Er du gift? Tok du etternavnet til mannen din?

da jeg var gift, tok jeg etternavnet til mannen og mitt eget som mellomnavn... angret på det da jeg ble skilt, da jeg endret tilbake til mitt eget etternavn :)
 
Har mitt etternavn og bindestrek min manns etternavn. :)
 
har bare mitt eget etternavn.
 
da jeg var gift, tok jeg etternavnet til mannen og mitt eget som mellomnavn... angret på det da jeg ble skilt, da jeg endret tilbake til mitt eget etternavn :)

Dette gjorde jeg også da jeg var gift :) og endret tilbake med en gang vi var separert ;)

Hvis vi gifter oss, samboeren og jeg, så tar jeg nok hans etternavn og fjerner mitt eget. Jeg føler meg såpass "ferdig" med den jeg har vært tidligere når jeg har brukt dette navnet at jeg mer enn gjerne tar kjærestens etternavn (hvis han syns det er greit da ;) ) for å markere at jeg nå er en "ny" meg igjen :)
 
Selv føler jeg en veldig identitet i etternavnet mitt, og vil ikke føle at jeg mister den delen av meg igjen ;) så jeg vil nok beholde mitt navn neste gang :)
 
Jeg har bare mannens etternavn. Å lage dobbeltnavn var ikke et alternativ for meg. Jeg er nok litt gammeldags sånn, vil at alle skal ha samme navn.
Og når jeg tenker frem i tid, blir det ikke bare, bare for generasjonen etter oss å lage etternavn på sine barn dersom alle har hvert sitt doble navn.
 
Jeg beholdt mitt mellomnavn(mammas navn) og tok hans etternavn.
Han tok mitt mellomnavn, så vi heter det samme :)
 
Skal gifte meg om underkant av 2 uker, og jeg kommer til å ta mannens navn. Jeg har ikke noe forhold til mitt eget etternavn, egentlig, siden jeg er adoptert og har et kjølig forhold til mine foreldre. I tillegg skal vi flytte til gubbens hjemland (et annet sted i norden) i sommer, så er like greit å ha noe som klinger godt der.:) Dessuten må jeg stave mitt nåværende etternavn hver gang noen må ha det på papiret, og likevel blir det oftest feil:p
 
Vi tok hverandres slik at vi har dobbelt etternavn, ønsker å ha samme navn, men ingen av oss syns det er naturlig å "gi fra seg" navnet sitt.
 
Back
Topp