Er du gravid alene?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Steffen
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Steffen

Guest
Eller kjenner du noen andre som er gravide? Har du kanskje en venninne som er gravid? Hva hadde du foretrukket om du fikk velge - å få det fulle og hele "gravidfokuset" alene, eller å dele det med noen andre? :)

Foretrekker å dele det med andre[emoji16] har flere familiemedlemmer og venninner som skal ha denne gangen og det er så koselig! Kjekt å få barn på ca samme alder[emoji16][emoji1360]

Nei, det beste er jo å ha noen "nære" å snakke om gravid-saker med! Og ikke minst å kjenne noen som har permisjon nesten samtidig! Da kan man trille sammen og lignende

Har ei venninne som også er gravid, 3 mnd før meg ca. Men godt å ha ei som jeg kan ha «gravid-prat» med hele dagen. For han hjemme syns det kan bli litt mye i ny og ne :p

Helt alene. Er yngst av alle søsken og søskenbarn og mine venninner er ferdig med barn :P så føler mer på at jeg tror jeg vil bli skuffa over at venner og familie ikke blir overrasket og glade, men at reaksjonen stort sett blir «ja det var på tide, det har vi venta på...» :(

Helt alene. Er yngst av alle søsken og søskenbarn og mine venninner er ferdig med barn :p så føler mer på at jeg tror jeg vil bli skuffa over at venner og familie ikke blir overrasket og glade, men at reaksjonen stort sett blir «ja det var på tide, det har vi venta på...» :(

Det er ikke sikkert, de vet jo hvor stort det er å få barn så kanskje det er de som blir mest gira når du forteller? Jeg ble i alle fall veldig overrasket da jeg fortalte at jeg var gravid med storesøster for det var min mest rolige bror som ble mest gira og glad.

Har ei venninne som et søskenbarn som skal ha samme år forløpig [emoji4] Foretrekker å dele med andre [emoji4]

Flytta i sommar, så håper eg blir kjent med fleire som skal ha permisjon. Me. Foreløpig er det jo bare eg og mannen som veit nåke[emoji28].

Jeg er så vidt jeg vet den eneste i min omgangskrets som er gravid nå. Har ei bekjent som jeg kommer på i farten som også er gravid, men hun er mye lengre på vei og heller ikke en person jeg har noe særlig kontakt med. Skulle veldig gjerne ønske at jeg hadde ei venninne eller flere som gikk gravid samtidig som meg! Hadde vært koselig å hatt noen å delt ventetiden, tanker og bekymringer med :rolleyes: Kanskje dukker det opp noen når vi annonserer det blant vennene våre :D

Har to venniner som er gravide og skal ha i slutten av 2018 og ene i mars :) har også to venninner som prøver, som begge ble gravid på første forsøk med førstemann så satser på de blir gravide snart [emoji3]

Nope går gravid samtidig som venninna mi som også er her på juni forumet[emoji173]️ å det kunne ikke vart koseligere [emoji7] er så deilig å ha en venninna man kan dele alt gravid snakk med. gleder meg til kommende år [emoji177]

Alene foreløpig. Må bli kjent med nån nye for å ha noen å snakke med. Men har jo denne gjengen da :D

Sist jeg var gravid hjalp termingruppa på bv veldig mye på å lære, forstå og dele. Hjalp veldig på syken og var veldig sosialt selv om det var bare på nett. Følte meg absolutt ikke alene. Er alltids mange flotte nye mennesker å bli kjent med.

Alene, tror jeg [emoji12] En nabo som er gravid da, men kjenner de ikke så godt. Også er det ei venninne som planlegger, men jeg vet ikke helt hvor langt de har kommet i planene/prøvingen [emoji6]

Vært med på begge deler og er absolutt best om man har noen å dele med, trille med og snakke om mamma rollen med.

Det er ikke sikkert, de vet jo hvor stort det er å få barn så kanskje det er de som blir mest gira når du forteller? Jeg ble i alle fall veldig overrasket da jeg fortalte at jeg var gravid med storesøster for det var min mest rolige bror som ble mest gira og glad.
Jeg forventer den reaksjonen hvertfall fra en del av familien. Svigers virker egentlig sure på meg hver gang temaet barn kommer opp, sikkert fordi jeg alltid har vært så lite gira på det og fordi de nok hadde forventet å blitt besteforeldre for lenge siden..

Kjenner en som er mor til ei i barnehagen hvor guttene mine går, men ellers er det ingen andre jeg kjenner som er gravide samtidig med meg :) Men håper jeg blir kjent med noen i barselgruppen min etterhvert, og så er jeg i en gruppe på Facebook for di som skal ha i November/Desember ; men har ikke truffet de enda, bare skrevet til hverandre :happy: Hvis ikke kan jeg jo alltids slenge meg på babysang osv :D

Ved første svangerskap så var søsteren min og jeg ganske likt i løpet, kun tre uker mellom søskenbarna. Og det var kjempekoselig og er veldig koselig nå for barna. De er selvsagt bestevenner [emoji173]️ To små tullete jenter. Andre svangerskapet gikk jeg alene. Og tredje var så og si hele nabolaget gravide. Veldig koselig! Jeg var først ute, men nå kommer det babyer på rekke og rad (i løpet av et halvt år).
Jeg foretrekker absolutt å ikke være alene!

Svigerinnen min venter baby i månedskiftet februar/mars, mens jeg venter i månedsskiftet mai/juni. Har ei venninne som er seks uker foran meg i løpet, men hun bor så langt unna at det "bare" blir samtaler på sms/telefon.

Har god erfaring med treff her hvor jeg bor da, men det betinger jo at jeg kommer ut av skapet, og det vil jeg vente med en stund til.

Back
Topp