Er du ferdig med barn?

Prox

Gift med forumet
Må stille spørsmålet mitt litt annerledes..

Om du er ferdig med barn, hvorfor har du IKKE sterilisert deg?

Fordi spiral fungerer foreløbig:) blir nok til at jeg steriliserer meg etterhvert:)

Veldig få damer som gjør det vel? Kunne ikke falt meg inn. Prevensjon er det beste. Å sterilisere seg fremskyver vel overgangsalderen også?
Ikke ferdig med barn dog.

Svarer her også jeg da.
Jeg siste ungen kommer i løpet av desember og jeg skal ikke sterilisere meg. Om noen skal, så er det gubben. Uaktuelt med prevensjon med masse hormoner i. Nekter å tro at det er bra for kroppen!

Er ferdig med barn, men i en alder i 20 årene så er det uaktuelt og sterilisere seg. Og kommer nok aldri til og Gjøre det. Spiral funker veldig fint!;)

Siste ungen kommer i desember og siden det blir KS så blir det sterilisering på meg. Hadde det blitt fødsel hadde mannen snippet sin. Jeg ønsker ikke gå på prevensjon resten av livet når vi vet så godt at vi ikke ønsker mer enn to barn og vi begge er i 30-årene.

Jeg vil virkelig si ja, at dette uten tvil er mitt siste svangerskap. Kroppen min takler det ikke bra. Men, jeg tror ikke jeg er ferdig. Og den dagen jeg tror jeg er det, da skal mannen snippe seg ;)

Jeg er ikke ferdig med barn! Men jeg var helt 100% ferdig før jeg møtte min nåværende samboer. Tenk om jeg hadde sterilisert meg a!? Hadde vært en tragedie nå....

Må stille spørsmålet mitt litt annerledes..

Om du er ferdig med barn, hvorfor har du IKKE sterilisert deg?
Fordi mannen har gjort det. Det er mer logisk at mannen gjør det. Det er enklere inngrep, mindre bivirkninger og billigere.

Er ikke ferdig, men når nr 3 kommer snipper mannen :-)

Jeg er ikke ferdig med barn! Men jeg var helt 100% ferdig før jeg møtte min nåværende samboer. Tenk om jeg hadde sterilisert meg a!? Hadde vært en tragedie nå....

Det er nettopp slike tanker som gjør at jeg er 100% sikker på at jeg aldri vil sterilisere meg. Jeg har ingen planer om å bryte ut av forholdet, men man har ingen garantier her i livet. Sjansen for suksess ved reversering er også høyere hos menn enn kvinner, om man skulle ombestemme seg.

venter nr 6 nå så er ferdig med barn nå føler jeg. Men kan ikke være 100% sikker på at jeg føler det samme om 5-10år :-)

Er ferdig ;) 3 små på 5 år, og er 26 år :P hehe.. Mannen er snart 40 så han er også ferdig :P hihi..
Tørr ikke sterilisere meg, så mannen må til pers :p

Sambo ønsker å snippe seg når vi har to.
Jeg synes ikke det er mulig å bestemme seg for at vi ikke skal ha flere, når vi bare så vidt har én. Uaktuelt for meg å sterilisere meg pr. i dag, i hvert fall. Får se når nr 2 er her, om jeg forandrer mening.

jeg venter mitt fjerde og siste barn i desember, det er jeg helt sikker på. men syns det uansett virker skummelt å sterilisere seg...mye lettere om gubben gjør det :)

Jeg er ferdig akkurat nå, men om fem år ønsker jeg kanskje et barn til.

Her er vi ferdig når siste kommer nå i desember. Mannen skal gjøre det. Pga det er et enklere inngrep rett og slett ;)

Back
Topp