Er du flink til å gi komplementer?

Blakken

Gift med forumet
Januarlykke 2016
Jeg er, men får sjeldent tilbake! Eller, skjer at folk sier "takk, du også", men kan ikke huske sist jeg fikk et spontant komplement. Jeg syns det er viktig at folk får vite at de ser fine ut, at de får en kommentar på ny frisyre eller nye klær. Mener ikke at folk ska få komplementer I hytt og pine, men si det fremfor å bare tenke det.

Jeg vet at jeg er flink, fordi jeg savner det selv ;)

Nå er jeg 24 uker gravid og har ikke fått høre at jeg hverken kler det eller ser fin ut. Syns faktisk det er litt rart! Har liksom tenkt at det hører litt med..

Jeg er veldig flink til å gi, og jeg syns det er veldig hyggelig at jeg får det ofte selv:)

Jeg prøver å være flink, men ikke alltid like lett å huske på det.

Jeg er, men får sjeldent tilbake! Eller, skjer at folk sier "takk, du også", men kan ikke huske sist jeg fikk et spontant komplement. Jeg syns det er viktig at folk får vite at de ser fine ut, at de får en kommentar på ny frisyre eller nye klær. Mener ikke at folk ska få komplementer I hytt og pine, men si det fremfor å bare tenke det.

Jeg vet at jeg er flink, fordi jeg savner det selv ;)

Nå er jeg 24 uker gravid og har ikke fått høre at jeg hverken kler det eller ser fin ut. Syns faktisk det er litt rart! Har liksom tenkt at det hører litt med..
Det er jo lettere å gi komplimenter til gravide, så du må jo ha "feil" folk rundt deg. Jeg er helt sikker på at du kler å være gravid og ser flott ut. For måten du skriver på viser det:) Selvtilliten vår trenger jo dette.

Jeg prøver så ofte som mulig å finne noe positivt å si til andre, ja, men kunne garantert vært enda flinkere! Må innrømme at jeg oftere prøver å finne egenskaper som jeg kan skryte av enn ytre ting som klær og frisyre, selv om det også er ting som komplimenteres. De fleste burde fått mange flere komplimenter, meg selv inkludert ;). Jeg er sikker på at du er en nydelig gravid dame, for det er noe av det flotteste jeg ser, så da har du enda ikke møtt de "riktige" menneskene :).

Ja, er flink til å gi komplimenter. Gjerne til fremmede også, og de blir så utrolig glade. Ser jeg noen som har på seg noe fint, er fine på håret etc, så hvorfor ikke gi den personen en liten boost, samme om jeg kjenner vedkommende eller ikke. Jeg har ikke sånn kjempegod selvtillit selv, så det hadde vært hyggelig å få litt flere enn jeg får. :shy: Men takker pent når jeg først får noen. :)

Jeg tenker ofte, men sier veldig sjeldent høyt. Veldig dumt igrunn, men tror det er litt fordi jeg selv er dårlig på å ta imot komplimenter, jeg liker virkelig ikke å få, jeg blir bare flau, utilpass og rødmer fort.

Jeg prøver så ofte som mulig å finne noe positivt å si til andre, ja, men kunne garantert vært enda flinkere! Må innrømme at jeg oftere prøver å finne egenskaper som jeg kan skryte av enn ytre ting som klær og frisyre, selv om det også er ting som komplimenteres. De fleste burde fått mange flere komplimenter, meg selv inkludert ;). Jeg er sikker på at du er en nydelig gravid dame, for det er noe av det flotteste jeg ser, så da har du enda ikke møtt de "riktige" menneskene :).

Godt poeng det med egenskaper, er lettere å gi en hyggelig bemerkning om utseende etc. :)

Ja vil si jeg tenker på slike ting og prøver å være flink til å gi komplimenter til folk jeg møter i hverdagen. Det er jo så hyggelig å få, og man føler seg litt bedre etterpå :)

Kan bli bedre. Blir mest sånn overfladisk. "Så fin du var i den toppen!" Burde heller fortelle de jeg bryr meg om hvor tålmodig, flink, tøff etc jeg syns den og den er.

Jeg får en del (tror folk skjønner jeg trenger en del bekreftelse), men er vanvittig dårlig på å gi... Prøver å bli flinkere :)

Nja, både og.. Jeg kan være flink, men av og til går det i glemmeboken ;-)

Takk for påminnelsen. Skal bli flinkare å gi komplimenter fra no av:)

Har ei venninne som er veldig flink å gi kompliment om meg som person, og prøver å lære av ho, da dette verkeleg varmar rett i hjertet mitt:)
Ho meinar eg er flink da, så kanskje eg ikkje eg så verst;)

Jeg er flink til å gi komplimenter faktisk :) men vi har en sånn holdning på jobb, man sier det i stedet for å bare tenke det. Men det kan gå begge veier. Jeg kan fint fortelle en kollega at det du gjorde der syns jeg var feil for eksempel. Man kommer mye lenger med å snakke sammen, og på den måten lærer vi også. Om jeg for eksempel har klippet meg og kommet på jobb, så skjer det ikke at ingen kommenterer det. Og det er veldig fint å ha det sånn :)

Ja, det er faktisk en av de tingene jeg synes jeg selv er flink til. Jeg kan si det til venner, familie, men også til fremmede i en butikk.
Feks gå bort og si den toppen var fin, hvor har du kjøpt den, eller du kledde den buksen du prøver nå osv.

Er veldig flink til å si til kjæresten at han er fin og pent kledd og flink til sånn o og sånn og at det var bra gjort og så rent og pent det ble osv. Men hører aldri noe tilbake :(

Back
Topp