Er du en bære-mamma?

Ja! Elsker å bære♡ De første månedene bar jeg i caboo, så gikk jeg over til manduca.
Har prøvd meg på sjal, fikk det såvidt til men synes det var litt mye styr.
Så jeg solgte det og nå har jeg akkurat kjøpt meg en meitai:)

Bæring i meitai, manduca, sjal og ergobaby:)

Vedlegg

• 1416350389678.jpg
    1416350389678.jpg
    50 KB · Visninger: 31
  • 1416350441147.jpg
    1416350441147.jpg
    39,8 KB · Visninger: 34
  • 1416350532686.jpg
    1416350532686.jpg
    105,7 KB · Visninger: 30
  • 1416350598409.jpg
    1416350598409.jpg
    85,7 KB · Visninger: 34
Begge her har blitt båret endel! :D
Lillebror definitivt mest pga at det var praktisk med to barn, levering og henting av eldste i barnehagen osv.
Elastisk og halvelastisk sjal i starten, var helt herlig! :D
Meitai har vi brukt litt, men mest formsydd bæresele; Manduca og etterhvert Tula Toddler.Har også brukt litt vevd sjal og ringslynge. Tulaen sitter han endel i fortsatt, han er litt over 2 år nå, den er SVÆR og avlaster utrolig bra til større barn!
Finnes ikke dårlig vær (Moby Wrap elastisk sjal):
IMG_3165.jpg

Natibaby vevd sjal på rygg, ca 2 måneder gammel:
B28E4B4C-B9A4-4608-9026-9276D3FE7CA9-13491-000031372359BDC9.jpg

Ringslynge matlaging:
Bildetatt190213kl1550_zps1d2e048b.jpg

Tula Toddler (vanskelig å gjengi bæretøyet med selfie, gitt!):
IMG_8305_zps7724ed45.jpg

Storebror på 5 år ville også teste Ellevillsjalet vi hadde:
986C75BE-7F13-410E-A4CD-F690D3C479C4-2179-00000225F4D80CA4_zpseb6fadf5.jpg

Ergobaby:) vogna ble brukt i bare 5 måneder:)

Ja, jeg er definitivt en bæremamma! Begynte med et aldoria elastisk bambussjal fra nyfødt, spedde på med ringslynge fra 1 mnd og beco butterfly 2 (pappans favoritt!) rett etterpå. Det elastiske sjalet ble byttet ut mot et vevd, ellevill zara bomullssjal da hun ca 10 mnd. Nå som hun er bortimot 20 mnd blir det mest vevd sjal og beco, ringslynge på korte turer før det ble for kaldt. Lillebror i magen (termin i februar) er såpass stor at sjal føles litt ubehagelig, så nå blir det stort sett beco med bærejakke utenpå på vei til og fra bhg. Bæring er gull verdt! :) Gleder meg til nyfødtbæring i elastisk sjal igjen, det er helt herlig. <3

Første bærebilde ble tatt da vesla var en uke gammel, i aldoriasjalet med zoli bærejakke utenpå.
ImageUploadedByBV Forum1416513207.447865.jpg

Fortsatt i froskestilling i aldoriasjalet, 2 mnd gammel.
ImageUploadedByBV Forum1416513218.967124.jpg

Beina ut! 4 mnd.
ImageUploadedByBV Forum1416513230.230097.jpg

Skogstur i beco, 5 mnd.
ImageUploadedByBV Forum1416513242.981731.jpg

Syk jente i ringslynge, 11 mnd.
ImageUploadedByBV Forum1416513257.852532.jpg

Vevd sjal! 12 mnd.
ImageUploadedByBV Forum1416513277.450555.jpg

Skitur i beco på mammas rygg, med bærejakka utenpå. 13 mnd.
ImageUploadedByBV Forum1416513288.977334.jpg

Ja, jeg er definitivt en bæremamma! Begynte med et aldoria elastisk bambussjal fra nyfødt, spedde på med ringslynge fra 1 mnd og beco butterfly 2 (pappans favoritt!) rett etterpå. Det elastiske sjalet ble byttet ut mot et vevd, ellevill zara bomullssjal da hun ca 10 mnd. Nå som hun er bortimot 20 mnd blir det mest vevd sjal og beco, ringslynge på korte turer før det ble for kaldt. Lillebror i magen (termin i februar) er såpass stor at sjal føles litt ubehagelig, så nå blir det stort sett beco med bærejakke utenpå på vei til og fra bhg. Bæring er gull verdt! :) Gleder meg til nyfødtbæring i elastisk sjal igjen, det er helt herlig. <3

Første bærebilde ble tatt da vesla var en uke gammel, i aldoriasjalet med zoli bærejakke utenpå.
Vis vedlegget 89497

Fortsatt i froskestilling i aldoriasjalet, 2 mnd gammel.
Vis vedlegget 89498

Beina ut! 4 mnd.
Vis vedlegget 89499

Skogstur i beco, 5 mnd.
Vis vedlegget 89500

Syk jente i ringslynge, 11 mnd.
Vis vedlegget 89502

Vevd sjal! 12 mnd.
Vis vedlegget 89505

Skitur i beco på mammas rygg, med bærejakka utenpå. 13 mnd.
Vis vedlegget 89506
Link til bærejakker på nett - har du det? Er det kun til magebæring?

Vil ikke akkurat kalle meg en bæremamma. Storegullet ble aldri bært. Kjøpte en bæresele til han som ble brukt en gang. Han sov overalt hele tiden så syntes det var lettest å bare la han ligge mest mulig.
Lillegullet blir bært av og til i ergobaby. Genial avlastning når han blir lei av å ligge i vogna. Og det er ofte lettere å få han til å sovne i bæreselen når vi er ute på ting. Bæreselen ble flittig brukt når vi var i Thailand siden vi ikke hadde vogn der. Jeg har kjøpt et par andre ting til å bære i, men det fikk jeg ikke helt til.

Link til bærejakker på nett - har du det? Er det kun til magebæring?

Jeg fikk min jakke i barselgave, ganske sikker på at den ble kjøpt på nett. Det er samme jakken på første (magebæring) og siste (ryggbæring) bilde av de jeg la ut, en Zoli. Den har glidelås både foran og bak, og tre innlegg av forskjellig bredde + en kjempefin hettelue (balaklava) til barnet som tetter godt rundt.
Bruker den som sagt mye til og fra bhg: når vi skal gå hjemmefra setter jeg vesla i becoen i vanlige inneklær + lua, og tar jakka på oss. Når jeg har levert i bhg, legger jeg igjen becoen, lua og innlegget til jakka der, så er jakka en helt vanlig jakke for meg til og fra jobben. Helt genialt! :)

Har ikke funnet zoli-jakkene i norske nettbutikker (men kan jo hende noen har dem allikevel, bare at jeg ikke har funnet dem), du finner de på zoli.fr. Ellers har bæreglede (bereglede.no) flere fine jakker. :)

Bruker ergobaby sjal nå men gleder meg til å få ergobaby 360 til jul :)
Han vil bare bli bært.

Litt nysjerrig, er det bedre for barnet å bli bært? liker tanken på å bære da. Bærer dere hjemme også når dere vasker osv...Hvor mye har det kostet totalt med alt bæreutstyret...kan sikkert kjøpe billig på FINN ikke? Bærer far også??

Med fyste bar eg ikkje, men bære på minien no :)
Har MobyWrap og ergobaby original med spedbarnsinlegg.

Her e han ca 5 veke i mobyen :)

Vedlegg

• 1417866240897.jpg
    1417866240897.jpg
    49,7 KB · Visninger: 16
Her bruker vi ergoen daglig! Vet ikke hva vi skulle gjort uten! Både jeg, baby og pappaen elsker den. Har lurt på å kjøpe en meitai eller et sjal i tillegg.. :) IMG_20141128_204629.jpg

Litt nysjerrig, er det bedre for barnet å bli bært? liker tanken på å bære da. Bærer dere hjemme også når dere vasker osv...Hvor mye har det kostet totalt med alt bæreutstyret...kan sikkert kjøpe billig på FINN ikke? Bærer far også??
Det er naturlig for babyer å bli båret, både kroppskontakt, varme, hjertelyd, lukt, gyngende bevegelse osv. Studier viser ar barn som blir båret gråter mye mindre.

Jeg bar mye i sjal inne hjemme ved kolikk - blir sliten i armene av mye bæring og byssing. Har brukt sele på ryggen ved husarbeid, føler at bæring på magen bare er i veien når jeg skal gjøre noe. Brukt det mest på tur. Yngste likte ikke vogna om hun var våken så hadde alltid med selen.

Fikk aldri dreisen på sjalbæring, men brukte mye ergobaby til storesøster fra hun var ca 4 mnd.

Vi bærer og har båret mye siden nyfødt ja!

I elastisk sjal da hun var nyfødt.

Ringslynge inne hjemme, til inn/ut av butikk, til bil, til barnehage o.l.

Ergobaby på tur, på reise, på kjøpesenter, til barnehage etc.

Likte best Ergobaby etter at hun ble stor nok til å droppe nyfødtinnlegget, syntes det var så knotete.

Nå er hun 2 år og elsker enda å blir bært. Er jo uhyre praktisk både på reise og på tur! Så vi har ønsket oss en Tula Toddler til jul, da den er mye bedre til bæring av større barn.

Jeg bærte mye med bæresele de første mndene.

Nei ikke en bæremamma, men fra jenta var 10 mndr - 3 år ble hun båret på lengre skogturer når vi var ute som familie, eller når jeg og bikkja tok oss en tur der det ikke går an å trille :) hadde ei lita jente, som ikke gikk før hun var 17 mndr, så da var det praktisk med Manduca. :)

Har brukt manducaen inne her til babyen en gang etter han ble født, da han var urolig og hadde feber.. Da var han 6 uker.
Bli vel mer brukt til våren når det blir mer skogturer igjen som familie :)

Bærer litt, mest når de har vært babyer.
Bruker enten elastisk bæresjal eller ergobaby bæresele :)

bæring er naturlig, det er jo egentlig veldig unaturlig for barn å ligge i vogn, det er jo bare for at det skal være enkelt for oss voksne. Og så man bærer får man masse kos og nærhet, i tillegg til at man oppfatter signalene til barnet lettere.
Du kan fin lage mat, støvsuge eller vaske gulv når du bærer. Når de blir større er det enklest å ha dem på ryggen.

Hvor mye det koster er jo veldig individuelt, men du kan finne mye brukt til en grei pris. Du kan lett finne en ergo eller manduca til 4-500 kr. Et elastisk sjal kan du finne brukt for 150 kr. Finn.no, kjøp og salg av bæretøy på facebook, og tettinntil.no er steder du kan kjøpe brukt.
Det er klart pappa kan bære også, det er opp til han. Men det er bare positivt når pappa bærer:)

Back
Topp