Er du/dere ferdig med barn og hvor mange har dere?

Solsikke321

Blir kjent med forumet
Vi har nå to barn, storebror på 6 år og lille frøkna på 7 mnd. Er så usikker på om vi skal prøve på to tette nå eller ikke. I en perfekt verden hadde jeg ikke nølt, men sånn er det jo ikke. Har alltid ønsket tette barn men på grunn av diverse årsaker ble det nesten 6 år mellom nr en og to.

Vi har plass i huset,grei økonomi osv. Mannen ønsker tre MEN ( sier at det er opp til meg) han har reise jobb og er borte fire uker av gangen, så jeg er veldig usikker på om det vil bli altfor hektisk for meg når jeg er alene. Storebrorer en aktiv skøyer som krever sitt, men har veldig mye omsorg for lillesøster.


For meg persoling tikker kl litt også, da jeg fylte 30 i år. Ikke en veldig høy alder i forhold til barn men er selv oppvoks med "gamle" foreldre og dette er noe jeg vil unngå om det larseg gjøre.

Vet egenlig ikke hvor jeg vil med dette innlegget, men hvor mange barn har dere? Og når viste dere at det var stopp? Noen som er mye alene med 2- 3 (små) barn?
 
Fikk nr 3 sist. Har ei på 6.5 og en på 4 år fra før. Er alene med dem nå. Veldig slitsomt når vi går oppå hverandre hver eneste dag. Men er litt lettere når nr 1 er på skolen og nr 2 er i bhg. Går helt fint, men dette går veldig på personlighet. Man blir veldig låst og må planlegge alt nøye. Jeg kan ikke reise til nærmeste by med babyen fordi nr 1 slutter på skolen for tidlig. Men hadde aldri valgt det anderledes. Man angrer aldri på de barna man fikk men de barna man ikke fikk. Vi er ferdige med barn pga økonomi, plass og mine sykdommer. Men utfra hva vi vil så kunne vi nok fått flere barn.
 
Takk for svar! Ja, jeg forstår at det er mye nå i disse hjemme tider når vi er så mye Hjemme allemann.

Tenker også at det blir hektisk nok når de er helt små, men at de og vi vil ha så mye igjen for det på sikt.
 
Vi har nå to barn, storebror på 6 år og lille frøkna på 7 mnd. Er så usikker på om vi skal prøve på to tette nå eller ikke. I en perfekt verden hadde jeg ikke nølt, men sånn er det jo ikke. Har alltid ønsket tette barn men på grunn av diverse årsaker ble det nesten 6 år mellom nr en og to.

Vi har plass i huset,grei økonomi osv. Mannen ønsker tre MEN ( sier at det er opp til meg) han har reise jobb og er borte fire uker av gangen, så jeg er veldig usikker på om det vil bli altfor hektisk for meg når jeg er alene. Storebrorer en aktiv skøyer som krever sitt, men har veldig mye omsorg for lillesøster.


For meg persoling tikker kl litt også, da jeg fylte 30 i år. Ikke en veldig høy alder i forhold til barn men er selv oppvoks med "gamle" foreldre og dette er noe jeg vil unngå om det larseg gjøre.

Vet egenlig ikke hvor jeg vil med dette innlegget, men hvor mange barn har dere? Og når viste dere at det var stopp? Noen som er mye alene med 2- 3 (små) barn?

Vi har 1 nå på 7 mnd (på lørdag) og vil ha 2 tette. Forhåpentligvis kommer mensen tilbake snart fordi vi ønsker å starte prøving rundt mai :) Jeg tenkte først at det kunne være 3 år mellom de, men mannen ønsket de så tette så mulig så vi møttes på midten og tenkte at 2 år var bra. Mannen kunne fint begynt prøvingen allerede da mini var 3 mnd han:hilarious:

Kan fort tenke meg at det blir hektisk ja viss han er bortreist 4 uker om gangen, men alt går jo ofte på en eller annen måte :) Har dere familie eller gode venner i nærheten som også kan hjelpe til viss det skulle blitt litt mye for deg de 4 ukene? :)
 
Åå, så spennende for dere. Lykke til med prøvingen ❤ Tenker dere å stoppe på 2? Hvor gammel er dere?

Ja, vi har jo familien og venner som stiller opp. Men jeg liker ikke tanken på å være avhengig av hjelp
 
Vi har tre nå (7 år , 3 år og 7 mnd), og har vel egentlig sagt at det er nok nå.
Innerst inne kjenner jeg på at jeg kunne tenkt meg én til:Heartred. Men pga hyperemesis hele svangerskapet med de to siste, så klarer jeg ikke tanken på å gå igjennom et slikt helv$%^# igjen:meh:
Er periodevis mye alene med alle tre. Og det er såklart krevende, men samtidig veldig fint også. Med god planlegging går det fint.
Vi gjør alltid ukeshandling og planlegger alltid middag og måltider slik at man kan spare tid på det. Har f eks litt gulrøtter, oppskjært eple o.l med i bilen når jeg må hente begge to på skole og barnehage som vi spiser påtur hjem. Slik at vi har litt å gå på før middagen er på bordet.

7 åringen har overrasket meg veldig med hvor flink og god han er med lillesøster. Hun elsker når han tøyser med henne. Så på mange måter er det nesten enklere med flere barn i hus, fordi de har hverandre å leke (og krangle :hilarious:) med.
 
Åå, så spennende for dere. Lykke til med prøvingen ❤ Tenker dere å stoppe på 2? Hvor gammel er dere?

Ja, vi har jo familien og venner som stiller opp. Men jeg liker ikke tanken på å være avhengig av hjelp

Takk :Heartred
Jeg blir 27 i år og mannen blir 29, så fremdeles unge :)
Vi har vell alltid snakket om 2 stk, men dersom tiden med 2 stk går greit så kan det fort hende at vi kommer inn på tanken om 3 stk. Jeg har tenkt på det allerede at jeg føler ikke jeg kun vil oppleve dette 1 gang til :eek: Jeg har hatt et fantastisk svangerskap og veldig fornøyd med fødselen. Pluss mini har hatt minimalt med plager så tiden vår frem til nå har vært veldig nydelig :Heartred

Forstår deg godt at du ikke vil være avhengig av hjelp. Men det må vell også være fint å vite at dersom det en uke føles alt for mye ut og du trenger en pause, så har du kanskje muligheten til å få litt hjelp:)
Vi har kun mine yngre søstre som studerer i byen her, så det er usikkert hvor mye hjelp vi kan få viss vi plutselig trenger det. Far min bor 2t borte med bil så her på det planlegges litt mer dersom han skal komme bort en helg for å hjelpe til :)
 
Vi har tre nå (7 år , 3 år og 7 mnd), og har vel egentlig sagt at det er nok nå.
Innerst inne kjenner jeg på at jeg kunne tenkt meg én til:Heartred. Men pga hyperemesis hele svangerskapet med de to siste, så klarer jeg ikke tanken på å gå igjennom et slikt helv$%^# igjen:meh:
Er periodevis mye alene med alle tre. Og det er såklart krevende, men samtidig veldig fint også. Med god planlegging går det fint.
Vi gjør alltid ukeshandling og planlegger alltid middag og måltider slik at man kan spare tid på det. Har f eks litt gulrøtter, oppskjært eple o.l med i bilen når jeg må hente begge to på skole og barnehage som vi spiser påtur hjem. Slik at vi har litt å gå på før middagen er på bordet.

7 åringen har overrasket meg veldig med hvor flink og god han er med lillesøster. Hun elsker når han tøyser med henne. Så på mange måter er det nesten enklere med flere barn i hus, fordi de har hverandre å leke (og krangle :hilarious:) med.


Ja, det lønner seg sikkert med et par triks i ermet for å få ettermiddagen så hyggelig som den kan bli.

Merker også at stotebroeren her har mye omsorg og at hun synes han er verdens morsomste. Jeg tenker jo at det vil bli ektra hektisk til nr er sånn 2-3? Og at det blir bedre og bedre hvor eldre de blir. At de etterhvert leker og krangler sammen.

Jeg selv er vokst opp med søsken som er 8 og 11 år eldre enn meg, og vi er gode venner idag men har jo aldri lekt sammen som barn.

Er virkelig redd for å angre om vi ikke får nr tre, men samtidig vil jeg ikke slite meg helt ut.
 
Takk :Heartred
Jeg blir 27 i år og mannen blir 29, så fremdeles unge :)
Vi har vell alltid snakket om 2 stk, men dersom tiden med 2 stk går greit så kan det fort hende at vi kommer inn på tanken om 3 stk. Jeg har tenkt på det allerede at jeg føler ikke jeg kun vil oppleve dette 1 gang til :eek: Jeg har hatt et fantastisk svangerskap og veldig fornøyd med fødselen. Pluss mini har hatt minimalt med plager så tiden vår frem til nå har vært veldig nydelig :Heartred

Forstår deg godt at du ikke vil være avhengig av hjelp. Men det må vell også være fint å vite at dersom det en uke føles alt for mye ut og du trenger en pause, så har du kanskje muligheten til å få litt hjelp:)
Vi har kun mine yngre søstre som studerer i byen her, så det er usikkert hvor mye hjelp vi kan få viss vi plutselig trenger det. Far min bor 2t borte med bil så her på det planlegges litt mer dersom han skal komme bort en helg for å hjelpe til :)

Så kjekt når både svangerskap, fødsel og barseltiden har vært positivt.
Jeg er ikke overbegeistret over å gå gravid, men skal greie å komme meg gjennom det en siste gang om det blir til det.

Ja, vi har svigers her som stiller veldig opp, de har tatt storebror med på fotballtrening når mannen er på jobb og er generelt veldig flinke til å finne på ting med storebror, men samtidig er de begge i full jobb.
Min foreldre bor et stykke unna.
 
Vi har et augustbarn 2019 som nærmer seg hele 7mnd. Tiden går så altfor fort! Ønsker to tette og siden jeg fikk mensen tilbake i slutten av februar, så vi startet prøvingen med en gang :p :)
 
Vi har et augustbarn 2019 som nærmer seg hele 7mnd. Tiden går så altfor fort! Ønsker to tette og siden jeg fikk mensen tilbake i slutten av februar, så vi startet prøvingen med en gang :p :)

Uuuh spennende! Jeg er faktisk misunnelig på mensen din :angelic: Jeg hadde håpet min kom tilbake selv om jeg ammet og gikk på minipiller, men håper at å slutte på minipillene når tiden er inne er godt nok for å sette systemet igang igjen! Håper å kunne amme så lenge som mini ønsker :)
 
Jeg har en på snart 11 år og lille 7 måneder. Jeg har ikke fått mensen tilbake men jeg tenker at vi skal begynne med prøving senere i år. Jeg blir 38 og mannen 39 da men jeg tenker at vi er ikke så gamle :angelic:. Og da det blir det, 3 barn hvis vi blir heldige og tredje keisersnitt Det blir aldri nok pga 5 SAer og en lillebror som var alt for mye syk og ble født i uke 22. Men du er veldig, veldig ung. Du kan bare vente litt og besteme senere men også du kan bare ombestemme seg :joyful:
 
Vi har tre barn, tvillinger på snart fem år og lillebror på 7,5 mnd. Følte jeg hadde en fin permisjon med tvillingene, men permisjonen med lillebror har virkelig vært helt fantstisk så langt. Det er bare så dumt at den var så mye kortere, og at siste tiden blir gjennomsyret av korona og alt det medfører. Får jo aldri den fine tiden tilbake :Heartblue

Før lillebror ble født tenkte jeg at vi er litt "gale" som får en tredjemann, og at nå er jeg ferdig. Men kort tid etterpå kjente jeg veldig på at jeg følte meg ikke ferdig med babytid likevel. Har hatt to fine svangerskap, et ks og en kort, heftig og grei fødsel. Har virkelig nyyyyta barseltida denne gangen. Men er redd for å bli utilstrekkelig med fire barn som skal følges opp. Så tiden vil vise. Vi er begge 34 år.
 
Vi har to med 19 måneders mellomrom, dvs at storebror er to år. Vi er ferdige, og det skyldes alder og kapasitet og økonomi til å følge opp. Hadde jeg vært ti år yngre kan det hende det ville være annerledes. Skulle vi hatt en til måtte det blitt ennå en til tett, men kroppen ville nok protestert på det. Når jeg ser på de to tenker jeg at det holder, samtidig så skulle jeg så gjerne opplevd det et par ganger til. :) Men det blir ikke noe av. Og det er greit, samtidig som jeg er lei meg for at dette er siste og at tiden med henne nå snart er over, samt at siste tiden har storebror også vært hjemme.
 
Her har vi en på 8år, 4år (blir 5år i desember) og en på snart 8mnd. Jeg har nettopp fylt 30, og så til meg selv at dette skulle være siste, men nå er jeg usikker :p føler jeg ikke er ferdig! Skummelt det der :p
 
Vi har ei som nå er 4 fra før, og så lillemor som når er 7 mnd.

Vi er 33 år og har fått de to vi skal ha.

Selv om det siste svangerskapet var grusomt tungt, så synes jeg det er litt sårt å vite at jeg ikke skal få oppleve svangerskap og fødsel igjen :rolleyes:

Vi har bestemt oss for at det er siste blant annet siden vi er fornøyd med å være en forelder pr barn når det trengs :)
 
Back
Topp