Er du en bære-mamma?

Ikke i bruk

Forumet er livet
Er du en bære-mamma? Hva bærer du barnet ditt i? Mai tai, slynge,, sjal eller sele? Lyst til å dele bære-bilder?

Bar i elastisk sjal når minsten var nyfødt og ergobaby etterpå.

Nei vil ikke kalle meg det, men har en ergobaby som brukes ved behov og når vogn er upraktisk :-)

Jeg har båret våre i elastisk sjal og i meitai jeg har sydd selv.

Men de er store nå, og jeg vet ikke hva jeg har av bilder

Mine er blitt for store for både det elastiske sjalet og meitaien, men jeg håper å snart få en ny liten en som kan gjøre meg til bæremamma igjen. :)

Jeg hadde en liten "klenge-ape" så måtte bruke bæretøy for å få gjort noe i det hele tatt ;) Jeg likte best Ergo-selen, fikk aldri taket på knytingen på de sjalene. Får se om jeg greier å lære meg det denne gangen, for Ergo kan jo ikke brukes helt fra fødsel av. Likte veldig godt å bære :) Nå er snuppa snart 2 år, og synes hun er for tung å ha med seg i sele nå. Bruker dog bæremeis en del når vi er på tur med hundene i skogen etc. Den er litt for stor og bælete for å brukes noe særlig andre steder synes jeg.

Nei, det fungerte overhodet ikke for meg som har flere handikap. Vogn var helt supert, både i veldig ulendt terreng og på ordinære veier. Aldri noe problem, snarere tvert imot, fordi jeg hadde noe å støtte/lene meg på med vond kropp/bekken/rygg osv ;).

Bærer nå de to minste på 7 mnd og 2,5 år i manduca. Har nært i meitai og elastisk bæresjal også, men foretrekker manducaen nå som de er så store :)

hadde en bæresele som ble brukt minimalt, hadde jeg hatt noe sjal type hadde den nok blitt brukt ofte så satser på å prøve det ved en eventuell neste mann.

Ble mye bæring her i gården. Brukte krykker grunnet bekkenløsning i 3-4 mnd etter fødsel, og krykker og vogn er en Dårlig Kombo. (Og nei, vogna gjorde ikke nytte "som krykke", den gjorde bare vondt verre.)
Legg til kolikk i 9 mnd og en unge som ble stor og tung og ikke begynte å gå før han var 14-15 mnd, så sier det seg selv at jeg bar en del. :)
Til og fra barnehage når man må ta trikk og buss i verste rushtiden er også bæretid - vogn som ikke får plass og må vente på neste avgang er kjipt.

Elastisk sjal fra nyfødt og opp til 3-4 mnd (veide 9 kg dagen før han var 4 mnd), Beco bæresele etter det, og til slutt vevd sjal for langtidsbæring på rygg.
Ringslynge ble brukt i tillegg til annet bæretøy nesten hele veien - til nødbæring på tur med vogna da han var baby, til hoftebæring når jeg bare skulle stikke ned i butikken i underetasjen eller være fin i begravelse da han var stor baby/toddler osv.

Prøvde meitai også, men fant ingen som ble helt venn med mine vrange skuldre - måtte knytte med kryss foran, og fikk ikke nok avlastning av magestroppen, så jeg nøyde meg med selen som jeg var veldig godvenn med. :)

På barsel, 20 timer gammel:
NewImage.jpg

jeg bar hele tiden.. Men jeg brukte en babybjörn, den funka best for meg.Jeg hadde sånn sjal også, men gud så mye styr det var :P

Bar en del i elastisk sjal i begynnelsen, jeg var smokk og da fikk jeg gjort mer når han lå i sjalet.
Har bæresele nå som brukes daglig, men det blir ofte bare bæring på hoften også.

Elastisk sjal (merke: moby wrap)
Baby 1 mnd gammel:
ImageUploadedByBV Forum1416336250.926474.jpg
ImageUploadedByBV Forum1416336268.172873.jpg

Baby 7 mnd gammel (armene både inni og over):
ImageUploadedByBV Forum1416336303.863285.jpg
ImageUploadedByBV Forum1416336319.064947.jpg

Formsydde bæresele av merket beco Butterfly 2:
Baby 1 mnd gammel (egen spedbarnslomme inni):
ImageUploadedByBV Forum1416336498.392356.jpg
ImageUploadedByBV Forum1416336518.905617.jpg
ImageUploadedByBV Forum1416336585.917578.jpg