Er du flink til å bruke blinklys?

Totoro^-^

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Novemberlykke 2015
Høsthjerter 2017
Litt inspirert av alle trådene om lappen og biler, litt ut av frustrasjon på hvor få som bruker den nar jeg er ute og kjører..

Skal ikke si at jeg alltid bruker den riktig, men jeg bruker den - kanskje litt i overkant mye, da jeg gjerne bruker den på privat vei når jeg skal inn i carporten ><

Hva med dere?

Jeg kan glemme meg bort ja. Men flink til å irritere meg over at andre ikke bruker det.

Jeg bruker alltid blinklys. Jeg tok lappen i England og en uke før oppkjøring ble det ny regel om at man ikke skulle bruke blinklys dersom det ikke var andre biler på veien. Dersom man gjorde dette ville man fått en feil på oppkjøringen. Mange glemmer å bruke de, og noen tror jeg faktisk ikke kan reglene ved bruk av blinklys og kanskje derfor unnlater av egen usikkerhet. Spesielt i rundkjøringer.

Bruker alltid blinklys. Har bare hatt lappen i snart 2 måneder da, så alle regler sitter friskt i minne enda :p

Ja. Noen ganger litt FOR flink, for om jeg er trøtt og sliten så kan jeg finne på å blinke i skarpe svinger også :')

Bruker alltid med mindre det ikke er andre biler og jeg spiser el med den ene handa :p altså det hender jeg ikke bruker. Men da er det bevisst, jeg glemmer det aldri. Når man svinger må man se i speil og blindsone osv så er liksom en del av rutinen. Jeg er veldig nøye på å signalisere i god tid for biler jeg ser venter på for å se om jeg skal svinge av eller rett frem før de kan kjøre.

Jeg bruker stort sett alltid blinklys :) Eneste jeg er litt sløv på er ut fra rundkjøringer...

Bruker blinklys når man skal ja, og irriterer meg grønn over folk som ikke gjør det :bored:

Ja, jeg vil si jeg er flink til å bruke blinklys :)

Ja, jeg er flink med blinklys selv og banner over alle de som ikke er det! :P

Blinker til og med når eg skal snu bilen i mitt eget tun eg, så ja, blinklyset sitter i fingrene. :p

Bruker den så sant jeg har husket å fylle blinklysolje ;-)

Bruker alltid blinklys :) Irriterer meg grønn over at ikke det brukes blinklys mot venstre når man skal til tredje avkjøring i rundkjøringa.

Ja, jeg tror det. Jeg er i hvert fall ganske bevisst på det om jeg vet jeg har bil bak meg.

Bruker nok blinklyset mer enn gjennomsnittet ja.

Jeg er som regel flink til det, syns det er så irriterende når folk ikke gjør det

Back
Topp