Er du flink til å spare?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Marthe
  • Opprettet Opprettet
Jeg føler at vi ikke er flinke til å spare, men jammen klarer vi å fylle en sparekonto sakte, men sikkert slik at vi har en god buffer. Sparer ikke fast i mnd, men setter heller over til sparekonto/bsu når det blir "for mye" på brukskonto. Burde nok sette opp automatisk sparing, men er livredd for å ende opp med for lite på brukskonto.

Har vært en del ekstra utgifter de siste månedene, men ellers prøver vi å spare kr 5.000,- hver av oss i måneden, eller kr 10.000,- tilsammen

Setter av hver måned til sparekonto, buffer og bsu. Eventuelt 'for mye' på brukskonto ved lønning hår til feriekto ^-^

Vi sparer både felles og hver for oss. Noe som er smart da hvitevarer hjemme hos oss har en tendens til å ryke ofte! :p

Vi har alltid ca 80 000-100 000kr på bok. Det er både buffer og feriekonto. Nå betaler jeg i tillegg ekstra på lån, da den økonomiske situasjonen i framtiden er noe usikker (jeg er ikke arbeidsfør). Lykken er at jeg er strengt oppdratt i forhold til økonomi, så jeg har alltid passet på å ha penger, selv når d er nesten umulig.

Har en liten buffert men stort sett går det meste av lønna med....

Prøver og spare er ikke lett. Har ikke veldig store lønninger, men burde prøve å roe ned på utgiftene der det er mulig, og heller spare. I år skal vi ikke på noen sydentur så da skal feriepengene gå til sparing og håper å få igjen noe på skatten også :)

Men vi skal ha baby nå, og kjøpte leilighet for 1 år siden og akkurat byttet ut hele kjøkkenet nå før jul. Så forhåpentligvis blir det lettere og spare nå fremover når vi ikke har så mye å gjøre i leiligheten :) har også kjøpt masse babyting de siste månedene.

Har ikke så mye å spare av når jeg jobber 50 %, men har jeg litt til overs, går det på sparekontoen :) Mannen sparer litt hver mnd.

jeg har desverre ikke mulighet til å spare for øyeblikket :( sånn er det bare

Kunne sikkert vært flinkere til å spare :P men det står litt på sparekonton :)

Har begynt,spare en god del i år :) både aksje, fond og vanlig buffer konto :)

Sparer 2500 i mnd på BSU og 2500 i mnd på vanlig sparekonto. Greit å ha penger i bakhånd hvis det skulle skje noe, men jeg bruker som regel kredittkortet før sparekontoen.

Ja har 4 spare kontoer ;)
En til sparing til ferie,møbler O.l
En til uforutsette utgifter
En til jentongen
En bsu konto da jeg valgte å laver å bruke de pengene når jeg tok huslånet

Ja, jeg har en sparekonto om noe uforutsett skulle skje. :) Har og BSU og en konto til vesla også.

Back
Topp