man mangler og hva prisen var på de ulike butikkene... Nei, hjemme i sofaen med lista foran og en kopp kakao ;)

Ikke kakao her i år :( kan ikke ha melk eller sukker :p

Men tar en kopp jule te jeg da :) men veldig enig! Særlig når man er gravid. Sist var jeg helt invalid pga bekkenet. Så da kunne jeg ikke ut å shoppe noe. Det var litt kjipt å ikke ha vært ute å sett julebutikker å slikt. Men den jula ble jo uansett litt skakkjørt pga hele romjula ble på sykehus :)

Må vel til å skrive liste på hvem som skal ha. Å hva de skal ha. Å hvor mye :p eBay next liksom :D

Ikke kakao her i år :( kan ikke ha melk eller sukker :p

Men tar en kopp jule te jeg da :) men veldig enig! Særlig når man er gravid. Sist var jeg helt invalid pga bekkenet. Så da kunne jeg ikke ut å shoppe noe. Det var litt kjipt å ikke ha vært ute å sett julebutikker å slikt. Men den jula ble jo uansett litt skakkjørt pga hele romjula ble på sykehus :)

Må vel til å skrive liste på hvem som skal ha. Å hva de skal ha. Å hvor mye :p eBay next liksom :D

Finnes en type som jeg tror er sukkerfri, options het den vel? Men er vel kanskje melk i.

Er greit med en liten julevandring i butikkene for kos, kjøpe litt pynt osv, men gaver? Det gjør jeg bare ikke :p

Blir neppe så mye på meg heller i år, men et lite glimt må man vel få til :)

Gleder meg vanvittig til jul! Det blir vår første jul i nytt hus og med baby - alt annet kommer nok på plass etterhvert:) Første gang vi skal ha juletre å (bare vært borte i jula).

Huff :-P

Men samboer sa i går at vi burde begynne å tenke kalendergaver snart. Og det er ikke vanlig at han heller begynner å tenke det så tidlig :-P

Back
Topp