Er du aleneforelder?

Ikke i bruk

Forumet er livet
Er du blant de seks prosentene som er alenemor når barnet blir født? Dette bør du få med deg!
Klikk her for å lese artikkelen på Babyverden
Å være alene med et barn er på mange måter lettere i dag enn det var for bare 10-15 år siden. Samfunnet generelt har blitt flinkere til å akseptere at noen foreldre lever alene med barna sine.

Ikke nå lengre, men var alene frem til eldste var 6 måneder.

Jeg var alene med de to eldste i to år ca.. Egentlig en veldig fin periode, veldig lærerik. Med gode rutiner går det helt fint :)

Det er jeg..har vært alene med min første i ca 11 år, (hun blir 12) og alene med kommende nr 2 nå..men det går nok helt fint :) God hjelp i kommende storesøster.

Har hvert alene over 1 år nå, går som en lek! Og trives godt med slik vi har det nå!:)

Vært alene i over 2 år nå :) går veldig fint men skal ikke legge skjul på at det er tungt til tider :P det verste er når guttungen begynner å si pappa til andre mannfolk :/ han har ingen pappa så tror ikke han skjønner helt hva en pappa er :/

Jeg var det fram til eldste var fem.

Økonomien var vesentlig dårligere enn når man er to voksne. Men med støtteordninger klarer man seg fint.

Det blir litt ensomt når man er låst fast hjemme etter leggetid, men når han ble litt eldre og var hos pappaen annenhver helg så føler jeg at jeg hadde mer fritid da enn der jeg har nå faktisk. Noen ganger savner jeg å være helt alene hjemme annenhver helg ;)

Rutiner og det å strekke til alt går greit når man har rutiner. På noen måter er det lettere å styre skuta helt alene.

Ble singelmamma da poden var 8 mnd. Nå er han sju år, tilbringer ca. 50% av tiden hos pappan og bonusmammaen, og jeg stortrives som deltidsmamma. :)
Tid til å gå på kino, treffe venner, løpe ærend og kanskje trene litt, mens junior koser seg hos pappan, bonusmammaen og lillebroren der. :)

Var slitsomt i starten, da jeg hadde mindre avlastning, men nå fungerer det bra for oss. :)

Jeg har vært alenemor i 6år.. og syns det er lettere enn å ha en elendig samboer som aldri hjelper til med barna, eller ikke være enig i barneoppdraglsen osv :) har heldigvis verdensbeste samboer nå da ;)

Jeg har vært alene siden fødselen ( poden er 6 mnd) . På grunn av søvnproblemer så savner jeg for tiden litt avlastning. Men trives utenom det :)

Jeg var alene når jeg fikk frøkna, har hvert i et forhold på nesten et år som ble slutt her i høst. Frøkna er nå 8 og til sommeren blir hun storesøster. Jeg kjenner jeg gruer meg litt til å starte på nytt med en baby alene og med eldste som er hos faren 10 dager i mnd og skulle se henne og alle hennes behov samtidig som jeg skal ta meg minsten. Men jeg har jo alltid hatt ansvaret for barnet alene her så vet hvor viktig det er med rutiner. Økonomien er jo ikke den beste men vi klarer oss og frøkna mangler ingenting så det er jo bra :)

Var alene med eldste fra fødselen, hadde deretter en elendig samboer, ble alene igjen og har nå en fantastisk samboer og en sønn til :-) eldste er ca 30% hos faren

Jeg ble ikke alenemor på papiret før snuppa var 20 mnd, men bf er trailersjåfør og stilte minimalt opp i helgene også helt fra fødselen.

Jeg har vært alene siden fødselen ( poden er 6 mnd) . På grunn av søvnproblemer så savner jeg for tiden litt avlastning. Men trives utenom det :)
Om det er noe trøst så er det ikke alltid mulighet med avlastning for søvn selv om man er to :)

Om det er noe trøst så er det ikke alltid mulighet med avlastning for søvn selv om man er to :)
Mager trøst :p Men ja. Skjønner det. Bare drømmer meg bort til en drømmeverden der en far kan stå opp med babyen en søndag så jeg kan sove en time :p klar over at ikke alle har den muligheten. Men man (jeg)tenker jo alltid at andre har det så mye bedre :p

Back
Topp