Er du i rute til jul?

Sara

Forumet er livet
VIP
Desemberglede 2015
Januarlykke 2016
Som man nok kan tyde av planleggingstråden min (hvor jeg kan trenge mildt press og aktiv oppmuntring om noen føler seg kallet) er jeg tradisjonen tro på etterskudd ;-)

Reelt sett er jo det å være i rute for meg da. Jeg et alltid litt sen. Et år moppet jeg faktisk stuegulvet julaften morgen (hund, trengs) fordi jeg var for trøtt lille julaften på kvelden.

Et annet år stresset jeg så mye lille julaften at jeg fornektet at vannet hadde gått ;-)

Men jul har det alltid blitt, og roen senker seg. (en noe alternativ julero som senket seg i fjor da. Med fødsel...)

Det gjør det nok i år også, og jeg trives på et vis med stresset mitt, det hører liksom med. Det bare er litt ekstra at svigermor kommer ei lita uke på besøk før jul. Så da får jeg ikke gjort like mye de dagene. Og må flytte alle gavene fra gjesterommet.... Bl.a

Men jul skal det bli

Vel.. Mangler noen gaver, men står verken for julemat eller noe i den duren. Så alt i alt i rute. Litt pynting av juletreet gjenstår (satt det opp 2. desember med lys), men stresser ikke nevneverdig med det så lenge det er gjort i løpet av uken.

Neste år håper jeg julen bringer litt mer action med baby (håpe håpe) ;)

Vi står for mat og skal ha gjester, vil ha huset i orden og rent og pyntet, samt at vi mangler en del gaver enda.

Ja tror jeg har ganske kontroll. Har igjen å lage julekake, kransekakestenger og pepperkaker med unga. Og så har jeg igjen å kjøpe to julegaver.
Har en plan på når ting skal gjøres, så kommer meg i mål i år også:)

Ja i grunnen.
Vi er mer i rute nå enn vanligvis [emoji6]
Vanligvis pleier vi ikke å kjøpe gavene før vi får desemberlønna, men nå er vi snart ferdige [emoji6]

Handlet en del mat allerede og.

Så vil si vi er godt i rute i år.

Føler ruta er veldig avslappet i år, høygravid som jeg er. Har planene klare og ser ingen grunn til at det ikke skulle bli jul i alle fall :)

Over hodet ikke i rute...
Kjøpe siste rest av småting til gavene
Pakke inn og sende gaver
Bake
Pynte tre (før eldste reiser til faren)
Få ryddet vekk en del ting som skal i kjelleren
Få ryddet og vasket rommet til frøkna, slik at det er klart til at venninna mi kan låne det til jul.
Fikse julestrømper.
Skrive handleliste og handle inn til jul samt planlegge litt middager til romjula...
Så må jeg rydde gangen noe som innebærer å pant flasker og kaste glass/metall.
Få ryddet og vasket hele leiligheten noen ganger til de nesten 13 dagene [emoji14]

Så er lillebror blitt syk og av erfaring så kan jeg forvente meg å få gjort svært lite neste uke [emoji14]

Helt i rute:)

Over hodet ikke i rute...
Kjøpe siste rest av småting til gavene
Pakke inn og sende gaver
Bake
Pynte tre (før eldste reiser til faren)
Få ryddet vekk en del ting som skal i kjelleren
Få ryddet og vasket rommet til frøkna, slik at det er klart til at venninna mi kan låne det til jul.
Fikse julestrømper.
Skrive handleliste og handle inn til jul samt planlegge litt middager til romjula...
Så må jeg rydde gangen noe som innebærer å pant flasker og kaste glass/metall.
Få ryddet og vasket hele leiligheten noen ganger til de nesten 13 dagene [emoji14]

Så er lillebror blitt syk og av erfaring så kan jeg forvente meg å få gjort svært lite neste uke [emoji14]
Du og jeg... Litt like.

Glass og metall ja. Og pant.
Vi satte ut en sekk da håndballen samlet inn pant. Men vi har visst poser både her og der. Og lillemor spiser middag som kommer på glass... Neste år skal vi få innsamling av glass og metall hjemme, men det kommer nå ikke før hun er ferdig med denne glass-internsive perioden som heldigvis bare varer et halvt års tid men sannelig blir det mye glass av det! (hun er vagt over på å begynne å spise tilpassede deler av vår mat nå, heldigvis) så jeg må ha med meg noen poser av det og kvitte meg med ja.

Å være i rute nå, med 11 dager igjen, trenger jo ikke bety å være ferdig.

Jeg har ikke tenkt å dele ut gaver helt enda. Og har planlagt innpakking sammen med ungene i helga. Så det er greit. Jeg har planlagt baking og å lage godterier senere også. Men jeg er allerede altså litt på etterskudd siden det jeg skulle bake i helga som var er utsatt til senere i uka, kjøkkenet jeg skulle ta julevasken på ikke er tatt og tilsvarende på badet er ikke ferdig enda. Det skulle det innen dagen i dag er omme vært, i tillegg til at alle julegavene skulle vært flyttet fra gjesterommet så vi kunne rydde plass til svigermor der inne. Akkurat det haster litt, hun kommer i morgen.

Mangler sokkegave til mannen, eventuelt noe til de på jobb. Men mannen mangler flere gaver :p jeg kjøper til mine og han til sine

Du og jeg... Litt like.

Glass og metall ja. Og pant.
Vi satte ut en sekk da håndballen samlet inn pant. Men vi har visst poser både her og der. Og lillemor spiser middag som kommer på glass... Neste år skal vi få innsamling av glass og metall hjemme, men det kommer nå ikke før hun er ferdig med denne glass-internsive perioden som heldigvis bare varer et halvt års tid men sannelig blir det mye glass av det! (hun er vagt over på å begynne å spise tilpassede deler av vår mat nå, heldigvis) så jeg må ha med meg noen poser av det og kvitte meg med ja.

Å være i rute nå, med 11 dager igjen, trenger jo ikke bety å være ferdig.

Jeg har ikke tenkt å dele ut gaver helt enda. Og har planlagt innpakking sammen med ungene i helga. Så det er greit. Jeg har planlagt baking og å lage godterier senere også. Men jeg er allerede altså litt på etterskudd siden det jeg skulle bake i helga som var er utsatt til senere i uka, kjøkkenet jeg skulle ta julevasken på ikke er tatt og tilsvarende på badet er ikke ferdig enda. Det skulle det innen dagen i dag er omme vært, i tillegg til at alle julegavene skulle vært flyttet fra gjesterommet så vi kunne rydde plass til svigermor der inne. Akkurat det haster litt, hun kommer i morgen.
Hehe ja vi er nok det [emoji14]

Ja da blir det mye glass, blir ikke like mye her men blir allikevel en del når det er en stund siden jeg har fått levert glass og metall...

Det som er mest hast er vel de gavene jeg må få sendt, har en pakke igjen å pakke inn og så må jeg få kjøpt en eske til å sende det i...

Jaja vi begge kommer nok i mål :) bare lillebror blir frisk så blir det lettere å få gjort noe. Nå har han jo gjerne holdt det gående store deler av kvelden og natta så får jo ikke gjort noe på kvelden heller Hehe men jul blir det uansett da ;)

Ferdig med alt[emoji4] huset må gjerne ha noen vasker først, men ellers klart:)

Back
Topp