Ble mye bæring her i gården. Brukte krykker grunnet bekkenløsning i 3-4 mnd etter fødsel, og krykker og vogn er en Dårlig Kombo. (Og nei, vogna gjorde ikke nytte "som krykke", den gjorde bare vondt verre.)
Legg til kolikk i 9 mnd og en unge som ble stor og tung og ikke begynte å gå før han var 14-15 mnd, så sier det seg selv at jeg bar en del.

Til og fra barnehage når man må ta trikk og buss i verste rushtiden er også bæretid - vogn som ikke får plass og må vente på neste avgang er kjipt.
Elastisk sjal fra nyfødt og opp til 3-4 mnd (veide 9 kg dagen før han var 4 mnd), Beco bæresele etter det, og til slutt vevd sjal for langtidsbæring på rygg.
Ringslynge ble brukt i tillegg til annet bæretøy nesten hele veien - til nødbæring på tur med vogna da han var baby, til hoftebæring når jeg bare skulle stikke ned i butikken i underetasjen eller være fin i begravelse da han var stor baby/toddler osv.
Prøvde meitai også, men fant ingen som ble helt venn med mine vrange skuldre - måtte knytte med kryss foran, og fikk ikke nok avlastning av magestroppen, så jeg nøyde meg med selen som jeg var veldig godvenn med.
På barsel, 20 timer gammel: