Er du introvert, ambivert eller ekstrovert?

jeg er introvert i det at jeg blir veldig «overstimulert» og sliten av sosiale ting, er ikke glad i folkemengder og bråk, liker ro og stillhet.

Men ekstrovert i det at hvis jeg er sammen med noen jeg har god kjemi med snakker jeg masse.

På tester har jeg fått ganske ambiverte resultater, typ 50/50 introvert/ekstrovert.

Jeg liker ikke fester, foretrekker å sosialiserer med mannen min eller en av få gode venninner (helst én eller Iallefall få av gangen). Jeg foretrekker å jobbe på eget kontor fremfor kontorlandskap, og liker ikke så godt smalltalk, og foretrekker å spiser lunsj alene framfor å bli sittende med noen som babler om noe jeg synes er kjedelig og uinteressant.

Til gjengjeld slår jeg gjerne av en prat med en av kassadamene i den lokale butikken vår, kjenner dem ganske godt :) og om den koselige togkonduktøren når jeg pendler slår av en prat synes jeg det også kan være veldig hyggelig.

Og jeg kan snakke mye og være relativt intens til tider :p
Der beskrev du meg:eek:mye av det er preg av Aspergers diagnosen min.

jeg er introvert i det at jeg blir veldig «overstimulert» og sliten av sosiale ting, er ikke glad i folkemengder og bråk, liker ro og stillhet.

Men ekstrovert i det at hvis jeg er sammen med noen jeg har god kjemi med snakker jeg masse.

På tester har jeg fått ganske ambiverte resultater, typ 50/50 introvert/ekstrovert.

Jeg liker ikke fester, foretrekker å sosialiserer med mannen min eller en av få gode venninner (helst én eller Iallefall få av gangen). Jeg foretrekker å jobbe på eget kontor fremfor kontorlandskap, og liker ikke så godt smalltalk, og foretrekker å spiser lunsj alene framfor å bli sittende med noen som babler om noe jeg synes er kjedelig og uinteressant.

Til gjengjeld slår jeg gjerne av en prat med en av kassadamene i den lokale butikken vår, kjenner dem ganske godt :) og om den koselige togkonduktøren når jeg pendler slår av en prat synes jeg det også kan være veldig hyggelig.

Og jeg kan snakke mye og være relativt intens til tider :p
Samme her. Får 50/50 på tester, og snakker helt greit med andre (dette går jo mer på sjenanse osv). Men lader batteriene alene og foretrekker ro og stillhet og alenetid eller sosialisering med maks 1-2 andre.

Der beskrev du meg:eek:mye av det er preg av Aspergers diagnosen min.
Haha, jeg skrev akkurat at jeg også er sånn! For dere som ikke vet, Aspergers her også :joyful:
Interessant. Men jeg har faktisk tatt en uformell test på nett før (fordi jeg har tenkt på det før) og fikk ikke full uttelling. Men jeg ser for meg at det er et kontinuum, og at jeg kanskje er nærmere Aspergers enn en del andre uten at jeg «har» det

Interessant. Men jeg har faktisk tatt en uformell test på nett før (fordi jeg har tenkt på det før) og fikk ikke full uttelling. Men jeg ser for meg at det er et kontinuum, og at jeg kanskje er nærmere Aspergers enn en del andre uten at jeg «har» det
Det er liksom ikke en definitiv diagnose, men et spektrum. Man er på en skala et sted, og får kun diagnose om man kommer dit på skalaen at det gjør hverdagen vanskelig/påvirker en negativt i stor grad. Er nok mange som er sånn, uten at man får eller behøver diagnose ettersom det ikke alltid påvirker en negativt. Kommer liksom an på livssituasjonen. Men det du beskrev var så treffende, særlig dette med å ikke ville sitte i lunsjen og høre på uinteressante mennesker, haha! Spot on.

Introvert, med en tendens mot ambivert :-)

I følge testen er jeg ekstrovert. Men jeg er vel en plass midt i mellom tror jeg. Kommer helt an på settingen.

Back
Topp