Er ditt barn organdonor?

Jeg har tatt det standpunktet for lenge siden. Min mann er ikke helt enig, opplever at Jørgen Hattemaker vs Kong Salomon fortsatt lever i beste velgående enkelte plasser. Kan man stole på min unges liv ikke "ofres" til fordel for en annens unge sitt liv? Dette gjelder alle sykehus i verden, ikke bare her i Norge går jeg ut ifra.
I prinsippet er FOR organdonasjon,

.... og man må vell se ann: er det helt utelukkende at livet ikke står og kan reddes?
Jeg kan bare ta valg som gjelder meg, når det gjelder barna må barnefaren og jeg være enig!

Ja, uten tvil. Så lenge jeg selv er villig til å motta organer, både til barnet mitt og meg selv, er det for oss begge (både gutten min og meg) en selvfølge at vi også må donere om det noen gang skulle bli aktuelt. Krysser alt i hele verden for at det aldri blir en aktuell problemstilling!
Sign.

Vi har snakket om det og sagt ja, men har ikke tatt steget og registrert oss som det ennå..

Det er forferdelig vanskelig å sitte å prate om når du har et barn som lever, men veldig viktig. Jeg skjønner de som ikke blir det å. Det er jo ikke et hverdagslig spørsmål man stiller seg selv. Tror det viktigste er å prate om det, dele tanker rundt det å prøve å komme til en beslutning. Vi har jo tilå med pratet om hvor barna våre skal bo om vi begge dør

ja seff,:( men ble litt tårevåt av spørsmålet....bra at du tar det opp Tamara viktig standpunkt å ta. :Heartred

Det er veldig lett for meg å si ja nå, og håper jo at om jeg havner i den situasjonen så klarer jeg å være like fornuftig. Men siden jeg mistet min bestefar når jeg var 2 da han stod i kø for nytt hjerte er jeg vokst opp med hvor viktig det er med organdonorer.

Det har jeg egentlig ikke tenkt noe på. Men det er jo det eneste naturlige.

Selvfølgelig er hele familien det.
Om vi er i den situasjonen at vi trenger et organ vil vi jo takke ja,så da skulle det bare mangle.

Her i huset er vi alle for organdonasjon. Skulle nesten ønske at det ble registrert slik at de som var villige til å donere selv var de første på lista til å få også.

Back
Topp