Er du en ung mor?

Elissa85

Gift med forumet
I min reise i blogglandia landet jeg på denne her...
Hva i all verden???
http://vilhaenliten.blogg.no/1271193238_unge_mdre_er_egoister.html#comment

Er det virkelig mulig?!?

Man finner MYE rart...
Hvor reell er denne? http://mamma19.blogg.no/

Jøsses, syns nå det var en utrolig usakelig ting å skrive om.
Å det at barna til ungemødre kommer i barnevernets hender[8|] er nå like mange/flere barn fra mer voksene folk som havner der å...
Nei, sånne folk som tenker som denne personen irriterer meg grusomt!!

ORIGINAL: tippetue

Å det at barna til ungemødre kommer i barnevernets hender[8|] er nå like mange/flere barn fra mer voksene folk som havner der å...

Unge mødre har gjerne mer energi og overskudd enn andre. Men at de kanskje ikke er voksne er en annen ting...
Jeg tror at unge mødre gjør en like bra jobb jeg.
Er ofte andre ting som gjør at barna blir tatt hånd om av barnevernet...

ORIGINAL: Elissa85

I min reise i blogglandia landet jeg på denne her...
Hva i all verden???
http://vilhaenliten.blogg.no/1271193238_unge_mdre_er_egoister.html#comment

MAKAN!!

ORIGINAL: Elissa85

ORIGINAL: tippetue

Unge mødre har gjerne mer energi og overskudd enn andre. Men at de kanskje ikke er voksne er en annen ting...
Jeg tror at unge mødre gjør en like bra jobb jeg.
Er ofte andre ting som gjør at barna blir tatt hånd om av barnevernet...

Men ei på under 20 kan være mer egnet til å bli mor enn ei over 30(ikke det at det å få første barn over 30 er feil altså[;)]), for hu over 30 kan være mer vandt med å bare ta vare på seg selv å gjøre som man vill, vanskligere da å endre på det mønsteret, å så får mann da sånne barn som blir som en gjenstand for foreldrene.
Syns man skal få barn når man selv syns det passer å er man uheldig så får man heller gjøre det beste utav det, noe jeg tror de fleste gjør uansett.[:)]

Det er nok forskjell fra person til person tror jeg... uavhenig av alder....

Selv var jeg knapt 17 da jeg ble gravid med nr 1. Å ble fort voksen. I dag har jeg en sønn på 13, ei datter på 10 å venter nå minstemor til sommern... Å jeg er nå 30 år.

Det finnes mange mødre/foreldre der ute som ikke burde ha fått barn i det hele tatt... som er både godt voksen og ung.. Så alder spiller nok ikke like stor rolle der tror jeg...

Er som jeg sier..hvem som helst kan få seg barn, men for å få lappen må det godkjennes....

Som en foreleser sa til oss da vi lærte om barnevernet...
"Alle barn har rett på foreldre, men langt fra alle foreldre har rett på barn..."
Dette utsagnet kan man linke opp til mange ulike ting...
Jeg mener ikke det er noen uting å bli foreldre som unge, bare man er innstilt på å ta ansvar selv...

OMMMMMMMMMMG! Klarte ikke lese ferdig engang jeg..[:@]

Jeg er ikke ung mor, men tror ikke jeg er noen bedre mor enn de som er unge...annerledes ja, men ikke nødvendigvis bedre.

Man slutter aldri å forbause seg over folk!

Vel, jeg er kanskje ung mor? Var 19 da jeg ble gravid, men har rukket å bli 20 nå.

Men jeg føler det der ikke er noe å ta seg nær av, uansett. Ganske enkelt fordi det er latterlig, og aldeles ikke en problemstilling som gjelder meg, og mange andre unge mødre. Jeg er faktisk enig i at det er egoistisk å få barn kun for å forsøke å holde på barnefar, eller planlegge barn i et forhold man VET ikke fungerer.
Men det er da aldeles ikke bare unge mødre som gjør sånt? Og det er intet grunnlag for å tro at det gjelder "de fleste" under 20.

Noen uansvarlige mennesker gjelder det sikkert, både unge og "voksne."
Og hvor mye man har å tilby et barn avhenger IKKE av alder, men hovedsaklig av personlighet og andre faktorer.

Og at enkelte kommer med tullete utsagn er vel ikke noe å ta sånn på vei for. Idioter skriver dumme blogginnlegg hele tiden.
Hadde det kommet personlig til meg, ville jeg selvsagt reagert. Men selv om jeg er 20 føler jeg meg på ingen måte truffet av det...

Huff.. at det går an.. Får vondt inni meg, er jeg egoistisk for at jeg valgte å ta ansvar for handlingen min, ved å beholde lille William da liksom? Ville nok heller sagt omvendt. Jeg valgte å gi barnet vårt en sjanse til å leve istedenfor å velge bare meg selv og utdanningen min.

Er akkuratt fylt 19 år, og barnefaren som også er forloveden min og samboer er 18 år. Ja vi er kjempe-unge og vi vet det, men vi er innstilt på ansvaret som venter oss, og vi valgte sammen å beholde å fostre opp dette kjærlighetsbarnet på best mulig måte.

Synes det er forferdelig at noen kan si slikt som det der. Får vondt langt inni meg..

Jeg mener at alder ikke trenger å ha noe å si. Det aller viktigste et barn kan få er kjærlighet.

Hærregud det e det sykaste æ har hørt!!!

Har nu 2 vænnine a mæ, som e like gammel som mæ!! som sett me 2 onga[:)]
Ho eine kun faktisk ha hatt 3 nu, men møsta [&o]

Å di e så flenk me ongan sine at det finnes ikkje ord!!
Å di va 16 når di fikk sin første.....

ORIGINAL: Miriel

Vel, jeg er kanskje ung mor? Var 19 da jeg ble gravid, men har rukket å bli 20 nå.

Men jeg føler det der ikke er noe å ta seg nær av, uansett. Ganske enkelt fordi det er latterlig, og aldeles ikke en problemstilling som gjelder meg, og mange andre unge mødre. Jeg er faktisk enig i at det er egoistisk å få barn kun for å forsøke å holde på barnefar, eller planlegge barn i et forhold man VET ikke fungerer.
Men det er da aldeles ikke bare unge mødre som gjør sånt? Og det er intet grunnlag for å tro at det gjelder "de fleste" under 20.

Og hvor mye man har å tilby et barn avhenger IKKE av alder, men hovedsaklig av personlighet og andre faktorer.

Og at enkelte kommer med tullete utsagn er vel ikke noe å ta sånn på vei for. Idioter skriver dumme blogginnlegg hele tiden.
Hadde det kommet personlig til meg, ville jeg selvsagt reagert. Men selv om jeg er 20 føler jeg meg på ingen måte truffet av det...

Signerer dette..

Er nok mange meninger og tanker rundt dette temaet, og man skal ikke ta alle under en kam.
Hvorfor skal ikke unge mødre få en sjangse? Er ikke det vel så egoistisk å ta abort? Man tar jo en risiko da også... Og har man vett til å ha ubeskyttet sex, eller i det hele tatt sex, så bør man ta konsekvensene av det. Jeg beundrer unge mødre. De gir faktisk opp litt for å få ungen opp og frem her i verden!!!

ORIGINAL: Junifrøken

Ja, finnes mange forskjellige meninger, å heldigvis for det. [;)]
Min er at unge mødre fortjener en sjangse. Selv er jeg veldig glad for at jeg ikke måtte ta et valg ang å beholde et barn eller ikke før jeg ble langt over 20år.
Mange av mine venninner eller mine jevnaldrede har barn som allerede er 6-8år. De er flinke mødre, skal ikke si noe på det,
men jeg mener at i mange tilfeller av unge mødre, så får ikke barna være barn så lenge som de burde.
Det er fort gjort at en alenemors lille jente blir behandlet som eldre enn hun er, det synes jeg er skummelt!

Man har jo ett godt eksempel i Frustrerte Fruer... Datteren har jo "passet på" moren og hennes mannfolkjakt...

Eg veit rett og slett ikkje hva eg skal svare eg! Eg er 17 år og blei gravid i slutten av 16 årene.På disse mnd med barn i magen,har eg blitt meir voksen en alle vennene eg har på min alder,så no er eg berre med venner i 20 års alderen.Eg hører stadig at eg har blitt meir voksen,og kommer til og bli ei god mor .Men nå bor eg ikkje hjemme og klarer meg selv,betaler rekninger og husleie. Er helt stum eg :-|

jøss, er bra folk har forskjellige meininga der ute!
jeg var akkurat passert 19 da jeg fikk dattra mi, og hun har da aldri lidd noen nød, har da heller aldri våre innom bv eller noe i den duren, så å drage alle unge under en og samme blir helt feil etter mi meining!

ORIGINAL: Miriel

enig!

Back
Topp