Er du flink til å spare?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Marthe
  • Opprettet Opprettet
Ja, vi har sparekonto. Vi kan klare nesten hva som helst av uforutsette utgifter med det som er på kontoen. Vi har prioritert sparekontoen framfor å betale ned ekstra på lån. Setter inn penger hver måned.

Kunne nok vært bedre til å spare ja :-P må begynne når inntekten øker igjen.

Ja (eller rettere sagt mannen ), det er vi. Har en buffer til uforutsette utgifter og en feriekonto.

Har sparekonto, og er ganske flink til å sette av penger til den hver måned :)

Både jeg og samboer har to månedslønner på sparekonto, sånn i tilfelle det skulle dukke opp noe. Men også om vi plutselig finner ut vi har lyst på en weekendtur eller unne oss noe spesielt.

Nei, sparer lite da jeg heller betaler ned på lån!
Synes det er viktig nå som renta er lav :)

I teorien har vi det:p men nå med redusert inntekt å masse ekstra utgifter lar det seg ikke gjøre!

Ja, jeg sparer fast hver eneste måned både til gutten min og meg selv. Det er helt nødvendig da jeg har lav, månedlig inntekt. Har en veldig god sum på sparekontoene!

Ja jeg sparer hver mnd. Men "bufferen" er ganske tom nå siden bilen måtte på rep. Så da er det å fylle bufferkontoen igjen. :p

Huff nei... BSU kontoen er fin nå, men måtte ta et lite dykk i sparekontoen for litt siden, så starter litt på blanke ark det.

Skulle gjerne vert flinkere til å spare... :-(

Jeg sparer litt på min konto hver mnd, og vi sparer på felleskonto.
Jeg må tvinge meg selv til å spare, for jeg vil egentlig bruke det jeg har og mer til :P

Vi har en fin, felles sparekonto. Feriekonto og til barna. Og hver vår. Vil ikke påstå at jeg er den beste til å spare, men er i pluss, selv om jeg må innom hver mnd;) tilsammen er vi relativt gode.

Har sparekonto. Setter over penger på den kontoen hver eneste mnd, noe som har blitt gjort i mange, mange år. Sliter heldigvis ikke økonomisk.

Sparer 1-3000 i måneden alt ettersom hva vi har akkurat den måneden :)
I fjor sommer brukte vi alle pengene på å kjøpe bil så nå holder vi på å spare oss opp igjen :)

Er i en situasjon hvor vi ikke betaler for å bo. Derfor legger vi av mellom 10-15000 i mnd nå(var dette vi betalte tidligere, så fortsetter bare med dette), for å ha en stoooor sum egenandel når vi skal kjøpe igjen :D betaler også ned på studielån og billån osv nå som vi har lite utgifter og høy inntekt! Vet aldri når det snur :)

Back
Topp